LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verrekenen van fouten, mag dat?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Dundoon

Verrekenen van fouten, mag dat?

Ongelezen bericht door Dundoon »

Hallo,

Ik heb een huisgekocht. Het is een hoekhuis met uitbouw. Bij de aankoop is er dubbele burenkorting gegeven op de uitbouw (per buurman krijg je 500 euro korting) Vanwege het hoekhuis had dit 500 moeten zijn maar ze hadden 1000 euro gerekend. Omdat dit hun fout was is dit zo gebleven, hun fout, geluk voor mij, zo was de uitleg.
Nu enkele maanden later blijkt dat ze 1000 euro teveel gevraagd te hebben voor de uitbouw. Maar ipv die 1000 euro te vergoeden, wordt die nu verrekend met de eerdere 500 euro die ik 'teveel'heb gekregen.

Mijn vraag is mag dat?

Rob

Jantje7

Re: Verrekenen van fouten, mag dat?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als de aanneemprijs conform de betaling is, hoeft de aannemer bij een meevaller helemaal niet terug te betalen. Waarschijnlijk mag u blij zijn met de € 500,- die u terug ontvangt.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dundoon schreef:Hallo,

Ik heb een huisgekocht. Het is een hoekhuis met uitbouw. Bij de aankoop is er dubbele burenkorting gegeven op de uitbouw (per buurman krijg je 500 euro korting) Vanwege het hoekhuis had dit 500 moeten zijn maar ze hadden 1000 euro gerekend. Omdat dit hun fout was is dit zo gebleven, hun fout, geluk voor mij, zo was de uitleg.
Nu enkele maanden later blijkt dat ze 1000 euro teveel gevraagd te hebben voor de uitbouw. Maar ipv die 1000 euro te vergoeden, wordt die nu verrekend met de eerdere 500 euro die ik 'teveel'heb gekregen.

Mijn vraag is mag dat?

Rob
Zij denken nu waarschijnlijk: hé weer een fout, maar nu ons geluk. Niets tegen in te brengen...

Dundoon

Ongelezen bericht door Dundoon »

Nog even als aanvulling ---> koop proces was +/- aug 2013, toen is dus al via de verkopende makelaar gecommuniceerd (via mail) dat de aannemer/bouwer de extra 500 zou betalen. (Wat mij betreft kan je daar dan ook niet op terug komen.)
De 1000 euro teveel gerekend voor de uitbouw kwam dus pas eind februari 2014 aan het licht.
Om dan nog terug te komen op het vorige was wat mij betreft op z'n zacht gezegd niet netjes, ongeacht hoe het juridisch zit.

Naja anyways, ik heb er nog een telefoontje aan gewaagd met de bouwer. Deze keer begrepen we elkaar ook beter had ik het idee. Hij zou mijn verhaal bespreken in hun team.
Vandaag kreeg ik een brief binnen met een gewijzigde offerte waarin ik het volledige bedrag krijg :).

Dus eind goed al goed, in ieder geval erg netjes van hun.

Gesloten