LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coolblue verzending is kwijtgeraakt
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19 feb 2019 13:07
Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Ik had een Huawei Mediapad besteld bij Coolblue en voor de optie gekozen "voor 3 uur besteld, zelfde dag in huis"
Heb de hele dag thuis zitten wachten tot in de late uren toen ik opeens zag dat de track & trace op "bezorgd" sprong.
Contact opgenomen met Coolblue en die vertelde mij dat ze een zogenoemd onderzoek zouden starten bij PostNL.
Ik wacht nu al langer dan 7 dagen en er komt nog steeds niks uit. Telkens hoor ik maar dat ik nog even moet wachten. PostNL zegt dat er geen onderzoek gestart kan worden voor niet aangetekende pakketten, Coolblue zegt van wel. Hierdoor voelt het alsof ik van het kastje naar het muurtje gestuurd wordt.
Coolblue wilt geen verantwoordelijkheid nemen en schuift alles op PostNL af.
Heb de hele dag thuis zitten wachten tot in de late uren toen ik opeens zag dat de track & trace op "bezorgd" sprong.
Contact opgenomen met Coolblue en die vertelde mij dat ze een zogenoemd onderzoek zouden starten bij PostNL.
Ik wacht nu al langer dan 7 dagen en er komt nog steeds niks uit. Telkens hoor ik maar dat ik nog even moet wachten. PostNL zegt dat er geen onderzoek gestart kan worden voor niet aangetekende pakketten, Coolblue zegt van wel. Hierdoor voelt het alsof ik van het kastje naar het muurtje gestuurd wordt.
Coolblue wilt geen verantwoordelijkheid nemen en schuift alles op PostNL af.
-
- Berichten: 5286
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
U heeft niets te maken met PostNl. Stel Coolblue in gebreke dmv een aangetekende brief. Op consu wijzer zullen wel voorbeeldbrieven staan
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Er kan nooit als u het pakket zelf niet ontvangen heeft een handtekening van u persoonlijk op staan op de "afleveringbon". Dus heeft u het niet gehad, dus is coolblue de partij om te klagen.
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Coolblue zal heus wel verantwoordelijkheid nemen. Maar ze geven PostNL de schuld van de vertraging en ze willen het onderzoek afwachten.
Stuur ze een bericht dat je snapt dat het belangrijk is dat ze onderzoek doen, maar dat jij daar niet verder op kunt of wilt wachten. En dat je dus graag per ommegaande een vervangend product of geld terug wilt. Stel ze ook een redelijke ultimatum.
Stuur ze een bericht dat je snapt dat het belangrijk is dat ze onderzoek doen, maar dat jij daar niet verder op kunt of wilt wachten. En dat je dus graag per ommegaande een vervangend product of geld terug wilt. Stel ze ook een redelijke ultimatum.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Geef eens exact aan wat Coolblue heeft gecommuniceerd. Ik durf er veel om te verwedden dat ze niet iets hebben gezegd als "Ja sorry hoor, wij hebben het verstuurd en het is allemaal de schuld van PostNL. Dus opzouten nu met je klachten."LindsayvanOmmeren schreef: ↑19 feb 2019 13:16Coolblue wilt geen verantwoordelijkheid nemen en schuift alles op PostNL af.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 13 feb 2019 11:06
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Coolblue is verkozen als beste webshop en klantenservice dus zullen dit vast wel oplossen
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12 dec 2014 20:49
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Het is één grote bende bij dat postNL .
Ze tekenen zelf aangetekende stukken om er vanaf te zijn, en knikkeren pakketten neer waar het hen uit komt.
Alles draait om snel snel en goedkoop.
Ik heb 14 jaar in een flat gewoond en daar ben ik over die periode maar liefst 7 postpakketten kwijtgeraakt.
Heb er ook niet veel vertrouwen in dat het nog ooit goed komt
Ze tekenen zelf aangetekende stukken om er vanaf te zijn, en knikkeren pakketten neer waar het hen uit komt.
Alles draait om snel snel en goedkoop.
Ik heb 14 jaar in een flat gewoond en daar ben ik over die periode maar liefst 7 postpakketten kwijtgeraakt.
Heb er ook niet veel vertrouwen in dat het nog ooit goed komt
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Dat u dan maar blijft bestellen. Zou ik niet meer doen. Inieder geval niet meer thuis laten bezorgen.
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Wel ja. Leg de zwarte piet maar weer bij de gedupeerden van Post.nl neer. Terwijl degene die betaald wordt voor de bezorging van producten aan hen toevertrouwd, geen enkele verantwoordelijkheid neemt als dat bij hun fout gaat. En natuurlijk is het je makkelijk verschuilen achter een wet uit het jaar nul die dit soort grote bedrijven ook nog beschermd tegen wanbeleid van hun personeel.
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Met die wet uit het jaar nul is niet zo veel mis, met dat moderne postbedrijf des te meer, geloof ik. Overigens is er ook een wet (ruimschoots na het jaar nul) die consumenten vergaand beschermt bij internetaankopen.
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Die gedupeerde ontvanger (want daar ging het om) is helemaal geen gedupeerde. Die meldt zich gewoon bij de verzender voor nakoming. Die verzender, dát is de gedupeerde.BreejKC schreef: ↑24 feb 2019 21:16Wel ja. Leg de zwarte piet maar weer bij de gedupeerden van Post.nl neer. Terwijl degene die betaald wordt voor de bezorging van producten aan hen toevertrouwd, geen enkele verantwoordelijkheid neemt als dat bij hun fout gaat. En natuurlijk is het je makkelijk verschuilen achter een wet uit het jaar nul die dit soort grote bedrijven ook nog beschermd tegen wanbeleid van hun personeel.
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Ik weet het Mm. U vertelt mij niets nieuws. Ontvangers van post hebben geen rechten . . . . Maar heeft de betalende verzender voor zo'n dienst dan ook geen rechten meer? Ook al is het in dit geval een "grootgrutter". Financieel zullen die dit verlies wel ingecalculeerd hebben.
Maar als je als particulier iets via dit wat vreemd handelende bedrijf, ik druk mij zwak uit, verstuurt en je hebt maar het geringste foutje gemaakt qua verzenden, verzekeren, brief of pakje en wat nog meer tegen klanten wordt opgeworpen, dan heb je gewoon het nakijken.
Of dit in alle gevallen goed valt te praten, ondanks één of andere bescherming van een wet, daar durf ik een groot "?" bij te zetten.
Maar als je als particulier iets via dit wat vreemd handelende bedrijf, ik druk mij zwak uit, verstuurt en je hebt maar het geringste foutje gemaakt qua verzenden, verzekeren, brief of pakje en wat nog meer tegen klanten wordt opgeworpen, dan heb je gewoon het nakijken.
Of dit in alle gevallen goed valt te praten, ondanks één of andere bescherming van een wet, daar durf ik een groot "?" bij te zetten.
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Ik herkende de realiteit die ik schetste niet in je bijdrage, vandaar.
Dat de postwet een verouderd en doorgeschoten fossiel stuk wetgeving is, dat ben ik volkomen met je eens.
Dat de postwet een verouderd en doorgeschoten fossiel stuk wetgeving is, dat ben ik volkomen met je eens.
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Gelukkig moeten de problemen op de postmarkt nu opgelost zijn, aldus PostNL....
https://nos.nl/l/2273395
https://nos.nl/l/2273395
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
De paarse toverwoorden privatisering en marktwerking hebben na 20 jaar natuurlijk forse sporen achter gelaten, die maak je niet met een pennestreek ongedaan.Moneyman schreef: ↑25 feb 2019 07:34Gelukkig moeten de problemen op de postmarkt nu opgelost zijn, aldus PostNL....
https://nos.nl/l/2273395
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Heeft bij jou - of iemand anders - 'onderzoek' wel eens wat opgeleverd??bennietgek schreef: ↑24 feb 2019 20:46Ik heb 14 jaar in een flat gewoond en daar ben ik over die periode maar liefst 7 postpakketten kwijtgeraakt.
Re: Coolblue verzending is kwijtgeraakt
Eens! Deze overname zal vooral tot een flinke kostenbesparing leiden, maar dat garandeert op geen enkele manier dat de kwaliteit en efficiency tegelijk ook omhoog gaat.16again schreef: ↑25 feb 2019 07:51De paarse toverwoorden privatisering en marktwerking hebben na 20 jaar natuurlijk forse sporen achter gelaten, die maak je niet met een pennestreek ongedaan.Moneyman schreef: ↑25 feb 2019 07:34Gelukkig moeten de problemen op de postmarkt nu opgelost zijn, aldus PostNL....
https://nos.nl/l/2273395