LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwarte lijsten Wellness Branche

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jeftebaart321

Zwarte lijsten Wellness Branche

Ongelezen bericht door jeftebaart321 »

De wet bescherming persoonsgegevens wbp geeft aan dat Zwarte lijsten alleen gebruikt mogen worden als deze zijn aangemeld bij het college bescherming persoonsgegevens.
Voorts is een plaatsing op zon zwarte lijst aan duidelijke regels gebonden. Fraude, diefstal of sexuele intimidatie.

De Spa Wellness branche lapt dit al sinds jaar en dag aan de laars. [Link naar site met persoonsgegevens verwijderd] En naar de rechter kost een hoop geld en deze bedrijven gokken gewoon dat de consumenten die dit overkomt eieren voor hun geld kiezen.

De consument is de dupe, graag zou ik zien dat dit eens wordt aangekaart in jullie programma!

stfwlk

Re: Zwarte lijsten Wellness Branche

Ongelezen bericht door stfwlk »

Of misschien kan u leren uw persoonlijke conflicten op een volwassen manier te benaderen.

Dan kan u zich de moeite om een lastercampagne in elkaar te boksen besparen en hoeft u geen derden lastig te vallen met uw aanstellerij. Win-win!

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Kon de hints wel volgen en kwam op een webpagina met een soort van persoonlijke kruistocht tegen één specifiek welness/sauna bedrijf. Ik ben daar in het verleden meerdere keren geweest en herken de beschreven situatie absoluut niet, noch als behorend bij dit bedrijf, noch bij de "welness branche" in het algemeen zoals TS dat stelt.

[EDIT]Een welness/sauna/spa is een bedrijf waar regels gelden, het is niet de openbare weg. Als de ondernemer last heeft ondervonden van één bepaalde bezoeker kan deze besoeker uiteraard de toegang geweigerd worden. Zolang zo'n zwarte lijst alleen binnen het bedrijf zelf wordt gebruikt, lijkt me dat géén groot issue.

jeftebaart321

Fort Resort Beemster gebruikt lijsten die zij samen met laster rondmailt, lijkt me nogal strafbaar en onfatsoenlijk. Newmikey.

Dat u een dergelijke situatie niet heeft meegemaakt daar, is natuurlijk geen argument.

newmikey

jeftebaart321 schreef:XXX gebruikt lijsten die zij samen met laster rondmailt, lijkt me nogal strafbaar en onfatsoenlijk. Newmikey.

Dat u een dergelijke situatie niet heeft meegemaakt daar, is natuurlijk geen argument.
Dat u nu hier ook al de naam van het betreffende bedrijf neerplempt, is op z'n minst gezegd niet chique. "Laster" is toch iets héél anders. U schijnt zich misdragen te hebben, meerdere malen en bent daarom geweigerd. Dat mag een bedrijf helemaal zelf uitmaken. Dat ondernemers excessen onder elkaar bespreken, zelfs als dat per email gaat, is ook al niet strafbaar.

Weet u wat strafbaar is? Uw misbruik van hun bedrijfsnaam in uw domeinnaam, op een website waarop u een bedrijf kapot probeert te maken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds de opening meerdere malen bij dit bedrijf ben geweest, mèt mijn gezin, en nooit een onvertogen woord heb gehoord. De manier waarop u op uw site persoonlijk uithaalt naar met namen genoemde medewerkers is echt bespottelijk. Ik ken slechts enkele van de namen van de opgieters en ze doen het allemaal net even anders, ieder op z'n eigen manier. Bij de één mag je het prettiger vinden dan bij de ander, dat is persoonlijke voorkeur. Het gehele wellness gebeuren bestaat niet alleen maar uit die paar opgietingen, als u ze niet prettig vindt, neem er dan gewoon niet aan deel - er zijn zat andere baden en sauna's.

De wellness faciliteiten hebben hun positieve and ook hun mindere kanten, ook dat is persoonlijke voorkeur. Dat is trouwens niet anders dan bij andere sauna/wellness bedrijven in het land - de één ligt je wat beter dan de ander. Ook kan het de ene keer net even wat prettiger zijn dan de andere. Het is uiteindelijk gewoon een bedrijf dat een product aanbiedt - bevalt het u niet, koop het dan ook niet en ga elders shoppen! Genoeg opties in dezelfde regio zou ik zeggen.

jeftebaart321

U bent niet op de hoogte, ik heb een excuus schrijven ontvangen van de eigenaar. Die saunameester heeft zijn fouten toegegeven.

Ik heb mij niet misdragen,

Ik noem gewoon de schandalige feiten, waarvan ik alle bewijs heb.

Ik heb mijn abonnement zelf opgezegd daar, management smeekte mij bijna (heb ik schriftelijk) te blijven.
Toen is die saunameester op wraaktocht gegaan, nogmaals ik heb daar excuus voor gekregen.
Dat is wel netjes, dat mag ook gezegd worden.

Alleen toen was het kwaad al geschied, omdat het management de bedachte wraak geloofde en rondstuurde.
En dat mag niet, is strafbaar zelfs!

Mij word ondermeer verweten dat ik scheten laat in de sauna, hilarisch toch....

En dat rondsturen is inderdaad laster , ook strafbaar!

newmikey

jeftebaart321 schreef: Mij word ondermeer verweten dat ik scheten laat in de sauna, hilarisch toch....
Nou! Hilarisch... :?:

Feit is dat u blijkbaar zeer duidelijk stennis heeft gemaakt bij medewerkers omdat sommige zaken u niet aanstonden. Die medewerkers hebben zich door u onheus bejegend en misschien zelfs wel bedreigd gevoeld en zijn verhaal gaan halen bij hun baas.

U bedoelt het uiteraard anders maar er zal best het e.e.a. voorgevallen zijn. U bent daar klant-af, klaar. Gezien uw website kan ik me de voorzixhtigheid van de sauna eigenaar levendig voorstellen, het maakt allemaal een wat manische indruk. Neem uw verlies en ga ergens anders heen - er wordt u bij binnenkomst toch niet om uw paspoort gevraagd? U kunt alleen voorlopig geen abo op naam afsluiten, is dat nou zo'n big deal?

Laat het een paar maanden zitten en benader daarna de sauna eigenaar nog eens, maar nu op een redelijke manier en kijk of er geschikt kan worden.

jeftebaart321

Wat is voorgevallen is dat [Persoonsgegevens verwijderd] mij voor *** zette am publiek, en dat ik daar een klacht over had ingediend.

Hij probeerde het vege lijf te redden door snel allemaal verhalen en mensen te ronselen met kwaadsprekerij.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 feb 2016 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie

newmikey

Géén idee? Ben er in geen maanden geweest. Nooit eerder van het voorval gehoord, eigenlijk nooit gehoord dat er in wat voor sauna dan ook over (voormalige) klanten wordt gepraat, waarom zouden ze?

jeftebaart321

Ik wel hoor, via mijn site kom ik in contact met mensen met uiteenlopende verhalen.

Toen ik nog kwam bij Fort Resort Beemster hoorde ik van saunameesters daar dat een luidruchtig vrouw uit de Spa was gezet omdat zij iemand in het vlees zeg maar gebeten had.

Deze vrouw vertelde mij wat werkelijk is voorgevallen, zij had iemand in de rij als grapje in het kraagje van de badjas gebeten omdat zij aan het dollen was met een vriendin. Alleen was dit helaas niet haar vriendin. Zij is dus naar aanleinding hiervan min of meer terecht gewijgerd.

Maar ik als badgast kreeg dus dat in het vlees bijt verhaal te horen.

Kan ji je voorstellen hoe beschamend dat is voor deze vrouw, dat te moeten uitleggen keer op keer?

jeftebaart321

O en ze was nagereisd door [Persoonsgegevens verwijderd] naar andere saunas, ilp in dit geval.., ook zo lekker strafbaar
Laatst gewijzigd door Radar op 19 feb 2016 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dit lijkt me een voorbeeld van een item waar weinig zinnigs over te zeggen zonder getuige te zijn geweest van het gebeuren. En dat geldt zowel voor uw bericht als voor de reacties. U zult er inderdaad onderling uit moeten komen. De lucht klaren lijkt me voor iedereen het beste en beter dan te lang in een negatieve sfeer verblijven. Dat is zonde van de energie.

Wat taalfouten met de inhoud van dit item te maken hebben is mij overigens een raadsel.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Waarom zou jij wel een bedrijf, en een aantal medewerkers ervan met naam en toenaam mogen noemen, en zelfs veroordelen, en zij dat vice-versa niet doen? Sterker nog, wat zij doen valt onder algemene bedrijfsvoering, want het is in het belang van de overige klanten, en bescherming van de privacy van de medewerkers. Wat jij doet met je site en het bewust noemen van medewerkers, is laster, zeker zonder duidelijk wederhoor.

Als je hier serieus verder mee wilt, zou ik al dat geraas even oflline halen, en van je afschrijven in een dagboek ofzo, want zolang dat alles online/openbaar is, zal je bij geen enkele instantie/rechter/whatever verder komen dan de receptioniste.

jeftebaart321

Sjohie,

Het is echt niet verboden in Nederland om een bedrijf te noemen en ook niet om erover te bloggen.
De Nederlandse wet kent niet een verbod op voeren bedrijfsnaam in een url. Je hebt toch ook honderden sites die bedrijfsnaam plus het woordje leed er achter voeren, dat mag gewoon.
Verder niets naam en toenaam, gewoon alleen voornaam. En deze saunameesters stellen zochzelf in het publieke domein voor als saunameester plus voornaam. Dus die mag ik ook gewoon gebruiken.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik hoop echt dat de wellness bedrijven zo gauw mogelijk deze 'zwarte' lijst aan elkaar doorspelen en de mensen erop op elke faciliteit weren.
Dit soort lieden wil je toch niet tegenkomen als je even een lekker dagje uit bent in een wellness.

jeftebaart321

Klaas Jan,

Dank voor jouw bijdrage,

Ik heb wel alle bewijs van het gebruiken van de zwarte lijst , veel email verkeer gehad met de eigenaam die erover schrijft.
Ik heb ook schriftelijk en mondeling bewijs van andere spas die er naar hebben gehandeld.

Lijkt me duidelijk toch, aangift bij college bescherming persoonsgegevens is ook gedaan en lopende

Gesloten