| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie kent een goede BETAALBARE advocaat?
-
Terrorteam71
Wie kent een goede BETAALBARE advocaat?
Onze relatie is beëindigd en onze koopwoning moet verdeeld worden. Woning en hypotheek op beide naam. Er is sprake van onderwaarde. Een wil huis verkopen op vrije markt, ander wil expartner uitkopen. Komen er al jaren niet uit en de woning wordt steeds minder waard. Ex wil nu naar de rechter.
Wie kent er een goede, betrouwbare en vooral GOEDKOPE scheidingsadvocaat in de regio Rotterdam-rijnmond. Door het jaren moeten blijven doorbetalen van de helft van de maandelijkse lasten van de gezamenlijke woning en het betalen van de lasten van m'n huidige huurwoning ben ik financieel opgedroogd. Dus het uurtarief van deze advocaat is net zo belangrijk als z'n kennis en vaardigheden.
Wie o wie heeft namen en wil z'n ervaring delen. Ik hoor het graag.
Alvast bedankt
Wie kent er een goede, betrouwbare en vooral GOEDKOPE scheidingsadvocaat in de regio Rotterdam-rijnmond. Door het jaren moeten blijven doorbetalen van de helft van de maandelijkse lasten van de gezamenlijke woning en het betalen van de lasten van m'n huidige huurwoning ben ik financieel opgedroogd. Dus het uurtarief van deze advocaat is net zo belangrijk als z'n kennis en vaardigheden.
Wie o wie heeft namen en wil z'n ervaring delen. Ik hoor het graag.
Alvast bedankt
-
witte angora
Re: Wie kent een goede BETAALBARE advocaat?
De beste en goedkoopste advocaten heten: Redelijkheid en Inschikkelijkheid. Als jullie die jaren geleden al in hadden gehuurd, was dit al lang opgelost.
Wat maakt het nu uit of het huis op de vrije markt wordt verkocht, of dat de ander er tegen dezelfde prijs in gaat zitten?
Overigens kan ik me goed voorstellen dat je ex nu eens de knoop door wil hakken, al is het via de rechter. Jullie zijn uit elkaar, moeten allebei verder met je leven, en zolang deze woning jullie bindt, wordt dat alleen maar bemoeilijkt. Niet alleen dat, het kost goudgeld, en zoals je nu wel geconstateerd hebt, het kost intussen wel een stuk meer dan een paar duizend euro die de een of de ander eventueel als 'voordeel' zou hebben uit de verdeling.
Gezien de huidige huizenmarkt lijkt uitkopen mij de beste optie, dan is het in één keer klaar. Laat de woning taxeren, en ga uit van die prijs. En ja, dan zal de ander geld toe moeten leggen, maar een advocaat en een rechtszaak kosten ook niet niks.
Wat maakt het nu uit of het huis op de vrije markt wordt verkocht, of dat de ander er tegen dezelfde prijs in gaat zitten?
Overigens kan ik me goed voorstellen dat je ex nu eens de knoop door wil hakken, al is het via de rechter. Jullie zijn uit elkaar, moeten allebei verder met je leven, en zolang deze woning jullie bindt, wordt dat alleen maar bemoeilijkt. Niet alleen dat, het kost goudgeld, en zoals je nu wel geconstateerd hebt, het kost intussen wel een stuk meer dan een paar duizend euro die de een of de ander eventueel als 'voordeel' zou hebben uit de verdeling.
Gezien de huidige huizenmarkt lijkt uitkopen mij de beste optie, dan is het in één keer klaar. Laat de woning taxeren, en ga uit van die prijs. En ja, dan zal de ander geld toe moeten leggen, maar een advocaat en een rechtszaak kosten ook niet niks.
Heb geen idee waar deze advocaat (ten) zit(ten), maar misschien is dit iets voor U?
http://www.rechtswinkel.nl/profiel/3791 ... werda.html
http://www.rechtswinkel.nl/profiel/3791 ... werda.html
Beste opmerking die ik vandaag heb gelezen. Als iedereen die uit elkaar gaat emoties tijdens de zakelijke afhandeling (het gaat immers slechts om geld en stenen) uitschakelt dan ziet de wereld er een stuk mooier uit. Buiten dat de scheiding veel soepeler loopt is het waarschijnlijk ook een stuk makkelijker om nog samen door 1 deur te kunnen in de toekomst.witte angora schreef:De beste en goedkoopste advocaten heten: Redelijkheid en Inschikkelijkheid. Als jullie die jaren geleden al in hadden gehuurd, was dit al lang opgelost.
Beste Terrorteam,
Ga proberen om er gezamenlijk uit te komen met je ex. Als jij een advocaat meeneemt gaat zij dat ook doen. Als je je nu zorgen maakt over het geld zal ik dat zeker niet adviseren. De kosten van een advocaat zijn 150,00 euro per uur en meer. Geloof me: je bent zo 10.000 euro kwijt, en je ex ook.
Dus met zijn 2-en rond de tafel zitten bespaart je zo 20.000,00 euro.
Er zijn diverse concepten op het internet waar je goedkoop kunt scheiden van elkaar:
765,00 euro op http://www.gezamenlijk-scheiden.nl
1250,00 euro op http://www.scheidingcentrumutrecht.nl
750,00 euro op http://www.scheidingsloketnoordholland.nl
Maar er zijn er nog veel meer.
Dit is echt de beste en goedkoopste manier.
Succes
Chris
Ga proberen om er gezamenlijk uit te komen met je ex. Als jij een advocaat meeneemt gaat zij dat ook doen. Als je je nu zorgen maakt over het geld zal ik dat zeker niet adviseren. De kosten van een advocaat zijn 150,00 euro per uur en meer. Geloof me: je bent zo 10.000 euro kwijt, en je ex ook.
Dus met zijn 2-en rond de tafel zitten bespaart je zo 20.000,00 euro.
Er zijn diverse concepten op het internet waar je goedkoop kunt scheiden van elkaar:
765,00 euro op http://www.gezamenlijk-scheiden.nl
1250,00 euro op http://www.scheidingcentrumutrecht.nl
750,00 euro op http://www.scheidingsloketnoordholland.nl
Maar er zijn er nog veel meer.
Dit is echt de beste en goedkoopste manier.
Succes
Chris
waarom wil je ex niet uitgekocht worden? maakt voor de restschuld toch niet veel uit?
het voordeel van afkopen is dat ze helemaal van de schuld af is, als je het huis op de vrije markt verkoopt, blijf je allebei hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele restschuld. als jij dan niet kan betalen, komen ze bij je ex aankloppen.
een beetje afhankelijk van hoeveel onderwaarde je hebt is het misschien wel goedkoper om haar deel kwijt te schelden als dat je een advocaat moet nemen.
het voordeel van afkopen is dat ze helemaal van de schuld af is, als je het huis op de vrije markt verkoopt, blijf je allebei hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele restschuld. als jij dan niet kan betalen, komen ze bij je ex aankloppen.
een beetje afhankelijk van hoeveel onderwaarde je hebt is het misschien wel goedkoper om haar deel kwijt te schelden als dat je een advocaat moet nemen.
-
bliemertje
beste is geen advocaat
helft van de advocaten in nl staat op de loonlijst van gemennten ...
daarbij vergeet niet als er geld mee gemoeit is
advocaten kunnen meekijken op uw bankr
en meestal kennen ze elkaar
vraag me trouwens af of ik inzage kan krijgen over wie en hoeveel keer er iemand op je bankr zit
vraag me trouwens af of ik inzage kan krijgen over wie en hoeveel keer er iemand op je bankr zit
Kan het nog warriger? WAt wil je nou zeggen.bliemertje schreef:beste is geen advocaat
Weer zo iemand die onderwijs onder de Mammoetwet heeft genoten. Slecht taalgebruik en geen touw aan vast te knopen.bliemertje schreef:beste is geen advocaat
Doe mij een kabel. Snap van hele 'betoog' geen hout.Weer zo iemand die onderwijs onder de Mammoetwet heeft genoten. Slecht taalgebruik en geen touw aan vast te knopen.