| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vragen deurwaarder
-
zzp-er-gouda
Vragen deurwaarder
Hallo,
ik heb een aantal vragen over de werkwijze van een deurwaarder, misschien kunnen jullie me helpen!
• Mag een deurwaarder een auto in beslag en afslepen nemen zonder dat hij de stukken op het moment van inbeslagname bij zich heeft (ik kreeg ze later)
• Ik heb geen vrijwaringsbewijs gekregen na de executie-verkoop van de auto, klopt dit?
• Op deze auto was op een eerdere datum beslag gelegd door de belastingdienst, maar ik mocht deze blijven gebruiken, dit is voor de executieverkoop gemeld bij de deurwaarder. De deurwaarder handelde in opdracht van een andere opdrachtgever (niet de Belastingdienst). Nu blijkt dat deze deurwaarder de auto verkocht heeft en de opbrengst (min kosten) aan de belastingdienst heeft betaald. Let wel: Deze deurwaarder werkte niet voor de Belastingdienst. Mag dit?
• De deurwaarder weigert mij een uitgebreide specificatie te geven van de gemaakte kosten, de betalingen en met name wat er met het geld van mijn auto is gebeurd. Letterlijk: "In antwoord op uw onderstaande email deel ik u mede dat wij u pas een uitgebreide specificatie zullen doen toekomen, wanneer het totaal nog openstaande bedrag door u is voldaan. ". Mag dit? Heb ik recht om mijn dossier in te zien?
Veel vragen, ik weet het, maar deze deurwaarder staat er bekend om dat hij regelmatig opereert op (en soms over) het randje van de wet.
Bij voorbaat enorm bedankt voor jullie input!
ZZP-er-Gouda
(ik heb er een hekel aan, maar om begrijpelijke redenen gebruik ik hier een alias)
ik heb een aantal vragen over de werkwijze van een deurwaarder, misschien kunnen jullie me helpen!
• Mag een deurwaarder een auto in beslag en afslepen nemen zonder dat hij de stukken op het moment van inbeslagname bij zich heeft (ik kreeg ze later)
• Ik heb geen vrijwaringsbewijs gekregen na de executie-verkoop van de auto, klopt dit?
• Op deze auto was op een eerdere datum beslag gelegd door de belastingdienst, maar ik mocht deze blijven gebruiken, dit is voor de executieverkoop gemeld bij de deurwaarder. De deurwaarder handelde in opdracht van een andere opdrachtgever (niet de Belastingdienst). Nu blijkt dat deze deurwaarder de auto verkocht heeft en de opbrengst (min kosten) aan de belastingdienst heeft betaald. Let wel: Deze deurwaarder werkte niet voor de Belastingdienst. Mag dit?
• De deurwaarder weigert mij een uitgebreide specificatie te geven van de gemaakte kosten, de betalingen en met name wat er met het geld van mijn auto is gebeurd. Letterlijk: "In antwoord op uw onderstaande email deel ik u mede dat wij u pas een uitgebreide specificatie zullen doen toekomen, wanneer het totaal nog openstaande bedrag door u is voldaan. ". Mag dit? Heb ik recht om mijn dossier in te zien?
Veel vragen, ik weet het, maar deze deurwaarder staat er bekend om dat hij regelmatig opereert op (en soms over) het randje van de wet.
Bij voorbaat enorm bedankt voor jullie input!
ZZP-er-Gouda
(ik heb er een hekel aan, maar om begrijpelijke redenen gebruik ik hier een alias)
Re: Vragen deurwaarder
Lijkt me dat Moneyman hier antwoord op kan geven.
het lijkt mij dat deze TS zich druk maakt over de verkeerde dingen.....
Dat ook. xDFrantic2 schreef:het lijkt mij dat deze TS zich druk maakt over de verkeerde dingen.....
Maar dat zien we wel vaker.
-
sacredfour
De deurwaarder mag de auto wegslepen. Ben je terplekke en je vraagt hem/haar voor de documenten van inbeslagname dan moet hij deze laten zien. Ook moet hij/zij zich identificeren als jij dat vraagt.
Het vrijwaringsbewijs zal wel naar je worden opgestuurd.
Het vrijwaringsbewijs zal wel naar je worden opgestuurd.
U vraagt, wij draaienJulie4444 schreef:Lijkt me dat Moneyman hier antwoord op kan geven.
1: ja, dat mag. De deurwaarder beschikt over een vonnis (dat moet hij wel kunnen tonen op het moment van beslag). Na beslaglegging zal hij op kantoor het proces-verbaal opmaken en dat enkele dagen later aan jou afgeven.
2: dat klopt. Kijk maar op de site van de RDW: bij een executieverkoop geldt het proces-verbaal van verkoop als vrijwaring.
3: Dat mag. Iedere beslaglegger mag verkopen, alleen is de Belastingdienst preferent en krijgt die als eerste zijn deel van de opbrengst.
4: Normaal gesproken zal iedere deurwaarder een specificatie sturen. De gebruikte formulering doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is en dat de deurwaarder er klaar mee is.
Tip: probeer je energie er voortaan wat eerder in te steken, dan levert je veel meer op dan discussie achteraf.
Succes!