| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat kan ik doen?
Wat kan ik doen?
Ik ben al maanden op zoek naar raad, misschien is dit ook neit de juiste plek, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik wil graag stappen ondernemen tegen mijn opleidingsinstituut, het is geen particuliere onderwijsinstelling dus ik kan niet terecht bij de Geschillencommissie.
Even wat achtergrond informatie: Afgelopen zomer heb ik mijn opleidng afgerond, een vierjaarige fulltime opleiding. De opleiding is nooit fulltime geweest, contacturen waren er niet of nauwelijks en de begeleiding bij opdrachten was verre van goed. Buiten dat is mijn diploma ook nog eens niks waard omdat mijn onderwijsinstelling veelvuldig in het nieuws is geweest, en dan niet in positieve zin.
Ik zit nu niet te klagen omdat ik geen baan kan vinden ofzo, absoluut niet, ik heb gewoon een baan! Maar ik vind het gewoon zonde dat ik vier jaar lang frisse tegenzin naar school ben geweest, voor een fulltime opleiding heb betaald en vervolgens eigenlijk een papiertje krijg dat niet meer waard is dan elk printje uit mijn eigen printer.
Wat ik dus graag zou willen is stappen ondernemen voor financiele compensatie; fulltime opleiding is duurder dan parttime of deeltijd, en door de negatieve berichten in het nieuws is mijn diploma niks meer waard. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Bedankt voor de hulp
Ik wil graag stappen ondernemen tegen mijn opleidingsinstituut, het is geen particuliere onderwijsinstelling dus ik kan niet terecht bij de Geschillencommissie.
Even wat achtergrond informatie: Afgelopen zomer heb ik mijn opleidng afgerond, een vierjaarige fulltime opleiding. De opleiding is nooit fulltime geweest, contacturen waren er niet of nauwelijks en de begeleiding bij opdrachten was verre van goed. Buiten dat is mijn diploma ook nog eens niks waard omdat mijn onderwijsinstelling veelvuldig in het nieuws is geweest, en dan niet in positieve zin.
Ik zit nu niet te klagen omdat ik geen baan kan vinden ofzo, absoluut niet, ik heb gewoon een baan! Maar ik vind het gewoon zonde dat ik vier jaar lang frisse tegenzin naar school ben geweest, voor een fulltime opleiding heb betaald en vervolgens eigenlijk een papiertje krijg dat niet meer waard is dan elk printje uit mijn eigen printer.
Wat ik dus graag zou willen is stappen ondernemen voor financiele compensatie; fulltime opleiding is duurder dan parttime of deeltijd, en door de negatieve berichten in het nieuws is mijn diploma niks meer waard. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Bedankt voor de hulp
Re: Wat kan ik doen?
En wat moet InHolland daar dan aan doen? Jouw werk geven? Blijkbaar heb je een aantal medestudenten gehad die er met de pet naar hebben gegooid. Heb zelf van zeer dichtbij een dergelijk project kunnen zien en me de ogen uit de kop geschaamd zo slecht voorbereid als alles was. En toen het op betalen aankwam, was er natuurlijk niets behalve een subsidie van de gemeente. Blijkbaar leer je bij InHolland dus wel om mensen voor de gek te houden en niet om te studeren. Tja, dat had je beter halverwege je studie kunnen inzien.
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt.... IK HEB EEN BAAN! Ze maken daar wel grappen over mijn diploma. Ik vind het gewoon jammer dat dit mij 4 jaar heeft gekost en te veel geld!
Ik denk niet dat jij het verhaal van ts snapt. De studenten kunnen niks aan de ellende die veroorzaakt is door bestuursleden etc van Inholland doen.En wat moet InHolland daar dan aan doen? Jouw werk geven? Blijkbaar heb je een aantal medestudenten gehad die er met de pet naar hebben gegooid. Heb zelf van zeer dichtbij een dergelijk project kunnen zien en me de ogen uit de kop geschaamd zo slecht voorbereid als alles was. En toen het op betalen aankwam, was er natuurlijk niets behalve een subsidie van de gemeente. Blijkbaar leer je bij InHolland dus wel om mensen voor de gek te houden en niet om te studeren. Tja, dat had je beter halverwege je studie kunnen inzien.
Tevens zijn de studenten belazerd door de school.
TS Ben je al eens bij juridisch loket geweest om te informeren wat je zou kunnen ondernemen.
Elmo, nee nog niet bij juridisch loket geweest. Dat is wel een goede tip, maar ik ben bang dat ze me daar zo afwimpelen.
Ik heb nu wat achtergrond info (wettelijke bepalingen enzo) dus misschien ga ik daar nu wel eens heen.
Bedankt in ieder geval.
Ik heb nu wat achtergrond info (wettelijke bepalingen enzo) dus misschien ga ik daar nu wel eens heen.
Bedankt in ieder geval.
Dat zal denk ik wel meevallen dat ze je gaan afwimpelen, want iemand die een probllem heeft moet geholpen worden. Maar snap je voorzichtigheid hierin wel, je bent bang dat ze gaan zeggen dat het helaas jammer is maar dat geen jurist iets voor je kan doen.
Dan zou je om een gratis advies gesprek kunnen vragen bij een advocaat, om te kijken of het een haalbare zaak is. Wat je dan ook nog zou kunnen doen is meerdere personen opsporen en vragen om het gezamenlijk te doen. Dat scheelt vaak ook.
Dan zou je om een gratis advies gesprek kunnen vragen bij een advocaat, om te kijken of het een haalbare zaak is. Wat je dan ook nog zou kunnen doen is meerdere personen opsporen en vragen om het gezamenlijk te doen. Dat scheelt vaak ook.
-
Chanmaster
Beste topic starter.
U had zich aanvankelijk beter moeten informeren over het opleidingsinstituut alsmede haar erkenning en staat van dienst.
Rest mij u veel succes toe te wensen met uw vervolgopleiding want die hebt u nodig.
U had zich aanvankelijk beter moeten informeren over het opleidingsinstituut alsmede haar erkenning en staat van dienst.
Rest mij u veel succes toe te wensen met uw vervolgopleiding want die hebt u nodig.
Hoe kun je van te voren informeren of een hoge school de boel gaat belazeren. Het is pas afgelopen jaar naar buiten gekomen dat deze school de boel heeft belazerd.Beste topic starter.
Als je klachten hebt over het (te) lage aantal contacturen, dan moet je daarmee komen op het moment dat dat speelt. Om daar na meer dan 4 jaar nog mee aan te komen, vind ik erg laat. Blijkbaar had je daar op dat moment geen problemen mee en je hebt de school dus ook geen mogelijkheid gegeven om iets aan die situatie te doen.
De 'waarde' van je papiertje is natuurlijk altijd afhankelijk van de perceptie van de anderen. Sommige scholen staan hoger in aanzien dan andere, maar ook varieert de 'waarde' van opleiding tot opleiding. Bij de meeste banen wordt er trouwens bij de aanname niet echt gelet op het instituut waar je de opleiding hebt gevolgd. Natuurlijk worden er op dit moment geintjes gemaakt over die school, maar dat staat helemaal los van de waardering voor je werk.
De 'waarde' van je papiertje is natuurlijk altijd afhankelijk van de perceptie van de anderen. Sommige scholen staan hoger in aanzien dan andere, maar ook varieert de 'waarde' van opleiding tot opleiding. Bij de meeste banen wordt er trouwens bij de aanname niet echt gelet op het instituut waar je de opleiding hebt gevolgd. Natuurlijk worden er op dit moment geintjes gemaakt over die school, maar dat staat helemaal los van de waardering voor je werk.
De praktijk leert dat als je eenmaal een baan hebt, je het diploma (vrijwel) niet meer nodig hebt. Je wordt dan gewoon beoordeeld op wat je kan. Voor een volgende baan wordt je meer beoordeeld over wat je gedaan hebt dan wat voor papiertje je hebt. Dus gewoon de negatieve ervaring laten wegzakken, en lekker gaan werken.SdB87 schreef:Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt.... IK HEB EEN BAAN! Ze maken daar wel grappen over mijn diploma. Ik vind het gewoon jammer dat dit mij 4 jaar heeft gekost en te veel geld!