| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vraag over allimentatie wat ik nergens kan terug vinden!
vraag over allimentatie wat ik nergens kan terug vinden!
Hallo
Ik heb een dringende vraag.
Mijn zoon wordt 4 april 18 jr..werkt hele dagen en woont bij zijn moeder.
Nu is het volgende het geval..mijn ex gaat 18 mrt as trouwen nu is mijn vraag hoe zit het nu dan met de allimentatie voor mijn zoon?
De 1 zegt namelijk vanaf het moment dat je ex getrouwd is vervalt voor jou de allimentatie voor je zoon...de ander zegt nee dat gaat gewoon door tot dat hij 21 jr is..dus wordt ik der geen weg wijs in.dus voordat ik de fout in ga en het niet meer stort wil ik precies weten hoe dat zit.
Voor haar betaal ik geen allimentatie
Ik hoop dat iemand voor mij hier het juiste antwoordt op weet.
Mvg Ron
Ik heb een dringende vraag.
Mijn zoon wordt 4 april 18 jr..werkt hele dagen en woont bij zijn moeder.
Nu is het volgende het geval..mijn ex gaat 18 mrt as trouwen nu is mijn vraag hoe zit het nu dan met de allimentatie voor mijn zoon?
De 1 zegt namelijk vanaf het moment dat je ex getrouwd is vervalt voor jou de allimentatie voor je zoon...de ander zegt nee dat gaat gewoon door tot dat hij 21 jr is..dus wordt ik der geen weg wijs in.dus voordat ik de fout in ga en het niet meer stort wil ik precies weten hoe dat zit.
Voor haar betaal ik geen allimentatie
Ik hoop dat iemand voor mij hier het juiste antwoordt op weet.
Mvg Ron
Re: vraag over allimentatie wat ik nergens kan terug vinden!
Ok Ron,heb ik ook gehad die allimmentatie gaat idd tot 21 jaar je kan dus nog niet stoppen-dat wel of niet trouwen heeft geen invloed.
En dat bedrag dus rechtstreeks overmaken naar je zoon(niet naar ex) .
Er is nog wel een regel voor door betalen na 21jaar,dat geldt alleen als je kind
zoals ze dat noemen "behoeftig"is .
Ik hoop dat je hiermee wat kan -(even doorzetten dus)
Succes . ik heb er 19 jaar aan betaald-maar m,n dochter nooit meer gezien .
En dat bedrag dus rechtstreeks overmaken naar je zoon(niet naar ex) .
Er is nog wel een regel voor door betalen na 21jaar,dat geldt alleen als je kind
zoals ze dat noemen "behoeftig"is .
Ik hoop dat je hiermee wat kan -(even doorzetten dus)
Succes . ik heb er 19 jaar aan betaald-maar m,n dochter nooit meer gezien .
-
renegade66
Re: vraag over allimentatie wat ik nergens kan terug vinden!
De duur van kinderalimentatie is in de wet vastgelegd. U mag hier niet van afwijken. Wel kunt u een verzoek tot alimentatiewijziging indienen. De alimentatieverplichting vervalt, zodra het kind 21 jaar wordt. Bij kinderen tussen de 18 en 21 jaar, jongmeerderjarigen hangt deze verplichting af van de economische zelfstandigheid van uw kind. Met andere woorden: is uw kind al in staat financieel voor zichzelf te zorgen.
indien uw zoon dus volledig werkt is hij in staat financieel voor zichzelf te zorgen.
indien uw zoon dus volledig werkt is hij in staat financieel voor zichzelf te zorgen.