Wij hadden en vakantiehuis geboekt via de site van Belvilla in juli 2020. In december is er een lockdown in Nederland en België. Wij hadden ook een annuleringsverzekering er bij geboekt.
Een dringend advies om niet te reizen wordt door Belvilla naast zich neer gelegd.
Ook hebben we geen recht op een voucher zegt Belvilla omdat wij hebben geannuleerd op basis van "het dringend advies om niet te reizen"
Ze zijn niet of nauwelijks bereikbaar en zijn 80% van de reissom kwijt. Dat men kosten maakt begrijp ik wel, maar 80% van de reissom is wel heel erg hoog. Ook het restant hebben ze niet uitbetaald. In totaal gaat het om €900,00 dat is voor ons veel geld.
Welke stappen kunne wij nu nemen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat zijn onze rechten bij Belvilla?
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Wat zijn onze rechten bij Belvilla?
Het reisadvies heeft niets te maken met wat Belvilla aanbiedt. Zij verhuren vakantiehuizen en dat staat los van reisbeperkingen. Er is geen verbod op vakanties en geen verbod op de verhuur van vakantiehuizen. In een vakantiehuis zitten is ook niet meermin minder gevaarlijker dan thuis zitten. Hooguit kan het aanbod in de omgeving minder zijn, maar dat staat buiten de boeking van Belvilla.
Heel vervelend gezegd, u mocht en kon gewoon op vakantie gaan. U wilde niet en u wilde annuleren. Dan gaat het op de voorwaarden die in de overeenkomst staan.
Heel vervelend gezegd, u mocht en kon gewoon op vakantie gaan. U wilde niet en u wilde annuleren. Dan gaat het op de voorwaarden die in de overeenkomst staan.
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Wat zijn onze rechten bij Belvilla?
BelVilla heeft idd een heel klantonvriendelijk beleid in deze. Volgende vakantie boeken via een site, waar jij direct contact met de eigenaar hebt. Een Micazu, Ferienhausmiete, Huis op Ibiza, dat soort sites.
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Wat zijn onze rechten bij Belvilla?
Dat Belvilla zich gewoon aan de overeenkomst wil houden is niet klantonvriendelijk. Dat je liever had dat je kon annuleren kan ik mij voorstellen, maar je hoeft niet altijd te doen wat de klant anders wil dan afgesproken.
Re: Wat zijn onze rechten bij Belvilla?
Klopt, maar in het geval van BelVilla is het echt een order van de eigenaar, Oyo, om de voorwaarden strak te hanteren. Kost dit bedrijf op de iets langere termijn flinke omzet, eigenaren lopen weg wegens de gewijzigde verhuurmethode en gasten lopen weg, omdat ze te veel geld kwijtraken en dan denken 'BelVilla ? Nooit meer !'
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Wat zijn onze rechten bij Belvilla?
Ik lees dat je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, maar ik lees niet dat je bij hun een claim ingediend hebt.
Elke annulering verzekering heeft zijn eigen voorwaardes, maar over het algemeen geldt dat je je kosten terug krijgt van de annulering verzekering als;
1, jij de reis hebt geboekt voor de corona uitbraak
2, als jouw bestemming op de dag van aankomst (of de dag van vertrek van jouw huisadres) code oranje is.
3, op de dag van boeking was je bestemming code groen
Een dringend advies om niet te reizen en de bestemming is code groen is niet voldoende.
Indien je niet eens bent met de conclusie van de annulering verzekering dan moet je eerst bij hun een officiële klacht indienen. Daarna kan je binnen 3 maanden terecht bij www.kifid.nl.
Neem voor advies contact op met je rechtsbijstandverzekering of met juridisch loket.
Elke annulering verzekering heeft zijn eigen voorwaardes, maar over het algemeen geldt dat je je kosten terug krijgt van de annulering verzekering als;
1, jij de reis hebt geboekt voor de corona uitbraak
2, als jouw bestemming op de dag van aankomst (of de dag van vertrek van jouw huisadres) code oranje is.
3, op de dag van boeking was je bestemming code groen
Een dringend advies om niet te reizen en de bestemming is code groen is niet voldoende.
Indien je niet eens bent met de conclusie van de annulering verzekering dan moet je eerst bij hun een officiële klacht indienen. Daarna kan je binnen 3 maanden terecht bij www.kifid.nl.
Neem voor advies contact op met je rechtsbijstandverzekering of met juridisch loket.