Woningstichting maakt blunders zonder enig gevolg voor hun. kan dat zo maar ?
De woningstichting waar ik bij zit maakt de ene blunder na de andere , klacht ingediend , maar doet weinig. Kan dat zo maar.
Mij heb 18 mei de sleutel van mijn nieuwe huis gekregen. Zonnepanelen aangevraagd. Krijg ik een huursverhoging. Na een telefoontje dat ik de zonnepanelen nog niet had werd de begindatum veranderd. Mevrouw die der over ging dacht dat er al zonnepanelen lagen en verhoogde. Zonder controle dus mijn huur. Inmiddels zijn de zonnepanelen geplaatst. Kreeg ik de 2e huursverhoging ,weer gebeld. Gelukkig zag de balie medewerkster dat het niet klopte. Die ging er mee aan de slag.
Kreeg ik een maand later een brief van de belastingdienst ! Had de woningstichting de verkeerde huurprijs doorgegeven. Resultaat. Geen recht meer op huursubsidie. En een terugbetaling van 700 euro. Want met dat bedrag wat zij hadden ingediend. Had ik geen recht meer op huursubsidie.
Ik ben nu al 2 maanden bezig met rechttrekken. Verschillende mailtjes gedaan naar de woningstichting. Kreeg ik een hele vriendelijke meneer aan de lijn. Die vond het allemaal heel grappig wat er daar gebeurde. Hij snapte mijn situatie. Maar kon alleen maar naar de belastingdienst bellen. Verder dan een lauw excuses kwam het niet. Maar voor mij grote gevolgen. Ik heb een uitkering. En geen huursubsidie is geen geld voor boodschappen. Want dan slokken de rekeningen de rest van het geld op. Moet ik geld gaan lenen omdat een paar druiloren aan het prutsen zijn.
Je krijgt alles toch met terugwerkende kracht terug zie de aardige man nog. Mja. Maar daar vreet ik nu toch niet van. Hij deed wel melding maken dat als ik mijn huur niet kon betalen. Dat ze me niet gelijk met aanmaningen zouden bestoken. Grrrrrrr, en dan vinden ze het raar dat je moppert. Maar verder is met mijn klacht niks gedaan. Word niet hogerop besproken. Word gewoon weg gestttttttst. Niet meer over hebben. Nou die krijgen van mij de koude douche.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woningstichting maakt blunders, zonder enig gevolg voor hun.
-
Wendy Weijdt
-
witte angora
Re: Woningstichting maakt blunders, zonder enig gevolg voor hun.
Het is een lang verhaal, ik wil proberen het tot de essentie terug te brengen.
Je hebt in mei een woning gehuurd met een huur onder de huurtoeslaggrens. Op basis daarvan zou je gewoon huurtoeslag moeten krijgen. Die heb je in eerste instantie ook gekregen. Tegelijkertijd heb je zonnepanelen aangevraagd. Dat leverde een hogere huur op. Dus mijn eerste vraag is: kwam je door die hogere huur sowieso boven de huurtoeslaggrens? Of zou je nog steeds onder de huurtoeslaggrens blijven?
Je hebt het over 2 x huurverhoging. Dat kan kloppen, afhankelijk van wat er is afgesproken op het moment dat je tekende. Eén keer is dus voor de zonnepanelen. Maar de 2e keer, is dat vanwege de jaarlijkse huurverhoging per 1 juli? Als dat zo is, dan moet dat van tevoren met je gecommuniceerd zijn. Als dat niet met je is gecommuniceerd, mogen ze geen huurverhoging toepassen.
Je hebt het er over dat de verkeerde huur is doorgegeven aan de belastingdienst. Wat bedoel je daar precies mee? De huurverhoging die te vroeg was omdat er nog geen zonnepanelen waren geplaatst? Of iets anders? Want uiteindelijk kom je toch op een bepaald bedrag aan huur uit. En dat huurbedrag bepaalt of je wel of geen recht hebt op huurtoeslag.
Je hebt in mei een woning gehuurd met een huur onder de huurtoeslaggrens. Op basis daarvan zou je gewoon huurtoeslag moeten krijgen. Die heb je in eerste instantie ook gekregen. Tegelijkertijd heb je zonnepanelen aangevraagd. Dat leverde een hogere huur op. Dus mijn eerste vraag is: kwam je door die hogere huur sowieso boven de huurtoeslaggrens? Of zou je nog steeds onder de huurtoeslaggrens blijven?
Je hebt het over 2 x huurverhoging. Dat kan kloppen, afhankelijk van wat er is afgesproken op het moment dat je tekende. Eén keer is dus voor de zonnepanelen. Maar de 2e keer, is dat vanwege de jaarlijkse huurverhoging per 1 juli? Als dat zo is, dan moet dat van tevoren met je gecommuniceerd zijn. Als dat niet met je is gecommuniceerd, mogen ze geen huurverhoging toepassen.
Je hebt het er over dat de verkeerde huur is doorgegeven aan de belastingdienst. Wat bedoel je daar precies mee? De huurverhoging die te vroeg was omdat er nog geen zonnepanelen waren geplaatst? Of iets anders? Want uiteindelijk kom je toch op een bepaald bedrag aan huur uit. En dat huurbedrag bepaalt of je wel of geen recht hebt op huurtoeslag.