LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschil spaarrente en rente bij roodstaan

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Harm.calc

verschil spaarrente en rente bij roodstaan

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Gisteren een mooi aanbod van de SNS in mijn brievenbus: de SNS Combivoordeel.
Als goede klant is dit een product dat mij maar lieftst 0,1% meer rente opbrengt dan op mijn huidige spaarrekening. Jawel, dan ga ik van 0,4% rente naar 0,5% rente. Om een tientje meer te verdienen moet ik daar een jaar lang €10.000,- op zetten.

Het is de enveloppe waar die brief in zat nog niet waard . . . :roll:

Maar, ik begrijp iets niet. Waarom betaal ik bij roodstaan op mijn betaalrekening 11,0% rente en krijg ik maar 0,5% rente op mijn spaarrekening?
We praten over het 22 voudige! :oops:

witte angora

Re: verschil spaarrente en rente bij roodstaan

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, ING heeft een variabel doorlopend krediet dat al vele jaren een rentepercentage kent van 11,4. Tot nu toe is het alleen omhoog gevariabeld, nooit naar beneden.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het zoveelste bewijs dat spaarders, groot en klein, door de banken (en de belastingdienst voorop) fors genept worden.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat komt doordat bij geld lenen ook bv. het risico op betalingsachterstanden en alle kosten die daarmee samenhangen moeten worden meegerekend.

CB

Ongelezen bericht door CB »

kweenie schreef:Dat komt doordat bij geld lenen ook bv. het risico op betalingsachterstanden en alle kosten die daarmee samenhangen moeten worden meegerekend.
Die worden dus in de rente meegenomen en daarnaast ook nog apart berekend bij achterstanden. De zogenaamde woekerpremie's ten behoeve van de bonusuitkeringen.

Gesloten