Kind van mijn vrouw heeft jaren in Curacao gewoond. Nu wil hij graag bij zijn moeder (mijn vrouw) komen wonen.
Voogdij ligt bij een tante aldaar.
Kinderbescherming is geweest en zij dat we een advocaat in de hand moeten nemen die een verzoek herstel in gezag indiend bij de rechtbank.
Gemakkelijk gezegd maar advocaat kost geld en een pro deo krijg je alleen als je al bijna geen geld hebt. Vind dit weer beetje geldklopperij. Kan je dat verzoek om herstel in gezag niet zelf indienen bij de rechtbank?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voogdijzaak
Re: Voogdijzaak
Als ik het dus goed begrijp is je vrouw uit de ouderlijke macht ontzet? Dat gebeurt niet zomaar. Aangezien je zelf al spreekt over een voogdijzaak en dat de voogdij bij een tante zou liggen, geef je zelf ook al aan toch niet voldoende verstand van zaken te hebben. Voogdij kan namelijk alleen spelen als er als gevolg overlijden geen juridisch ouder meer is.
In het geval van jouw vrouw betreft het een ouderlijke macht vraagstuk. En nee, hiervoor zul je een advocaat moeten inschakelen. Die stelt het verzoekschrift op en zal je bijstaan bij de zitting.
Of je vrouw de ouderlijke macht weer krijgt is natuurlijk nooit op voorhand te zeggen. Hoe oud is het kind bijvoorbeeld en is de reden van ontzetting uit de ouderlijke macht en er of een gerede kans is dat deze reden zich opnieuw voordoet. Daarbij wordt overigens alleen naar het belang van het kind gekeken.
In het geval van jouw vrouw betreft het een ouderlijke macht vraagstuk. En nee, hiervoor zul je een advocaat moeten inschakelen. Die stelt het verzoekschrift op en zal je bijstaan bij de zitting.
Of je vrouw de ouderlijke macht weer krijgt is natuurlijk nooit op voorhand te zeggen. Hoe oud is het kind bijvoorbeeld en is de reden van ontzetting uit de ouderlijke macht en er of een gerede kans is dat deze reden zich opnieuw voordoet. Daarbij wordt overigens alleen naar het belang van het kind gekeken.