Ik heb al een 5 maanden durende kwestie over een mankement wat door verkopende partij betwist wordt terwijl andere bedrijven een conclusie hebben getrokken waaruit bleek dat een onderdeel krom was van de motor, uiteindelijk 3 pogingen heeft bedrijf de kans gekregen om t te repareren maar zeggen ze, we kunnen niks vinden, nu dan toch uiteindelijk vorige week ander bedrijf naar laten kijken, nu is het dan na 5 maanden eindelijk gerepareerd, al die tijd was een kromme voorpoot oorzaak van de problemen
Nu kan ik aan de geschillencommissie van de bovag de zaak voorleggen of mijn rechtsbijstand er naar laten kijken (als ze tenminste tijd hebben), wat is jullie advies?
Zeker omdat radar al eens aandacht schonk aan de Bovag en teleurstellend reageerde
Bovag geschillencommissie
-
sergio1963
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 27 jun 2025 13:14
Re: Bovag geschillencommissie
Als het een BOVAG aangesloten garage is en u heeft onder BOVAG garantie gekocht, snap ik niet waarom al niet ingeschakeld.
Re: Bovag geschillencommissie
Bovag is ingeschakeld, maar veel verder dan bemiddeling kwam t niet, en er werd niks opgelost, zit nu met een betaalde rekening van ruim 2200 euro
Consumenneke
vindt dit leuk
-
sergio1963
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 27 jun 2025 13:14
Re: Bovag geschillencommissie
De Bovag heeft bemiddeld, dus de grage is dus bij de Bovag aangesloten, Maar viel uw aankoop ook onder de BOVAG garantie? Als dit niet het geval is, is het mooi dat ze hebben bemiddelt maar is dit ook het enige wat ze kunnen doen
Re: Bovag geschillencommissie
Ja aankoop viel onder Bovag garantiesergio1963 schreef: ↑15 nov 2025 20:15De Bovag heeft bemiddeld, dus de grage is dus bij de Bovag aangesloten, Maar viel uw aankoop ook onder de BOVAG garantie? Als dit niet het geval is, is het mooi dat ze hebben bemiddelt maar is dit ook het enige wat ze kunnen doen
Re: Bovag geschillencommissie
U schrijft dat de Bovag heeft bemiddelt maar niet of u in het gelijk gesteld bent.
Het is ook vreemd dat drie andere bedrijven van mening waren dat er aan de motor iets krom zou zijn maar achteraf bleek dat er een voorpoot krom was.
Een voorpoot behoort tot de wielophanging en als u blijft stellen dat er iets aan de motor krom is is het vrij logisch dat de verkoper zich op de motor blijft richten maar geen defect kan vinden.
Edoch als de voorpoot bij aanschaf al krom was heeft u recht op garantie maar als u bijvoorbeeld na aanschaf onzalig een stoeprand heeft geraakt dan weer niet.
Het is ook vreemd dat drie andere bedrijven van mening waren dat er aan de motor iets krom zou zijn maar achteraf bleek dat er een voorpoot krom was.
Een voorpoot behoort tot de wielophanging en als u blijft stellen dat er iets aan de motor krom is is het vrij logisch dat de verkoper zich op de motor blijft richten maar geen defect kan vinden.
Edoch als de voorpoot bij aanschaf al krom was heeft u recht op garantie maar als u bijvoorbeeld na aanschaf onzalig een stoeprand heeft geraakt dan weer niet.
