LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vordering sauna

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Sammerty

Re: Vordering sauna

Ongelezen bericht door Sammerty »

Chocomelk schreef:Betaal de openstaande rekening gewoon en iedereen
uit de groep een deel daarvan betalen, probleem opgelost.
Wat een onzin. Als iets onwaarschijnlijk is ga je toch niet betalen voordat je zeker weet dat het zo is. Anders ben jij wel een heel makkelijke prooi voor oplichters.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Iedereen heeft zijn bedrag gepind. Er waren zelfs sommigen die helemaal niks hoefden te betalen. Dit klopte niet, maar de sauna heeft later aangegeven dat dit een vergissing van hun is. Dit hebben ze via de mail gedaan... Ik ben eigenlijk niet van plan het te betalen, omdat we allemaal al uitgechecked zijn en er dan nog een betaling moet volgen achteraf volgens hen.
Hier wordt toch duidelijk aangegeven dat TS al bij het afrekenen in de gaten had dat er fouten zijn gemaakt. Toch wel gewoon doorlopen en uitchecken.

Enfin, wel een beetje flauw om hiet nu zo moeilijk over te doen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Stammie87 schreef:Nadat iedereen zijn polsband had aangeboden en betaald heeft, hebben wij het pand verlaten. Nadien kreeg ik een rekening van 220,- via de mail, omdat er nog wat kosten open stonden aan horeca consumpties. Ben ik verplicht deze nog te betalen? Naar mijn mening hadden wij al uitgechecked en waren wij klaar met betalen. Heeft iemand van jullie raad?
Het uitchecken is geen grond om niet te hoeven betalen. Wat je genuttigd hebt moet je betalen. Je kunt de drankjes waarvan niet helder is of deze daadwerkelijk genuttigd zijn betwisten. Ik zie alleen niet in waarom jij de rekening krijgt voor drankjes die anderen hebben genuttigd.
Stammie87 schreef:Iedereen heeft met pin of contant de rekening die volgens het systeem/personeel op het polsbandje stond betaald, waarna het polsbandje ingeleverd en geaccepteerd werd door de elektronische poort bij te uitgang. Indien de rekening niet is voldaan accepteert de poort het polsbandje simpelweg niet en gaat hij dus niet open.
Voor zover dat mensen contant hebben betaald, zonder hier een bonnetje hebt gekregen slaag je m.i. wel in je bewijslast door te wijzen op het bovenstaande in combinatie met verklaringen van de groepsleden over elkaar.
Leo The Emperor schreef:Waarom zou het redelijk zijn dat een consument die benzine tankt jarenlang de bonnetjes moet bewaren (volgens alfatrion) om claims te kunnen weerleggen, en zou het voor een sauna die nog een bewezen vordering open heeft staan van genoten consumpties onredelijk zijn om die te innen alleen omdat de gasten al hebben uitgecheckt ?
Art. 150 Rv geeft aan dat de hoofdregel is dat de partij die iets beweerd daarvoor de bewijslast draagt. Daar op gelden twee uitzonderingsregel waarvan de ene zegt dat als specifiekere wetgeving anders stelt (zoals art. 18 lid 2 BW) of wanneer de hoofdregel echt onredelijk is. Dit laatste mag niet omgedraaid worden. Er moeten overtuigend beargumenteerd kunnen worden dat de hoofdregel in een bepaalde situatie onredelijk is. Als dat niet kan dan gaat de hoofdregel op.

Jij had kennelijk moeite om dit overtuigend te beargumenteren, vandaar dat je het nu gooit op vragen waarom het wel redelijk zou zijn. Dit is een leuke debattruc. Maar dat je continue mijn woorden verdraait vind ik niet netjes van je.

Leo The Emperor

Iedereen heeft met pin of contant de rekening die volgens het systeem/personeel op het polsbandje stond betaald, waarna het polsbandje ingeleverd en geaccepteerd werd door de elektronische poort bij te uitgang. Indien de rekening niet is voldaan accepteert de poort het polsbandje simpelweg niet en gaat hij dus niet open.
Als er een vergissing is gemaakt met het opmaken van de rekening, en niet alle consumpties op de rekening staan is het logisch dat de poortjes toch open gaan alhoewel niet alle consumpties zijn betaald. Het lijkt me dat dit hier aan de hand kan zijn.

Maar nogmaals. TS geeft zelf aan bij het afrekenen al geweten te hebben dat het bedrag incorrect was, en dan vind ik het flauw om nu zo moeijlijk over de rekening te doen

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

- Iedereen, op naar mijn weten 1 persoon na, heeft een bedrag van minimaal €7,- voldaan. De meesten een bedrag tussen de €10,- en €30,-. Er is bij de uitgang geen specificatie gegeven van de rekening. Iedereen heeft met pin of contant de rekening die volgens het systeem/personeel op het polsbandje stond betaald, waarna het polsbandje ingeleverd en geaccepteerd werd door de elektronische poort bij te uitgang. Indien de rekening niet is voldaan accepteert de poort het polsbandje simpelweg niet en gaat hij dus niet open.

Dat bedrag is dan voor de horeca en evt. badmantel, omdat de saunakosten door TS zijn betaald.
Is duidelijk en verklaard idd waarom er dan ook iemand is die niets op z'n bandje had staan.

We worden achteraf gepresenteerd met een rekening die voor ons nimmer na te gaan is. Er is aangegeven dat de horeca niet is meegerekend
Dan kan niet kloppen, want er is door iedereen ( op 1 na) wel betaald, die bedragen lagen tussen de €10 en €30 en dat kan iet alleen voor een badjas zijn.

Om achteraf echter een niet te controleren overzicht van kosten te sturen (en daarbij ook te dreigen met stappen) vind ik allesbehalve correct. Immers, de grondslag van de fout ligt bij hun systeem of bij het falen van het personeel bij de uitgang. Bij het inleveren van de polsbandjes en het voldoen van het aangegeven bedrag mogen wij er van uit gaan dat alles volledig voldaan is. Zeker als het systeem bij de uitgang ons ook als zodanig laat vertrekken.

Mee eens!
Het minste wat je mag verwachten is een duidelijk overzicht en niet alleen maar 'de horecakosten zijn niet berekend.'
En om bij voorbaat al te dreigen met stappen, is op z'n zachts gezegd niet netjes.

ruth-gerrit

Ongelezen bericht door ruth-gerrit »

Dit bericht is verwijderd door de moderator.

Leo The Emperor

Er waren zelfs sommigen die helemaal niks hoefden te betalen. Dit klopte niet, maar de sauna heeft later aangegeven dat dit een vergissing van hun is
TS heeft dit als opening geschreven. Bij mijn beste weten is sommigen toch meer dan 1. TS geeft aan direct geweten te hebben dat het bedrag niet klopte.

Enfin, blijkbaar heeft een mede-saunaganger gemeend later de boodschap aan te moeten passen. Misschien leest de directie van de Sauna wel mee.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De persoon die boekte hoeft dit niet te betalen.
Afspraak was dat iedereen via polsband zou betalen wat gedronken is.

Ook het verlaten zonder betaling was onmogelijk.
Verder is het nu niet duidelijk wie wat gedronken heeft en wie dit moet betalen.

Ook kan het een andere groep geweest zijn.

Dat iemand niets betaalde klopt.
Als ik alles haalde en betaalde zal mijn partner niets hoeven te betalen.

Er is nu geen bewijs van wie wat heeft betaald of niet betaalde dus ze hadden eerder voor het verlaten Sauna dit moeten oplossen.
Bij het verlaten heeft het systeem U doorgelaten dus is alles betaald of word geacht betaald te zijn.
Achteraf is niet mogelijk want met dit bandjes systeem is geen bon te controleren, zeker geen weken later.

Dus betaal niets en laat hun maar bewijs leveren en dat zal na uit scannen met hun polsband zeer moeilijk worden.
Niet U maar zij zijn verantwoordelijk voor een goed werkend systeem.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

ruth-gerrit schreef:Slaat nergens op dit commentaar .
Dit bericht volgde op een bericht van Ciske, dat is verwijderd door het beheer. Het is in mijn ogen geen waarde oordeel op het bericht van Jolijn.

Gesloten