LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bruidsjurk

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ANONIMOES

bruidsjurk

Ongelezen bericht door ANONIMOES »

Ik weet niet zo goed waar het thuis hoort, maar ik ben op zoek naar iemand die mij kan vertellen wat mijn rechten zijn

In januari heb ik een jurk gekocht voor onze trouwdag. Nu blijkt de jurk die ik besteld heb anders te zijn dan de jurk die ik heb gekregen. De jurk die ik bestelde was anders afgewerkt en over de satijnen laag zat een laag kant uit een stuk. De jurk die ik nu heb, heeft over de laag satijn een doorzichtige laag met stukken kant. Tijdens het passen gaf ik het al aan aan de verkoopster. Zij zei dat ik me vergiste. Ik heb de jurk mee naar huis genomen en de foto's vergeleken. De jurk bleek toch echt anders. Ik heb de winkel gemaild en ook zij gaven het nu toe. Ze hebben aangeboden extra stukken kant erop te zetten, maar ik heb aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga.
Wat zijn nu mijn rechten? Moet ik genoegen nemen met het herstel of heb ik recht op de juiste jurk/ mijn geld terug?

Alvast bedankt!

sjorskuhh21

Re: bruidsjurk

Ongelezen bericht door sjorskuhh21 »

Wanneer een bedrijf niet levert wat jij vraagt, ben je niet verplicht om af te nemen.
Uiteraard zal het bedrijf er (vaak) alles aan doen om te zorgen dat je die jurk toch afneemt (anders zitten zij er mee), maar verplicht ben je niks.
Ik zou vragen om herstel, dus bestellen van de goede jurk. Wanneer dit niet gaat, moet je even kijken wat je wil. Wil je de andere jurk toch wel, maar niet voor dat bedrag? Probeer te onderhandelen.
Wanneer je ze een redelijk voorstel doet (met de nadruk op redelijk!), kunnen ze vaak niet anders dan akkoord gaan, en zijn jullie beiden tevreden.
Mocht je er niet uitkomen, bel dan even met Het Juridisch Loket, zij kunnen je verder helpen met bijvoorbeeld brieven schrijven of contact opnemen met het bedrijf.

succes, en alvast een fijne trouwdag!

Gesloten