| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeersboetes uit 2013 met tarieven uit 2014
Verkeersboetes uit 2013 met tarieven uit 2014
Ik heb een verkeersboete voor 7km te hard binnen bebouwde kom. Kan gebeuren. Rij 400km per dag. Datum: 26-11-2013. Datum beschikking: 24-01-2014. Kosten: 45,-- + 7 voor administratie. Echter: in 2013 zou deze verkeersboete 26,-- bedragen. Mijn vraag is nu: wordt er gekeken naar de dag van de beschikking of de dag van overtreding bij vaststelling van de beschikking? Het is toch gek dat ze met een bekeuring van november wachten totdat de bekeuringen hoger zijn.
Dus wie weet hoe het werkt?
Zou ik deze boete op 31-12-2013 hebben gekregen zou deze 26 bedragen. Nu krijg ik hem eind januari en is die 45. Raar
Zou ik deze boete op 31-12-2013 hebben gekregen zou deze 26 bedragen. Nu krijg ik hem eind januari en is die 45. Raar
Re: Verkeersboetes uit 2013 met tarieven uit 2014
Kun je raar vinden maar is gewoon de wet Mulder. Is een overtreding en daarvoor geldt een andere strafmaat bepaling.
Gewoon betalen en je rechtervoet beheersen.
Gewoon betalen en je rechtervoet beheersen.
Er zijn ook mensen die vriendelijk reageren. Anders heeft dit forum geen zin. met 400km per dag en 1 bekeuring voor 7 km te hard vind ik niet dat ik een scheurmaniak ben.
Ik ken die mulder niet. Maar is de strafmaat nu bepalend wanneer de overtreding gedaan wordt of wanneer die afgewerkt wordt?
Ik ken die mulder niet. Maar is de strafmaat nu bepalend wanneer de overtreding gedaan wordt of wanneer die afgewerkt wordt?
[Belediging verwijderd door de Moderator]
Ik heb net bij het Openbare Ministerie gekeken, daar staan nog de oude tarieven.
Je kan ook daar zelf de boete (oud) berekenen.
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ov ... d/bereken/
Maar misschien kan je hier navraag doen, hoe het geregeld is.
Mijn buikgevoel zegt, dag van de overtreding is relevant.
http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... fault.aspx
Ik heb net bij het Openbare Ministerie gekeken, daar staan nog de oude tarieven.
Je kan ook daar zelf de boete (oud) berekenen.
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/ov ... d/bereken/
Maar misschien kan je hier navraag doen, hoe het geregeld is.
Mijn buikgevoel zegt, dag van de overtreding is relevant.
http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... fault.aspx
Ik weet niet waar u de bedragen vandaan heeft.wrenkens » 11 feb 2014 21:50
Ik heb een verkeersboete voor 7km te hard binnen bebouwde kom. Kan gebeuren. Rij 400km per dag. Datum: 26-11-2013. Datum beschikking: 24-01-2014. Kosten: 45,-- + 7 voor administratie. Echter: in 2013 zou deze verkeersboete 26,-- bedragen. Mijn vraag is nu: wordt er gekeken naar de dag van de beschikking of de dag van overtreding bij vaststelling van de beschikking? Het is toch gek dat ze met een bekeuring van november wachten totdat de bekeuringen hoger zijn.
7 km te hard binnen de bebouwde kom zonder wegwerkzaamheden 2013 45 euro ex adm kst(feit nummer m VC 007 - met 7 km/h 45)
7 km te hard binnen de bebouwde kom zonder wegwerkzaamheden 2014 46 euro ex adm kst.
(site OM)
Conclusie boete juist gewoon betalen.
gr Henk
Beste Henk
Had gekeken op de site van het openbaar ministerie:
Tarieven snelheidsovertredingen
Vanaf 1 januari 2013 gelden nieuwe bedragen voor verkeersovertredingen. Hierbij geldt het principe: hoe gevaarlijker, hoe duurder. Ook de tarieven voor snelheidsovertredingen zijn aangepast.
Gelukkig houden de meeste mensen zich steeds beter aan de snelheidslimieten. Dit komt de verkeersveiligheid ten goede, want snelheid speelt een rol bij elk verkeersongeval. Controle op snelheid blijft noodzakelijk voor de verkeersveiligheid, een schonere leefomgeving en een betere doorstroming van het verkeer.
Op zoek naar een specifiek boetetarief voor een snelheidsovertreding? Vul dan hieronder alle gegevens in en klik op [Bereken boete]. (zie hieronder)
Met wat voor soort voertuig werd de overtreding gepleegd? * auto
Waar vond de snelheidsovertreding plaats? * binnen de bebouwde kom
Waren er wegwerkzaamheden? *
Nee
Wat was de maximumsnelheid ter plaatse voor uw voertuig? *
50km/u
Wat was uw gemeten snelheid (dus voor correctie)? *
57km/u
U heeft aangegeven:
U reed met een auto.
U reed binnen de bebouwde kom.
U reed met een snelheid van 57 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 50 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 7 km/u overschreden.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 3 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 4 km/u.
Het boetebedrag:
Boetebedrag: € 26,-.
Voor 2014 klopt het. Ik betaal natuurlijk de boete, maar 2013 of 2014 werpt dus vragen op.
Vanaf 1 januari 2013 gelden nieuwe bedragen voor verkeersovertredingen. Hierbij geldt het principe: hoe gevaarlijker, hoe duurder. Ook de tarieven voor snelheidsovertredingen zijn aangepast.
Gelukkig houden de meeste mensen zich steeds beter aan de snelheidslimieten. Dit komt de verkeersveiligheid ten goede, want snelheid speelt een rol bij elk verkeersongeval. Controle op snelheid blijft noodzakelijk voor de verkeersveiligheid, een schonere leefomgeving en een betere doorstroming van het verkeer.
Op zoek naar een specifiek boetetarief voor een snelheidsovertreding? Vul dan hieronder alle gegevens in en klik op [Bereken boete]. (zie hieronder)
Met wat voor soort voertuig werd de overtreding gepleegd? * auto
Waar vond de snelheidsovertreding plaats? * binnen de bebouwde kom
Waren er wegwerkzaamheden? *
Nee
Wat was de maximumsnelheid ter plaatse voor uw voertuig? *
50km/u
Wat was uw gemeten snelheid (dus voor correctie)? *
57km/u
U heeft aangegeven:
U reed met een auto.
U reed binnen de bebouwde kom.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 3 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 4 km/u.
Het boetebedrag:
Boetebedrag: € 26,-.
Voor 2014 klopt het. Ik betaal natuurlijk de boete, maar 2013 of 2014 werpt dus vragen op.
Beste engelse elf
bedankt voor je reactie
Mijn vraag is dus inderdaad: als je een overtreding doet in 2013, dan neem je toch de tarieven van 2013.
Ben er benieuwd naar.
gr. Wil
bedankt voor je reactie
Mijn vraag is dus inderdaad: als je een overtreding doet in 2013, dan neem je toch de tarieven van 2013.
Ben er benieuwd naar.
gr. Wil
Je praat over 7 kmh te snel gereden, maar niet 4 kmh.U reed binnen de bebouwde kom.
Als op de boete 7 kmh te hard gereden, dan ben je in werkelijkheid 10 kmh te hard gereden, dan klopt de boete wel!
op de beschikking staat: gemeten 57km, dus zou er nog een correctie af moeten gaan.
Toegestane snelheid 50 km u reed 60 km echte km per uur correctie 3km dus 57 km en 7 km te hard,Op uw teller reed u wellicht 70 km/uurdoor wrenkens » 11 feb 2014 23:00
Beste Henk
Op zoek naar een specifiek boetetarief
U rekent dus met de verkeerde snelheid.Op de beschikking staat de gecorrigeerde snelheid.
En dan klopt de boete precies. 2013 45 euro 2014 46 euro
Ik had de feit code er ook nog even bijgezet
gr Henk
henk51 schreef:Toegestane snelheid 50 km u reed 60 km echte km per uur correctie 3km dus 57 km en 7 km te hard,Op uw teller reed u wellicht 70 km/uurdoor wrenkens » 11 feb 2014 23:00
Beste Henk
Op zoek naar een specifiek boetetarief
U rekent dus met de verkeerde snelheid.Op de beschikking staat de gecorrigeerde snelheid.
En dan klopt de boete precies. 2013 45 euro 2014 46 euro
Ik had de feit code er ook nog even bijgezet
gr Henk
Dan was ook de boete hoger geweest!
Aan iedereen die reageert
Het wordt gedaan alsof je een moordenaar bent.
Ik rij al 34 jaar zonder schade of wat dan ook
minimaal 50.000 per jaar en probeer dan maar eens op een gek moment een boete te voorkomen
Als je dan een boete krijgt op een jaar voor 7 gemeten km's te hard, dan vind ik dat gewoonweg pech
het verhaal van: je rijd dan 70 of 60, is allemaal onzinnig
Blijf bij de basis aub
de gemeten snelheid is 57
Er staat geen correctie bij, alhoewel dat eigenlijk zou moeten
Van de gemeten snelheid moet logischerwijs de correctie van af, want de gemeten snelheid is dus inclusief meetfouten
Dat alles terzijde:
Mijn vraag was:
Ik denk dat ze bij mijn boete de beschikkingsbedragen van 2014 gebruikt hebben en niet die van de pleegdatum
Dat is toch incorrect?
Het wordt gedaan alsof je een moordenaar bent.
Ik rij al 34 jaar zonder schade of wat dan ook
minimaal 50.000 per jaar en probeer dan maar eens op een gek moment een boete te voorkomen
Als je dan een boete krijgt op een jaar voor 7 gemeten km's te hard, dan vind ik dat gewoonweg pech
het verhaal van: je rijd dan 70 of 60, is allemaal onzinnig
Blijf bij de basis aub
de gemeten snelheid is 57
Van de gemeten snelheid moet logischerwijs de correctie van af, want de gemeten snelheid is dus inclusief meetfouten
Dat alles terzijde:
Mijn vraag was:
Ik denk dat ze bij mijn boete de beschikkingsbedragen van 2014 gebruikt hebben en niet die van de pleegdatum
Dat is toch incorrect?
Gewoon betalen. Je komt er toch niet onderuit. Neem je verlies.
Op de beschikking staat het volgende:de gemeten snelheid is 57
Toegestane snelheid ?
Gemeten snelheid?
Gecorrigeerde snelheid?
Vul de getallen eens in!
Wil, je kan ook gewoon in beroep gaan tegen deze boeten. je bezwaar wordt natuurlijk afgewezen, omdat je zelf al zegt dat je waarschijnlijk die (kleine) snelheidsovertreding hebt begaan, maar daarna heb je wel de mogelijkheid om het aan de rechter voor te leggen. De boete zal nooit hoger worden, maar je kan wel duidelijkheid krijgen over de tarieven (en je hebt eens een dagje uit)wrenkens schreef:Beste engelse elf
bedankt voor je reactie
Ben er benieuwd naar.
gr. Wil
Als je je gewoon aan de regels houdt en aan de snelheid krijg je ook geen boete.
Hoef je ook niet te klagen en je druk te maken of je boete klopt.
gilas schreef:Als je je gewoon aan de regels houdt en aan de snelheid krijg je ook geen boete.
Tschonge, wat een redenatie.
Als jij een rekening krijgt en van mening bent de bedragen kloppen niet, betaal je gewoon, omdat je niet wilt klagen.
[Belediging verwijderd door de Moderator]
gilas schreef:Als je je gewoon aan de regels houdt en aan de snelheid krijg je ook geen boete.
Juist en gewoon je verlies nemen. Volgende keer minder gas geven.
ciske schreef:gilas schreef:Als je je gewoon aan de regels houdt en aan de snelheid krijg je ook geen boete.
Zucht.
Gewoon eens lezen, wat TS schrijft.
Hij weet dat hij moet betalen, alleen heeft hij de mening een boete bedrag van 2014 te moeten betalen.
Niet meer en niet minder.
Als TS zich gewoon aan de regels houdt,hoeft hij helemaal geen boete te betalen want dan krijgt hij geen boete.eleven schreef:ciske schreef:gilas schreef:Als je je gewoon aan de regels houdt en aan de snelheid krijg je ook geen boete.
Zucht.
Gewoon eens lezen, wat TS schrijft.
Hij weet dat hij moet betalen, alleen heeft hij de mening een boete bedrag van 2014 te moeten betalen.
Niet meer en niet minder.
Hoeft TS zich ook niet druk te maken of hij een bedrag uit 2013 of 2014 moet betalen.