Hoe lachwekkend moet het nog worden. Apart na de koop is afgesproken dat er, geheel tegen bedrijfsregels in, geretourneerd zou mogen worden? Ik probeer het even voor mij te zien hoe persoonlijke afspraken achteraf op voorgedrukte bonnen komen te staan. Een idee?
En de verkoper heeft een aanbod gedaan tot het mogen retourneren? Over aannames en onzin gesproken. Omdat dit standaard op de bon staat met een verwijzing naar de voorwaarden? Ik heb echt het idee dat sommige mensen nooit in een winkel komen. En neen, dit is geen aanval maar een simpele constatering.
Op veel kassabonnen staat "ruilen binnen x dagen" met een verwijzing naar de voorwaarden. Automatische bonnen. En dat zijn achteraf gemaakte persoonlijke afspraken? Dat zijn de gewone standaard regels van de winkelier met een verwijzing naar de voorwaarden erbij. Niets nieuws, niets aparts, niets vreemd aan.
Klopt helemaal, ik kom nooit bij Beter Bed, ik heb nooit contact gehad met het hoofdkantoor, ik heb totaal geen verstand van ketenfilialen. Toch knap dat u mij beter kent dan ikzelf. Maar hoe verklaard u dan dat ik wel degelijk gesprekken heb gehad in Uden? En weet u ook wat daar besproken is? Misschien kunt u beter uitspraken doen die u wel kunt onderbouwen. En dan geen uitspraken zoals die hier voorbij komen dat er achteraf afspraken gemaakt zouden zijn (geen feit), dat er achteraf op voorbedrukte bonnen iets bijgeschreven zou worden (onmogelijk) of dat de verkoper een aanbod heeft gedaan (uw aanname).Moneyman schreef: ↑19 jan 2023 22:26Dééd je dat maar - dan hadden we deze discussie niet. Je gaat niet uit van feiten, maar van je eigen aannames en invullingen.NeoDutchio schreef: ↑19 jan 2023 22:18…of ga je eerst op zoek naar de feiten en ga je daar op acteren? Ik doe liever het laatste.
Ik heb ik mijn glazen bol gekeken en mijn kloppende grote teen bevestigde het ook: Beter Bed. Landelijk is er op dit moment een outlet uitverkoop bezig om showroommodellen met kortingen tot 80% op te ruimen. Elk filiaal heeft hetzelfde assortiment en alle prijzen liggen landelijk vast middels 1 vast computersysteem. Of u nu in Standskanaal binnenloopt of in Maastricht, de artikelen zijn hetzelfde en de prijzen ook. Geen handjeklap, geen concurrentie tussen de verschillende vestigingen, overal dezelfde service en regels.
De outlet kan verschillen, immers kan in Naaldwijk een showroombed al uitverkocht zijn die in Doetinchem nog staat. En andersom ook natuurlijk. Maar het is niet zo dat u in Delft een roze bed ziet staan die in Zutphen paars is.
Voorbedrukte prijskaarten worden naar alle filialen gestuurd die deze op/aan/naast het product komen. Welk bed er exact gekocht is is niet relevant. In elk filiaal heeft dat bed gestaan en in elk filiaal heeft dezelfde kaart gestaan met de afprijzing en vermelding.
Er zijn filialen waar ze ruimte hebben en een aparte outlet hoek hebben met schreeuwerige uitingen en je hebt de wat kleinere filialen waar nu nog de modellen door de winkel staan met de kaarten er direct bij.
Het is allemaal niet zo lastig als je wel eens buiten de deur komt.