Goededag,
Ik sta sinds 7 jaar onder bewind, in 2021 heb ik mijn schulden en bewindvoering succesvol volbrach. Ik kreeg toen de keuze om vrijwillig onder bewind te blijven en hier heb ik voor gekozen.
Sinds vorig jaar zijn er een aantal dingen naar mijn mening niet goed gegaan vanuit mijn bewindvoerder.
Mijn vraag gaat over het volgende: ik ben in augustus 2024 overgestapt van odido naar delta internet, eerst onderzocht of dit qua contract bij odido kon, dit was ok. Dus overgestapt naar delta met overstapservice.
Ik kreeg een mail van delta dat alles in gang was gezet en dat het zou kunnen dat ik nog een maand dubbele kosten zou hebben maar die zouden verekend worden.
Dit doorgegeven aan mijn bewindvoerder, met daarbij contract, inloggegevens van delta zodat zij konden zorgen dat het maandbedrag kon worden afgeschreven.
In oktober zag ik dat ik nog steeds aan odido betaalde, dus dubbel, odido en delta.
Gebeld met odido en delta, van het kastje naar de muur situatie.
Volgens beide partijen zou dit te maken hebben met mijn bewindvoering.
Dit gelijk doorgegeven aan mijn bewindvoerder, die zou ermee aan de slag gaan.
Nu zag ik vanmiddag dat ik nog steeds aan beide providers betaal.
Dus weer gaan bellen met odido en delta, de mevrow van odido vertelde mij dat het enige wat nodig was was een mailtje van de bewindvoerder.
Opeens kreeg ik zojuist een mail van de bewindvoerder dat het gelukt was om per 4 mei het contract bij odido te beeindigen.
Dit houd dus in dat ik 9 maanden dubbel betaald heb, een bedrag van 270 euro.
Mijn vraag is: wie is hiervoor verantwoordelijk en kan ik ergens mijn geld terug krijgen?
Dubbel betaald, fout bewindvoerder?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 apr 2025 17:12
Re: Dubbel betaald, fout bewindvoerder?
Als je nog onder bewind staat, had je überhaupt geen contract af mogen sluiten... je bewindvoerder zou zelfs het nieuwe contract kunnen ontbinden. Maar goed, dat wil je niet, denk ik.
De makkelijkste en efficiëntste manier is om je bewindvoerder dit te laten regelen. Wij kunnen sowieso niet beoordelen wie er fout zit.
De makkelijkste en efficiëntste manier is om je bewindvoerder dit te laten regelen. Wij kunnen sowieso niet beoordelen wie er fout zit.
Re: Dubbel betaald, fout bewindvoerder?
Mijn insteek zou zijn dat Delta verantwoordelijk is. U hebt gebruik gemaakt van de overstap service, zij hebben de opzegging kennelijk niet correct uitgevoerd.sabineWulfse schreef: ↑07 apr 2025 17:33ik ben in augustus 2024 overgestapt van odido naar delta internet, eerst onderzocht of dit qua contract bij odido kon, dit was ok. Dus overgestapt naar delta met overstapservice.
Ik kreeg een mail van delta dat alles in gang was gezet en dat het zou kunnen dat ik nog een maand dubbele kosten zou hebben maar die zouden verekend worden.
...
Dit houd dus in dat ik 9 maanden dubbel betaald heb, een bedrag van 270 euro.
Mocht Delta zich verweren en aan u aantonen dat er wel correct opgezegd is, dan kunt u het teveel betaalde geld bij Odido terugvorderen. Immers als er correct is opgezegd, dan hebben zij onterecht geld gevorderd.
Ik heb geen ervaring met bewindvoering dus of u danwel de bewindvoerder aan de slag moet, dat weet ik niet.