Goedemiddag,
Ik heb vorig jaar drie producten in een winkel gekocht. De winkel biedt een zichtperiode van 120 dagen en ik heb binnen die periode besloten dat ik de producten niet wil houden. Ik heb ze retour gemeld en de winkel heeft DHL opdracht gegeven om de producten hier op te komen halen. Zo gezegd, zo gedaan. DHL heeft ze meegenomen. Nu is DHL één van die producten kwijtgeraakt in het proces. Bij wie ligt nu de verantwoordelijkheid hiervoor? In principe ben ik als consument verantwoordelijk voor het retourneren, maar aangezien de winkel de vervoerder opdracht heeft gegeven het op te halen ben ik niet degene die een overeenkomst met die vervoerder heeft.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Winkel regelt de retour, wie is verantwoordelijk?
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28
Re: Winkel regelt de retour, wie is verantwoordelijk?
De winkel is verantwoordelijk. Deze is immers opdrachtgever.
Zou anders liggen als u zelf een transport of pakket dienst geregeld had.
Zou anders liggen als u zelf een transport of pakket dienst geregeld had.
Re: Winkel regelt de retour, wie is verantwoordelijk?
Het risico blijft bij de koper blijft liggen tenzij de verkoper dat risico heeft overgenomen. Daarvoor zal meer nodig zijn dan enkel en alleen dat de verkoper de gene is die de opdracht verstrekt.
alfatrion schreef: ↑21 jan 2019 16:35De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.
https://digidispuut.nl/wp-content/uploa ... ethode.pdf