LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is mijn recht?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
leannegiselle

Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door leannegiselle »

Bij voorbaat mijn excuses voor het (misschien) posten in een verkeerd topic.

Hallo,
Ruim vijf weken geleden heb ik mijn laptop toevertrouwd aan een bedrijf waarvan ik de naam nu liever niet noem. De adaptaringang was kapot en dit zou gemaakt kunnen worden. Zo gezegd, zo gedaan. Ik nam de laptop terug naar huis en na ongeveer een week begon het dingetje het weer te begeven. Weer gebeld en we konden vrijwel direct terecht. Het repareren viel onder de garantie vanwege een lasfout* van het bedrijf. Zij zouden ons terugbellen wanneer de reparatie voltooid is, maar hebben dat niet gedaan. De laptop hadden we op een Vrijdag gebracht en die Donderdag daarna belden we weer op. "Het lassen is erg ingewikkeld, bovendien zit er veel troep in de laptop*." Dat is het antwoord dat wij kregen. Dit accepteerden wij en we beloofden hem (na drie keer vaker gebeld te hebben) wat meer tijd te geven. Na twee weken verloren we ons geduld. Ik doe Marketing & Communicatie en heb voor mijn studie een laptop nodig. We belden nogmaals. Deze keer beloofde de man ons terug te bellen. Niet gebeurt. Dit herhaalde zich zo'n vier a vijf keer. Toen was de maat vol. We besloten langs te gaan. Als het telefonisch niet lukt, dan maar persoonlijk. "We hebben de kabel van het beeldscherm kapot gemaakt*." Goed. Dat is een slecht bericht. Toch een leenlaptop gekregen en zo was ik weer even tevreden. Weekje later belden we weer, bleek dat de kabel van uit Duitsland moest komen* en we Donderdag (vandaag) terug moesten bellen. Gedaan. De laptop was niet meer te maken en de verzekering wilde niet het volledige bedrag uitkeren. Of te wel, ik zit met de gebakken peren. "Maar U kunt wel een gelijkwaardige laptop krijgen." Voegde de man er aan toe. Nu belde ik terug om te vragen wat voor laptop dat dan wel niet was, maar de man wilde dat niet vertellen. Hij zei dat we dat morgen wel zien als we langskomen.

Ik vertrouw dit niet. Logisch. Bij alle '*' staan verschillende smoesjes die ons vijf weken (morgen zes weken) lang aan het wachten hebben gehouden.

Mijn vragen zijn: Wat als de aangeboden laptop helemaal niet gelijkwaardig is? En wat als de verzekering niets uitkeert? Moet ik het er dan bij laten?

Alvast bedankt.

Ouwe aap

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Mijn vragen zijn: Wat als de aangeboden laptop helemaal niet gelijkwaardig is? En wat als de verzekering niets uitkeert? Moet ik het er dan bij laten?
Ik zou eerst even afwachten wat ze aanbieden, je mag er in 1e instantie toch wel vanuit gaan dat ze inderdaad een gelijkwaardig model aanbieden.
Als ze dat niet doen denk ik niet dat je dat moet accepteren, maar hoe oud is de laptop en is hij nu niet meer te maken doordat hun het hebben gesloopt ? Zoals ik het begrijp heb jij niets met hun verzekering te maken, als hun de laptop hebben gesloopt is het niet jouw probleem of ze daarvoor verzekerd zijn.

Gesloten