| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie is de eigenaar van een 06-nummer?
-
Gert mengers
Wie is de eigenaar van een 06-nummer?
Je koopt een 06 nummer bij een aanbieder
In dit geval een pre paid kaartje zeg twv 800€ , daar is wel een provider aan gekoppeld maar ik kan naar een willekeurige provider.
Ik betaal, krijg de Sim, de factuur en meen dan ook dat ik de eigenaar van dat nummer ben
Met dat nummer ga ik naar een provider en sluit een contract af met dat door mij betaalde nummer.
Stel het contract loopt af ; doe ik niks dan zou dat nummer vervallen en zou ik er van af zijn
De provider zou dat nummer misschien zelfs duur kunnen verkopen
Is er überhaupt wel sprake van “verkoop”
Wie is de “eigenaar” van dat/mijn 06 nummer ?
In dit geval een pre paid kaartje zeg twv 800€ , daar is wel een provider aan gekoppeld maar ik kan naar een willekeurige provider.
Ik betaal, krijg de Sim, de factuur en meen dan ook dat ik de eigenaar van dat nummer ben
Met dat nummer ga ik naar een provider en sluit een contract af met dat door mij betaalde nummer.
Stel het contract loopt af ; doe ik niks dan zou dat nummer vervallen en zou ik er van af zijn
Re: Wie is de eigenaar van een 06-nummer?
Wat staat er in de voorwaarden van dat bewuste contract? Daar zal het antwoord te vinden zijn. Een hypothetische discussie lijkt me weinig zinvol.Gert mengers schreef:Je koopt een 06 nummer bij een aanbieder
Strict genomen is de nederlandse staat de eigenaar van alle telefoonnumers in nederland, zij heeft het beheer daarvan uitbesteed aan de ACM. Deze kent vervolgens nummers toe via het nummerplan aan providers en grootverbruikers. Die providers kunnen vervolgens een nummer aan een abonnee toewijzen.
-
Gert mengers
Wel of geen contract
Er worden 06 nummers verkocht ; een fantastisch nummer wordt door mij gekocht voor €10.000
Van wie is dat nummer ?
Er worden 06 nummers verkocht ; een fantastisch nummer wordt door mij gekocht voor €10.000
Van wie is dat nummer ?
Nummers worden niet verkocht. Je hebt ze in bruikleen. Net zoals je WAN-IP. Voor mooie, makkelijke telefoonnummers zijn er uiteraard veel gegadigden, net zoals de lage nummers op kentekenplaten in Dubai. Dan vragen ze er gewoon wat meer voor, en dat mag. Het heet " marktwerking", en wordt door zowel particulieren als het bedrijfsleven gebezigd.Gert mengers schreef:Wel of geen contract
Van wie is dat nummer ?
Dus. Niet van u, van de overheid.
-
Gert mengers
Er zijn dus websites waar ze deze nummers “verkopen”
Ik ben geen jurist ; kunnen ze deze nummers dan wel verkopen ? Is misleidend vind ik
Het nummer is wel gekocht maar is dus dan nog niet mijn eigendom ?
Top06 is zo’n verkoper voor de duidelijkheid, andere providers “verkopen” deze nummers ook
Ik ben geen jurist ; kunnen ze deze nummers dan wel verkopen ? Is misleidend vind ik
Top06 is zo’n verkoper voor de duidelijkheid, andere providers “verkopen” deze nummers ook
Dat is inderdaad de normale manier. Maar er zijn ook mensen die niet tevreden zijn met het aangeboden nummer, bijvoorbeeld omdat ze dat slecht denken te kunnen onthouden, of gewoon een 'mooi' nummer willen. Voor die mensen zijn er sites waarop mooie nummercombinaties aangeboden worden. De prijs wordt hoger naarmate de combinatie meer gewild is. Voor zoiets als 0612345678 betaal je de hoofdprijs (dit nummer even als voorbeeldje, waarschijnlijk zal dat niet in het echt beschikbaar zijn).olaf79 schreef:Strict genomen is de nederlandse staat de eigenaar van alle telefoonnumers in nederland, zij heeft het beheer daarvan uitbesteed aan de ACM. Deze kent vervolgens nummers toe via het nummerplan aan providers en grootverbruikers. Die providers kunnen vervolgens een nummer aan een abonnee toewijzen.
Die nummers worden aangeboden in de vorm van prepaidkaartjes. Om die nummers niet te laten verlopen moeten ze minimaal 1x per 6 maanden gebruikt worden, bijvoorbeeld door een smsje te versturen. Zodra iemand bereid is zo'n mooi nummer te kopen, betaalt die via een ideal link en krijgt vervolgens dat kaartje thuis gestuurd. Daarmee stap je naar een willekeurige provider, vraagt een nieuw sim-only abonnement aan en biedt het prepaid kaartje aan voor nummerbehoud. Dat mooie nummer is nu gekoppeld aan degene op wiens naam dat abonnement staat. Wil die klant na afloop van het contract overstappen naar een andere provider, dan kan dat met nummerbehoud.
Ik weet niet precies wie de eigenaar is. Als TS met dat prepaid kaartje wilt handelen (lees: winst maken), kan TS dat het beste doen zolang het nog een prepaid kaartje is. Als het eenmaal aan een abonnement gekoppeld is, dan kun je dat nummer weliswaar gebruiken maar niet meer aan een ander verkopen, lijkt me.
Overigens heb ik zelf ook zo'n nummer gekocht, voor 19,95.
Laatst gewijzigd door grun op 12 feb 2018 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt.Het nummer is wel gekocht maar is dus dan nog niet mijn eigendom ?
Maar 0,0 garantie dat je dat nummer tot in de eeuwigheid kunt gebruiken.Overigens heb ik zelf ook zo'n nummer gekocht, voor 19,95.
Overigens beginnen ook steeds meer (grote) bedrijven waar je jarenlang een zakelijk nummer hebt gehad de mogelijkheid te bieden dat je dat nummer mag "meenemen" als je het bedrijf verlaat.
Je koopt feitelijk het recht op het gebruik. Net als bij een appartement; ook daar koop je geen huis maar een exclusief gebruiksrecht.
Ja, klopt. Daarom vond ik twee tientjes wel genoeg. Het is ook niks speciaal maar ik kan het makkelijk onthouden, er zit een zekere regelmaat in.bprosman schreef:Maar 0,0 garantie dat je dat nummer tot in de eeuwigheid kunt gebruiken.Overigens heb ik zelf ook zo'n nummer gekocht, voor 19,95.
-
Gert mengers
Ik heb het uitgezocht bij mijn provider ; T-mobile in dit geval en daar kun je zakelijke nummers wel porteren.
Ik heb begrepen dat porteren van een zakelijk nummer bij oa KPN niet mogelijk is en dan zou ik mijn duur betaalde 06nr kwijt zijn
Ik heb begrepen dat porteren van een zakelijk nummer bij oa KPN niet mogelijk is en dan zou ik mijn duur betaalde 06nr kwijt zijn
Ik zit net even te googelen en T-Mobile blijkt nu zelf ook al te handelen in dergelijke nummers, tegen prijzen die imho aan de forse kant zijn. Kennelijk is er vraag naar. Wel vreemd dat ze willekeurige nummers aanbieden voor 20 euro, als je gewoon een abonnement of prepaid neemt, krijg je ook een willekeurig nummer maar dan gratis.
https://service.t-mobile.nl/app/answers ... /a_id/3384
Ik heb de andere provider sites niet bekeken, misschien doen die het ook of worden ze op een idee gebracht.
Ik heb de andere provider sites niet bekeken, misschien doen die het ook of worden ze op een idee gebracht.
-
renewouters
Je koopt het "right to use" van het telefoonnummer. Als de overheid morgen besluit om het nummerplan te wijzigen (bijvoorbeeld langer maken omdat er meer nummers nodig zijn) dan ben je het gewoon kwijt.Gert mengers schreef:Er zijn dus websites waar ze deze nummers “verkopen”
-
sylvesterb
Een provider is "eigenaar" van nummer reeksen, eenvoudige nummers zijn meer geld waard en kun je bij elke provider gewoon aanschaffen. Wanneer een nummer van provider A naar provider B wordt geporteerd blijft de oorspronkelijke provider "eigenaar" zodra het nummer komt te vervallen komt deze weer beschikbaar.grun schreef:Ik zit net even te googelen en T-Mobile blijkt nu zelf ook al te handelen in dergelijke nummers, tegen prijzen die imho aan de forse kant zijn. Kennelijk is er vraag naar. Wel vreemd dat ze willekeurige nummers aanbieden voor 20 euro, als je gewoon een abonnement of prepaid neemt, krijg je ook een willekeurig nummer maar dan gratis.
Deze nummer reeksen zijn toegewezen door de toezichthouder aan de betreffende providers, deze zullen niet zomaar wijzigen zoals eerder werd gesteld, zo simpel is het niet. Als het al zou wijzigen zou hier jaren overheen gaan voordat dit effectief is, wie betaald anders de kosten voor de visite kaartjes.
Als particulier wordt je nooit eigenaar van een nummer. Deze sites hebben via via deze nummers in handen gekregen en verkopen het gebruiksrecht van het nummer voor een x bedrag, dit mag uiteraard gewoon als de voorwaarden maar duidelijk zijn.
Simpel zal het inderdaad zeker niet zijn, maar ik kan me wel voorstellen dat op een bepaald moment de nummers gewoon 'op' zijn, Niet alleen omdat de bevolking qua aantal groeit, maar vooral omdat er steeds meer apparaten komen die ook allemaal een eigen nummer nodig hebben. Auto's en fietsen bijvoorbeeld. Fietsen van Gazelle en Van Moof worden meen ik al standaard uitgerust met gps trackers om in geval van diefstal de fiets snel te kunnen opsporen. Auto's, al dan niet zelfrijdend in de nabije toekomst, worden uitgerust met sensoren die bij een botsing of ongeluk zelf de hulpdiensten bellen en de positie doorgeven. Er gaan alarmcentrales komen die bijvoorbeeld op afstand gestolen auto's kunnen stoppen door de motor uit te schakelen of, in een ander voorbeeld, op afstand de deuren kunnen openen als je de deur dicht doet terwijl de sleutel binnenin ligt. Op sommige exclusieve auto's is dit al mogelijk, tegen meerprijs.sylvesterb schreef:Deze nummer reeksen zijn toegewezen door de toezichthouder aan de betreffende providers, deze zullen niet zomaar wijzigen zoals eerder werd gesteld, zo simpel is het niet. Als het al zou wijzigen zou hier jaren overheen gaan voordat dit effectief is, wie betaald anders de kosten voor de visite kaartjes.
Uiteraard gaat dat inderdaad niet van de ene op de andere dag, maar over een tijdsbestek van vele jaren.
-
renewouters
Voor IoT oplossingen zijn andere nummerreeksen gereserveerd.grun schreef: Simpel zal het inderdaad zeker niet zijn, maar ik kan me wel voorstellen dat op een bepaald moment de nummers gewoon 'op' zijn, Niet alleen omdat de bevolking qua aantal groeit, maar vooral omdat er steeds meer apparaten komen die ook allemaal een eigen nummer nodig hebben. Auto's en fietsen bijvoorbeeld. Fietsen van Gazelle en Van Moof worden meen ik al standaard uitgerust met gps trackers om in geval van diefstal de fiets snel te kunnen opsporen. Auto's, al dan niet zelfrijdend in de nabije toekomst, worden uitgerust met sensoren die bij een botsing of ongeluk zelf de hulpdiensten bellen en de positie doorgeven. Er gaan alarmcentrales komen die bijvoorbeeld op afstand gestolen auto's kunnen stoppen door de motor uit te schakelen of, in een ander voorbeeld, op afstand de deuren kunnen openen als je de deur dicht doet terwijl de sleutel binnenin ligt. Op sommige exclusieve auto's is dit al mogelijk, tegen meerprijs.
Uiteraard gaat dat inderdaad niet van de ene op de andere dag, maar over een tijdsbestek van vele jaren.
Geinig. Ik heb al heel erg lang hetzelfde nummer, omdat er een mooi ritme in zit en niet te veel verschillende cijfers. Mijn man heeft het nummer dat er 'onder' zit, hij eindigt dus ééntje lager. Vinden wij ook fijn
, is makkelijk voor onze familie/vrienden.
Maar dat kostte 15 jaar geleden dus helemaal niks, zat gewoon in een bakje enveloppen met nummers en daar zocht je dan een mooi nummer uit.
Maar dat kostte 15 jaar geleden dus helemaal niks, zat gewoon in een bakje enveloppen met nummers en daar zocht je dan een mooi nummer uit.
Toen wij de eerste keer vaste telefoon kregen bij de "Koninklijke" hadden wij in "het durp" 4 cijfers, en ik weet dat wij ook konden kiezen uit wat opties.