LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winkelontzegging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ted40

Winkelontzegging

Ongelezen bericht door Ted40 »

Beste lezers,

ik kreeg kort geleden een winkelontzegging bij de Hoogvliet.
Redenen : Lastig vallen personeel, prive benaderen.

Was in de winkel altijd wel een sociale gast.
Sommige zeg ik vriendelijk gezag en maak soms een geintje met ze
andere laat ik weer links liggen omdat ze niks van me willen.

Dat prive was meer iemand die me te vriend vroeg op facebook.
Ze wilde me bedanken voor iets.

Bij de vorige filiaal manager heb ik in 3 jaar nooit problemen gehad.
Deze luistert erg veel naar de meisjes die daar rondlopen.
Was er slechts 1 die me de laatste weken in de gaten hielt en over mij heeft lopen klagen.

Papiertje wat ik mee kreeg kent geen stempel of handtekening.
Er is nooit gepraat en er zijn nooit waarschuwingen geweest aan mijn adres.
Ook is er geen politie bij betrokken geweest.

De vraag is, kan ik dit via een advocaat en rechter oplossen ?
Of is het net zoiets als met Jeugdzorg, je heb wel gelijk maar verliest de zaak wel.
Dit alleen omdat het prive terrein is.

Bedankt voor de reacties.

GJvdZ

Re: Winkelontzegging

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Misschien zat het personeel wel helemaal niet te wachten op jouw sociale gedrag en geintjes. Dat kan ook natuurlijk... Dat ze wellicht deden of ze het leuk vonden kan ook komen omdat je uiteindelijk toch een klant was.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Dit verhaal doet me sterk denken aan een topic van een tijd geleden. Zelfde verhaal over een "klant" die erg veel aandacht voor het vrouwelijk personeel heeft.
Ik vermoed dat TS dezelfde is en niets heeft geleerd.....

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

dhc schreef:Dit verhaal doet me sterk denken aan een topic van een tijd geleden. Zelfde verhaal over een "klant" die erg veel aandacht voor het vrouwelijk personeel heeft.
Ik vermoed dat TS dezelfde is en niets heeft geleerd.....
Dan zou "dezelfde TS" dus van deze site een ban hebben gehad en zich gisteren onder een andere naam weer heeft ingeschreven?

@Ted 40, de zin: anderen laat ik weer links liggen omdat ze niks van me willen. Hoezo, moet het winkelpersoneel dan iets van u willen? Men moet echt wel de fout ingaan om een winkelverbod te krijgen; meestal bij diefstal, maar daar lees ik niets over, dus waarschijnlijk te vriendelijk naar het vrouwelijk personeel toe, misschien wel een ietsie pietsie handtastelijk? Zou zomaar kunnen. Nou ja, er zijn zat supers dus u kunt overal terecht. Waarschuwing: niet meer dingen doen die niet mogen, anders staat u daar ook zo weer buiten. :mrgreen:

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

ik vind het maar een raar verhaal, vooral deze zin....
Was er slechts 1 die me de laatste weken in de gaten hielt en over mij heeft lopen klagen.

ik heb het idee dat je niet alleen daar kwam om boodschappen te doen :roll:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ted40 schreef:Beste lezers,

prive benaderen.

Dat prive was meer iemand die me te vriend vroeg op facebook.
Ze wilde me bedanken voor iets.
Ehmm... Ted, ik weet niet hoe ik dit moet zien, eerlijk gezegd. Geen idee wat er wel of niet op facebook is gebeurd. Maar kennelijk viel het niet zo in de smaak, als er vervolgens bij de filiaalmanager geklaagd wordt, en dit een van de redenen is voor een winkelverbod.
Ted40 schreef: Was in de winkel altijd wel een sociale gast.
Sommige zeg ik vriendelijk gezag en maak soms een geintje met ze
Je zult ongetwijfeld in zijn voor een geintje. Maar privé en werk zijn twee verschillende dingen. Begrijp je niet zo goed dat je met winkelpersoneel een zakelijk contact hebt, dat dit iets anders is dan wat je in de privé-sfeer kunt hebben?
Ted40 schreef:
Een andere manager kan inderdaad een frisse wind betekenen. Waar de een geen punt van maakt, kan voor een ander een verschrikking zijn. Mensen steken nu eenmaal anders in elkaar, gelukkig maar! Maar hoe weet je nu precies dat de huidige erg naar de meisjes luistert? Bedoel je dat hij hun klachten serieus neemt, in tegenstelling tot de vorige? Kan het zijn dat de vorige jou gewoon veel te veel je gang heeft laten gaan, zodat je niet doorhad dat je al die tijd over een grens ging?

De vraag is, kan ik dit via een advocaat en rechter oplossen ?
Of is het net zoiets als met Jeugdzorg, je heb wel gelijk maar verliest de zaak wel.
Dit alleen omdat het prive terrein is.
Ik denk dat een advocaat en/of rechter een paar stappen te ver is. Dat zal eerder averechts werken. Heb je al geprobeerd om het uit te praten? Desnoods dat je even een briefje afgeeft waarin je dingen probeert uit te leggen? En dat je bereid bent om dingen in je gedrag te veranderen, als je weet wat er precies zo storend is?

dhc

Ik weet eigenlijk wel zeker dat het dezelfde persoon is. In een eerder topic geeft hij aan dat personeelsleden niet van zijn diensten gecharmeerd zijn. Oftewel...meneer is gewoon een viespeuk die winkelpersoneel, en dan met name de dames, lastig valt.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

ik kreeg kort geleden een winkelontzegging bij de Hoogvliet.
A Redenen : Lastig vallen personeel, prive benaderen.

B De vraag is, kan ik dit via een advocaat en rechter oplossen ?
C Dit alleen omdat het prive terrein is.

Bedankt voor de reacties.

Paar dingen er uitgelicht :
A : hoe val je dan lastig en hoe privé benader ze ; wat bied je ze ? ( ze willen niks van me :evil: )
B : advokaat ?? rechter?? wat is je aanklacht precies? en hoezo heb jij gelijk maar ga je toch verliezen?
C : een winkel- privé - terrein?

Verklaar je nader , want ik vind dit een raar verhaal.....

dhc

Een winkel is privéterrein.

moederslink

Ok privé terrein dan en hij is dus " gast ", nou dan heb je je te gedragen! Punt!
Dus ik ben benieuwd naar de antwoorden van Ted40 verder... :mrgreen:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:Ok privé terrein dan en hij is dus " gast ", nou dan heb je je te gedragen! Punt!
Dus ik ben benieuwd naar de antwoorden van Ted40 verder... :mrgreen:
Die is door de dames tegen de vlakte geslagen, en zal dientengevolge voorlopig niet meer reageren. :wink:

moederslink

Ach gossie....jammer, krijgen we geen antwoord voorlopig
zou hij van 1940 zijn en dus 75 , of is ie 40?.... :D

tenormin

Welnee, Tedje dacht gisteren nog: mooi weer of niet. Ja, dus vandaag. Tedje gaat gewoon naar een andere super: meestal lopen er meer mannen dan vrouwen "los", dus bad luck voor Tedje.

tenormin

moederslink schreef:Ach gossie....jammer, krijgen we geen antwoord voorlopig
zou hij van 1940 zijn en dus 75 , of is ie 40?.... :D
Gaan we nou discrimineren? Ik ben ook van 1940 maar heb nog nooit ongevraagd een vent aangeraakt. :lol: En als toevoeging: ik ben nog net geen 75 :!:

moederslink

witte angora schreef: Die is door de dames tegen de vlakte geslagen, en zal dientengevolge voorlopig niet meer reageren. :wink:

@tenormin, daarom! Zielig als je 75 bent en tegen de vlakte wordt geslagen ! :evil:

tenormin

moederslink schreef:
witte angora schreef: Die is door de dames tegen de vlakte geslagen, en zal dientengevolge voorlopig niet meer reageren. :wink:

@tenormin, daarom! Zielig als je 75 bent ! :lol:
Knietje geven kan je ook als je veel ouder bent hoor, je hebt als vrouw een veel langere ervaring waar je het schot moet plaatsen, kost niet veel kracht en tjakka, die ligt echt plat. Was onlangs nog in ons plaatselijke krantje: vrouw van 89 weet overvaller uit te schakelen: juist, op die plek. :lol:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk dat Ted's winkelontzegging volkomen terecht is.

aarie25

Bob Schurkjens schreef:Ik denk dat Ted's winkelontzegging volkomen terecht is.
dat denk ik ook, ik vind het alleen jammer dat hij niet meer reageert op deze topic :roll:

tenormin

aarie25 schreef: dat denk ik ook, ik vind het alleen jammer dat hij niet meer reageert op deze topic :roll:
Waarom zou "tedje"? Hij was zich kennelijk aan 't vervelen, schreef zich in en verzon een verhaaltje. Is ie allang weer vergeten na enige verkneutering van de paar antwoorden.

aarie25

tenormin schreef:
aarie25 schreef: dat denk ik ook, ik vind het alleen jammer dat hij niet meer reageert op deze topic :roll:
Waarom zou "tedje"? Hij was zich kennelijk aan 't vervelen, schreef zich in en verzon een verhaaltje. Is ie allang weer vergeten na enige verkneutering van de paar antwoorden.
dat zou je wel denken, zie je trouwens hier op het forum wel vaker, eerst klagen en als er dan anderen
mensen niet reageren hoe hun dat willen, hoor je er niets meer van :lol:

Gesloten