| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voordeelsmartphone.com
-
Michele Manuputy
Voordeelsmartphone.com
Goedendag,
Ik heb op 10/12/2012 een Iphone 4s, kleur wit besteld via de website www.voordeelsmartphone.com.
Ik kreeg toen als antwoord terug dat er een storing bij Ideal plaatsvond en dat ik via een spoed rekening kon betalen. (SNS bank : 341706760).
Dit heb ik tot mijn grote spijt gedaan...
Ik kreeg toen wel nog op dezelfde dag terug dat wanneer ze mijn betaling binnen hadden ze de telefoon op zouden sturen.
Tot op heden heb ik nog geen telefoon ontvangen.
Ik kreeg via een vriendin te horen die ook een telefoon via deze site heeft besteld dat het OPLICHTERS zijn en dat je je bestelling niet geleverd krijgt.
Zitten zoeken op internet en toen kwam ik op deze site terecht.
Ik baal ontzettend en wil natuurlijk mijn geld terug!
Wat ik heb besteld en betaald:
1. Wat had je gekocht:Iphone 4s
2. Welk bedrag heb je betaald:349,- euro
3. Op welk bankrekeningnummer heb je het bedrag overgemaakt:341706760
4. Op welke datum heb je betaald:10/12/2012
5. Welk e-mailadres werd gebruikt door de verkoper:voordeelsmartphone.com/ [email protected]
6. Welk 06nummer gebruikte de verkoper: 062 - 5388940
7. Vanaf welk IPadres mailde de verkoper: voordeelsmartphone.com/ [email protected]
8. Link naar advertentie (indien aanwezig ook link naar het verkopersaccount) of de webshop: http://www.voordeelsmartphone.com/apple ... -16gb.html
2.
9. Welke naam/namen gebruikte de verkoper?voordeelsmartphone.com
10. Welke woonplaats gaf de verkoper op? Geen
11. Vanaf welke bank (ABN, ASN, SNS, Rabo, ING enz.) heb jij het geld overgemaakt:
3. SNS bank, 341706760.
12. Heb je al aangifte overwogen? Zoja, wat is het aangiftenummer of formuliernummer van mijnpolitie? aangiftenummer: 2012
Ik vraag mij af of er al nieuws/bekendheid is over deze oplichters en of gedupeerden al hun geld terug hebben gekregen??
Hoop dat dit ook als een waarschuwing geldt voor de mensen die van plan zijn/waren om een telefoon of een ander goed te bestellen via deze (nep) site.
Vriendelijke groet,
Michele.
Ik heb op 10/12/2012 een Iphone 4s, kleur wit besteld via de website www.voordeelsmartphone.com.
Ik kreeg toen als antwoord terug dat er een storing bij Ideal plaatsvond en dat ik via een spoed rekening kon betalen. (SNS bank : 341706760).
Dit heb ik tot mijn grote spijt gedaan...
Ik kreeg toen wel nog op dezelfde dag terug dat wanneer ze mijn betaling binnen hadden ze de telefoon op zouden sturen.
Tot op heden heb ik nog geen telefoon ontvangen.
Ik kreeg via een vriendin te horen die ook een telefoon via deze site heeft besteld dat het OPLICHTERS zijn en dat je je bestelling niet geleverd krijgt.
Zitten zoeken op internet en toen kwam ik op deze site terecht.
Ik baal ontzettend en wil natuurlijk mijn geld terug!
Wat ik heb besteld en betaald:
1. Wat had je gekocht:Iphone 4s
2. Welk bedrag heb je betaald:349,- euro
3. Op welk bankrekeningnummer heb je het bedrag overgemaakt:341706760
4. Op welke datum heb je betaald:10/12/2012
5. Welk e-mailadres werd gebruikt door de verkoper:voordeelsmartphone.com/ [email protected]
6. Welk 06nummer gebruikte de verkoper: 062 - 5388940
7. Vanaf welk IPadres mailde de verkoper: voordeelsmartphone.com/ [email protected]
8. Link naar advertentie (indien aanwezig ook link naar het verkopersaccount) of de webshop: http://www.voordeelsmartphone.com/apple ... -16gb.html
2.
9. Welke naam/namen gebruikte de verkoper?voordeelsmartphone.com
10. Welke woonplaats gaf de verkoper op? Geen
11. Vanaf welke bank (ABN, ASN, SNS, Rabo, ING enz.) heb jij het geld overgemaakt:
3. SNS bank, 341706760.
12. Heb je al aangifte overwogen? Zoja, wat is het aangiftenummer of formuliernummer van mijnpolitie? aangiftenummer: 2012
Ik vraag mij af of er al nieuws/bekendheid is over deze oplichters en of gedupeerden al hun geld terug hebben gekregen??
Hoop dat dit ook als een waarschuwing geldt voor de mensen die van plan zijn/waren om een telefoon of een ander goed te bestellen via deze (nep) site.
Vriendelijke groet,
Michele.
Re: Voordeelsmartphone.com
Heb je ze al eens geprobeerd te bellen / mailen. Als jij op 10 december geld overmaakt, hebben zij dat op hun vroegst de 12e. Dan moeten ze dat nog verwerken en als ze dan de 14e versturen dan heb je het echt vandaag nog niet.
Lijkt me nog te vroeg om het stempel oplichters erop te plakken.
Lijkt me nog te vroeg om het stempel oplichters erop te plakken.
Ik ben helaas even stom geweest! Heb op 18 dec 2012 via de website http://www.voordeelsmartphone.com een iPhone 4S besteld voor 349 euro. De iDEAL betaling ging (geprogrammeerd ws) fout en ik kreeg een e-mail dat ik ook het geld gewoon kon overmaken dan zouden ze de telefoon zsm leveren. Dat heb ik dus gedaan, want de website zag er erg professioneel en betrouwbaar uit (zelfs een hoofdstukje over veilig kopen op internet, hoe ironisch!), er was een KvK nummer en ik had deze website gechecked via de politie website en hij kwam er met een groen vinkje, dus positief uit. Die 349 euro ben ik dus kwijt en die iPhone is natuurlijk tot op heden nooit geleverd!
Meteen de dag erna rook ik al onraad, als ik hen belde kreeg ik een bandje dat er teveel wachtenden voor me waren en dat ik maar moest e-mailen en toen vond ik op www. opgeletopinternet.nl veel mede-gedupeerden. Ik heb meteen aangifte gedaan via mijnpolitie.nl en bij mijn bank, maar van beiden niets meer gehoord. Ze hadden ook een advertentie op Marktplaats, maar die bleef nog heel lang gewoon staan, ondanks mijn en andere aangiftes dat het nep was. Ook op mijn mailtjes aan voordeelsmartphone werd natuurlijk niet meer gereageerd. Ongelooflijk hoe makkelijk deze oplichting gaat volgens mij en ik denk dat er veel mensen ingetrapt zijn helaas.
Maar hoe nu mijn geld terug krijgen? Want 349 is een hoop geld voor mij, zoals voor iedereen, zeker in deze crisistijden. En hun website bestaat ook nog gewoon! Ik kan inloggen en dan zie ik mijn bestelling staan met als status "wachtende". Echt onvoorstelbaar. Is er dan echt niemand die hier iets aan kan doen? Om het allereerst te stoppen, voordat er nog meer mensen hun geld kwijt zijn en dan hopelijk ook de gedupeerden hun geld terug te bezorgen? Wie kan ons helpen?
Meteen de dag erna rook ik al onraad, als ik hen belde kreeg ik een bandje dat er teveel wachtenden voor me waren en dat ik maar moest e-mailen en toen vond ik op www. opgeletopinternet.nl veel mede-gedupeerden. Ik heb meteen aangifte gedaan via mijnpolitie.nl en bij mijn bank, maar van beiden niets meer gehoord. Ze hadden ook een advertentie op Marktplaats, maar die bleef nog heel lang gewoon staan, ondanks mijn en andere aangiftes dat het nep was. Ook op mijn mailtjes aan voordeelsmartphone werd natuurlijk niet meer gereageerd. Ongelooflijk hoe makkelijk deze oplichting gaat volgens mij en ik denk dat er veel mensen ingetrapt zijn helaas.
Maar hoe nu mijn geld terug krijgen? Want 349 is een hoop geld voor mij, zoals voor iedereen, zeker in deze crisistijden. En hun website bestaat ook nog gewoon! Ik kan inloggen en dan zie ik mijn bestelling staan met als status "wachtende". Echt onvoorstelbaar. Is er dan echt niemand die hier iets aan kan doen? Om het allereerst te stoppen, voordat er nog meer mensen hun geld kwijt zijn en dan hopelijk ook de gedupeerden hun geld terug te bezorgen? Wie kan ons helpen?
Het zou natuurlijk oplichting kunnen zijn maar het klinkt ook een beetje alsof de website van deze ondernemer gehacked is en de hacker gewoon de bestellingen heeft zitten onderscheppen. De verzoeken om naar een andere rekening over te maken zouden dus van een hacker afkomstig kunnen zijn en in dat geval zijn zowel u als de webwinkel opgelicht. Heeft u de winkel aangeschreven en wat was het antwoord?
Hoe dan ook, dat gaat u nu niet meer helpen, vrees ik en ik heb géén goed advies in dit soort gevallen. Het is altijd verstandig verzoeken om andere dan beveiligde betaalmethoden via de website van de aanbieder te negeren, zelfs als ze bona fide zijn - u heeft immers géén poot om op te staan.
Triest dat dit soort dingen gebeuren.
Hoe dan ook, dat gaat u nu niet meer helpen, vrees ik en ik heb géén goed advies in dit soort gevallen. Het is altijd verstandig verzoeken om andere dan beveiligde betaalmethoden via de website van de aanbieder te negeren, zelfs als ze bona fide zijn - u heeft immers géén poot om op te staan.
Triest dat dit soort dingen gebeuren.
-
Guardian72
Even via de WHOIS:
http://whois.domaintools.com/voordeelsmartphone.com
Het adres lijkt via Google maps op een bedrijfsverzamelgebouw.
KVK nummer komt overeen met de holding naam (PT Electronics) maar wel met een ander adres:
Naam: PT Electronics B.V.
Vestigingsadres: Torenallee 45 unit 3.028
Vestigingsplaats: 5617BA Eindhoven
KvK-nummer: 54842875
Vestigingsnummer: 000024565024
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
(ook een verzamelgebouw, zo te zien)
Aan het topic hier http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=2931.0 te zien - is dit een 'probleemgeval'.
http://whois.domaintools.com/voordeelsmartphone.com
Het adres lijkt via Google maps op een bedrijfsverzamelgebouw.
KVK nummer komt overeen met de holding naam (PT Electronics) maar wel met een ander adres:
Naam: PT Electronics B.V.
Vestigingsadres: Torenallee 45 unit 3.028
Vestigingsplaats: 5617BA Eindhoven
KvK-nummer: 54842875
Vestigingsnummer: 000024565024
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
(ook een verzamelgebouw, zo te zien)
Aan het topic hier http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=2931.0 te zien - is dit een 'probleemgeval'.
Ik ben, eveneens als honderden anderen, slachtoffer geworden van deze oplichter-webwinkel op 7dec2012
Ikzelf bracht een bezoek aan PT Electronics gevestgd op de Torenallee 45 te EINDHOVEN. Het adres bestaat. Er is wel een brievenbus op die naam en de beheerder van het Business Centre wist mij de juiste locatie aan te duiden. In het aangeduide onverlichte lokaal was echter niemand aanwezig en de medebewoners van de 3de verdieping hadden nog nooit van PT Electronics gehoord (naam ook niet vermeld op het betreffende lokaal.)
Google voor de aardigheid eens naar "Internet oplichting door www.voordeelsmartphone.com" en de haren zullen u ten berge rijzen omwille van de omvang van deze oplichting en het gebrek aan actie door de internationale politie (site gehost in Letland)
Ondanks de veelvuldige meldingen bij Marktplaats Nl en de politie werd tot op heden NIETS ondernomen om deze site op het internet te blokkeren (open sedert 01 nov 2012) zodat nog dagelijks nieuwe slachtoffers gemaakt worden.
Wat ik minder leuk en onvoorstelbaar vind is dat het onmogelijk is voor een buitenlander om dit misbruik aan te geven op het Nl meldpunt voor internetoplichting omdat daarvoor een Burgerservicenummer nodig is en alleen Nederlanders daarover beschikken. Nochtans is het misdrijf officieel gepleegd door een
Nederlander (officieus gevestigd te EINDHOVEN). Ik heb dan maar aangifte gedaan bij het Belgishe
CCU( computer crime unit) dat tot op heden niets van zich laat horen
PS: Ook aangifte bvb voor een diefstal is in Nederland niet mogelijk voor een buitenlander via internet omdat op het voorgeprogrammeerde formulier ALLEEN slachtoffers met woonplaats in Nederland kunnen ingevuld. En ik die dacht dat de misdaad hoe langer hoe meer ge-internationaliseerd is! (wat blijkt uit deze oplichtingszaak)
https://forum.www.trosradar.nl/posting. ... 20edc6b397#
Ikzelf bracht een bezoek aan PT Electronics gevestgd op de Torenallee 45 te EINDHOVEN. Het adres bestaat. Er is wel een brievenbus op die naam en de beheerder van het Business Centre wist mij de juiste locatie aan te duiden. In het aangeduide onverlichte lokaal was echter niemand aanwezig en de medebewoners van de 3de verdieping hadden nog nooit van PT Electronics gehoord (naam ook niet vermeld op het betreffende lokaal.)
Google voor de aardigheid eens naar "Internet oplichting door www.voordeelsmartphone.com" en de haren zullen u ten berge rijzen omwille van de omvang van deze oplichting en het gebrek aan actie door de internationale politie (site gehost in Letland)
Ondanks de veelvuldige meldingen bij Marktplaats Nl en de politie werd tot op heden NIETS ondernomen om deze site op het internet te blokkeren (open sedert 01 nov 2012) zodat nog dagelijks nieuwe slachtoffers gemaakt worden.
Wat ik minder leuk en onvoorstelbaar vind is dat het onmogelijk is voor een buitenlander om dit misbruik aan te geven op het Nl meldpunt voor internetoplichting omdat daarvoor een Burgerservicenummer nodig is en alleen Nederlanders daarover beschikken. Nochtans is het misdrijf officieel gepleegd door een
Nederlander (officieus gevestigd te EINDHOVEN). Ik heb dan maar aangifte gedaan bij het Belgishe
CCU( computer crime unit) dat tot op heden niets van zich laat horen
PS: Ook aangifte bvb voor een diefstal is in Nederland niet mogelijk voor een buitenlander via internet omdat op het voorgeprogrammeerde formulier ALLEEN slachtoffers met woonplaats in Nederland kunnen ingevuld. En ik die dacht dat de misdaad hoe langer hoe meer ge-internationaliseerd is! (wat blijkt uit deze oplichtingszaak)
-
Guardian72
Het heeft er alle schijn van dat Marktplaats totaal geen actie onderneemt tegen echte criminelen en oplichters, maar als je als huismoedertje de gedragen, maar nog goede merkkleding van je kids wil verkopen word je ineens geblokkeerd als 'verkoper van namaak'. Triest, maar da`s de ervaring van meerderen.ahtc000c schreef: Ondanks de veelvuldige meldingen bij Marktplaats Nl en de politie werd tot op heden NIETS ondernomen om deze site op het internet te blokkeren
Tja, zoals men zegt - de misdaad is georganiseerd, nu de politie nog.ahtc000c schreef:En ik die dacht dat de misdaad hoe langer hoe meer ge-internationaliseerd is! (wat blijkt uit deze oplichtingszaak)https://forum.www.trosradar.nl/posting. ... 20edc6b397#