Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Dirkie
Berichten: 3154
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door Dirkie »

esphome schreef:
18 sep 2025 12:56
Ik ben nergens verantwoordelijk voor.
Dat is wel heel gemakkelijk als argument.
En zo als ik al eerder aangaf, er is nooit met mijn zorgverlener (Infomedics) via de e-mail gecommuniceerd in meer dan 16 jaar
Dat weet U dus niet want uw email adres bestond niet meer toch?
en zo is het ook nooit opgevallen dat er ooit een bestaand e-mail adres is opgegeven maar dat die ondertussen vervallen was. Ik heb meer dan één e-mail adres in mijn leven gehad en moet ik een lijst gaan bijhouden van welk bedrijf ik ooit een e-mail adres heb verstrekt!?
Het lijkt me juist dat het U nooit is opgevallen omdat men U geen mail kan sturen. En als Uw gegevens wijzigen dan is het volgens mij uw verantwoordelijkheid en uw belang dat U deze doorgeeft
Het gaat erom als je een klant doorgeeft aan een deurwaarder dan is er toch iets bijzonders aan de hand, zeker als er daarvoor altijd netjes de rekeningen zijn betaald, en dan neem je de meest betrouwbare manier van communiceren om te kijken of je zo de rekeningbetaler kunt bereiken.
De laatste tijd is email een stuk betrouwbaarder, goedkoper en sneller dan post die heel vaak niet of te laat aankomt.

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Wat-nou-weer schreef:
18 sep 2025 12:41
TS is er verantwoordelijk voor dat zorgverleners zijn correcte gegevens hebben.
En 16 jaar lang checken zowel de zorgverlener als de klant niet of de patiëntgegevens nog kloppen??? En je weet dat er een rekening moet komen na een behandeling, komt die niet is het dan teveel moeite om er even achteraan te gaan bij de zorgverlener?
Voor mij iig niet, toen ik geen rekening ontving van mijn fysio en bij check bleek dat factuur per post was verzonden, maar bij mij nooit was afgeleverd.
Ik zie het al, u heeft weinig tot geen ervaring met InfoMedics. Mijn tandarts maakt gebruik van hun diensten. De ene keer heb ik binnen twee dagen een factuur van ze, de andere keer duurt het rustig twee maanden. Valt geen peil op te trekken.

De welbekende 14 dagen brief doen ze ook niet altijd aan. Kreeg zelfs een keer een brief van een incassoburo namens Infomedics dat er 0 euro openstond en dat er daarom incasso kosten in rekening gebracht zouden worden. :lol:

Ik zou zeggen, Google er eens op. Dit is echt een hele beruchte partij in Nederland die haar eigen administratie absoluut niet op orde heeft of beter gezegd, niet op orde had. Wellicht is het inmiddels verbeterd.

Ter illustratie, hun Trust pilot score is 1,2. Allemaal dezelfde verhalen als TS.

Wat-nou-weer
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

Ik zie het al, u heeft weinig tot geen ervaring met InfoMedics.
Dat is een regelrechte aanname van je, maar daar heb je wel vaker last van. En ik ga niet googelen, waarom zou ik. Ik heb nl. nooit problemen met Infomedics.

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Wat-nou-weer schreef:
18 sep 2025 15:06
Ik zie het al, u heeft weinig tot geen ervaring met InfoMedics.
Dat is een regelrechte aanname van je, maar daar heb je wel vaker last van. En ik ga niet googelen, waarom zou ik. Ik heb nl. nooit problemen met Infomedics.
Net als uw aanname dat u geen last heeft met Infomedics dus is het een prima partij. En daarom hoeft u ook niet verder te kijken als uw neus lang is, het zal wel aan TS liggen want u heeft geen negatieve ervaringen met ze.

Alleen kreeg ik een incassoburo op me dak om een openstaand bedrag van 0 euro te innen. Vind u dat niet raar, een incassoburo op iemands dak sturen om een bedrag van 0 euro te incasseren?

Een Trustpilot score van 1,2 zegt u ook niets. 456 reviews veruit de meeste reviewers gaven één ster, sommige gaven twee sterren. Niemand gaf drie sterren of meer.

Voor meer informatie: https://radar.avrotros.nl/artikel/react ... dics-61511

wikop
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door wikop »

Tjee,en in 16 jaar kwam je niet op het idee om je nieuwe mailadres door te geven????

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door Speedy123 »

wikop schreef:
18 sep 2025 15:50
Tjee,en in 16 jaar kwam je niet op het idee om je nieuwe mailadres door te geven????
Maar volgens Infomedics is dat geen enkel probleem. Als de email niet geopend wordt, dan detecteert hun IT systeem dat en dan zal er eerst nog een brief per reguliere post bezorgd worden,
Vraag 2: Op de website van Infomedics staat dat mensen de factuur per post krijgen als ze de mail niet hebben geopend. Hoe werkt dat? Wij hebben mensen gesproken die de mail niet hebben gezien/ontvangen, de factuur niet per post hebben ontvangen, maar wel een aanmaning met extra kosten kregen.

Het digitale incassotraject bestaat altijd uit 3 e-mails: 1) de originele rekening, 2) de digitale aanmaning zonder incassokosten, en 3) de digitale tweede aanmaning met (gereduceerde) incassokosten. Als het e-mailbericht niet is aangekomen en/of is geopend, dan stoppen we het digitale traject en sturen wij alsnog een originele rekening (met een betaaltermijn van 30 dagen) per post voor de geleverde zorg. We starten het volledige incassotraject dus van vooraf aan. Eventuele aanmaningen worden vervolgens ook per post verstuurd, nadat de betaaltermijn van de originele rekening is verstreken. Ook hierbij geldt dat we ongeveer een week na het vervallen van de betaaltermijn wachten met het versturen van de eerste of tweede aanmaning om eventuele kruisbetalingen te voorkomen. Als een digitale rekening niet bezorgd kan worden, krijgen wij een zogenaamde ‘bounce’retour. Bij een ‘soft bounce’ (bijv. inbox zit vol) proberen we de e-mail later opnieuw te sturen. Bij een ‘hard bounce’ (bijv. ongeldig e-mailadres) stoppen we direct het digitale traject en vallen we terug naar een originele rekening per post.

16again
Berichten: 17016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door 16again »

Wat-nou-weer schreef:
18 sep 2025 15:06
....Ik heb nl. nooit problemen met Infomedics.
Ik wel. Mijn tandarts had een rekening dubbel ingediend, mijn bezwaar werd niet eens gelezen, maar beantwoord met , kort gezegd, Betalen!!

Wat mij in dat proces opviel: Reply op hun factuur naar [email protected] werkt niet.

Dit houdt in dat bij het versturen van een factuur naar een niet meer bestaand email adres infomedics ook geen NonDeliveryReport kan ontvangen op dat adres !

Een simpel mechanisme om te checken of een bericht niet is aangekomen laat men dus onbenut.

esphome
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 sep 2025 15:54

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door esphome »

Dat weet U dus niet want uw email adres bestond niet meer toch?

En na 16 jaar hebben zij hebben geprobeerd om het e-mail adres te gebruiken wat dus niet lukte. En die 16 jaar heb ik heel wat consulten gehad en telefonische afspraken gehad. Dan was er niets gemakkelijker geweest als zij mij spraken, wij hebben u proberen te mailen maar die e-mail kwam als onbestelbaar terug.

Dus jouw conclusie is dan hierbij ontkracht.

Het lijkt me juist dat het U nooit is opgevallen omdat men U geen mail kan sturen. En als Uw gegevens wijzigen dan is het volgens mij uw verantwoordelijkheid en uw belang dat U deze doorgeeft

Van een e-mail adres die ik niet meer gebruik en ook niet kan uitlezen!? Het e-mail adres is dus al die tijd (plus 16 jaar) niet gebruikt door de zorgverlener of Infomedics en zo was er geen indicatie van pogingen van gebruik daarvan totdat ik vandaag gecontacteerd werd door de zorgverlener.
Wederom, het is niet mijn verantwoordelijkheid om een lijst bij te houden van bedrijven die allemaal mijn e-mail adres hebben. Ik ben verantwoordelijk tot het verstrekken van de juiste gegevens bij inschrijving. En die waren correct op het moment meer dan 16 jaar geleden. In de tussentijd was alleen mijn e-mail onjuist geworden in hun administratie.

De laatste tijd is email een stuk betrouwbaarder, goedkoper en sneller dan post die heel vaak niet of te laat aankomt.

Het is kosten besparend. Het enige wat verbeterd is aan de e-mail sinds meer dan 25 jaar en misschien nog wel langer is dat de verbindingen tussen de mail servers versleuteld word. Dat is nu ook afdwingbaar geworden. Hier worden geen aangeboden e-mails geaccepteerd als de communicatie niet versleuteld verloopt.

Verder weet ik wat van e-mail servers en zo kun jij een e-mail zenden die kan niet aangepakt worden en dan krijg je na een bepaalde tijd het bericht dat de e-mail niet kon worden afgeleverd.
De server kan aangeven dat het e-mail adres niet bekend is en dan krijg je bijna meteen de melding dat het e-mail adres niet klopt.

Je kunt zelf vragen om leesbevestiging en meer en meer bedrijven zetting dit uit en zo krijg je ook geen leesbevestiging. Als zij het wel toestaan dan is ook nog vaak zo dat op het moment van het openen van de e-mail de lezer kan bepalen of er een leesbevestiging gegeven moet worden.

Dan kunnen de mailservers onderling vragen om een afleverbevestiging en dan geeft de ontvangende server een bevestiging aan de zendende server met daar in een code of hash dat de e-mail is geaccepteerd. Kan die achteraf niet worden afgeleverd dan gaat daarvan een e-mail weer naar de verzender dat de e-mail niet kon worden afgeleverd.

Infomedics kijken na het zenden of er een leesbevestiging krijgen en zoals ik dat al schreef dat ligt aan de lezer of aan de instellingen die lezer heeft gedaan in het gebruikte e-mail programma.
Het niet ontvangen van een leesbevestiging zegt dus niets over een e-mail wel of niet gelezen is. Dat is aan de discretie van de lezer.

esphome
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 sep 2025 15:54

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door esphome »

16again schreef:
18 sep 2025 16:02
Wat-nou-weer schreef:
18 sep 2025 15:06
....Ik heb nl. nooit problemen met Infomedics.
Ik wel. Mijn tandarts had een rekening dubbel ingediend, mijn bezwaar werd niet eens gelezen, maar beantwoord met , kort gezegd, Betalen!!

Wat mij in dat proces opviel: Reply op hun factuur naar [email protected] werkt niet.

Dit houdt in dat bij het versturen van een factuur naar een niet meer bestaand email adres infomedics ook geen NonDeliveryReport kan ontvangen op dat adres !

Een simpel mechanisme om te checken of een bericht niet is aangekomen laat men dus onbenut.
Zij hadden er beter dan "[email protected]" van kunnen maken. Veel duidelijker voor de lezer, dat het antwoorden aan het verzendende adres geen enkel nut heeft. :roll:
Laatst gewijzigd door esphome op 18 sep 2025 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

esphome
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 sep 2025 15:54

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door esphome »

wikop schreef:
18 sep 2025 15:50
Tjee,en in 16 jaar kwam je niet op het idee om je nieuwe mailadres door te geven????
Tjee, je bent de zoveelste die dat schrijft. Ik heb ondertussen al tig keer uitgespeld hoe dat ontstaan is.

NeoDutchio
Berichten: 13263
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het heeft helemaal geen nut om er niets ter zake doende randzaken bij te halen. Het enige dat van belang is is dat u de juiste gegevens verstrekt aan die partijen waar u een contract mee hebt.

esphome
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 sep 2025 15:54

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door esphome »

NeoDutchio schreef:
18 sep 2025 16:37
Het heeft helemaal geen nut om er niets ter zake doende randzaken bij te halen. Het enige dat van belang is is dat u de juiste gegevens verstrekt aan die partijen waar u een contract mee hebt.
En die zijn ook netjes verstrekt twintig plus jaren geleden, niet verhuist in die tijd en een actueel telefoonnummer zat in het systeem van de zorgaanbieder. Die kon dan mij bereiken toen er de melding kwam, dat de deurwaarder zich aan het warmlopen was.

witte angora
Berichten: 30226
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door witte angora »

Gebeurd is gebeurd, een beetje onderling zwartepieten lost natuurlijk niks op. Stroopwafelpieten ook niet, trouwens.

Moneyman maakte al duidelijk dat het de verantwoordelijkheid is van infomedics om te zorgen dat de 14-dagen brief bezorgd wordt. Die is niet bezorgd, of infomedics er wel of niet wat aan kon doen dat er een oud mailadres in het bestand stond. Doordat de 14-dagen brief niet is bezorgd, kan infomedics dus geen aanspraak maken op incassokosten. Zo simpel is het.

Volgende keer moeten ze de nota maar per telex versturen. Tenzij ze zelf kunnen bedenken dat het niet aankomt natuurlijk.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 1099
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Morgan le Fay schreef:
18 sep 2025 12:22
Niet de boel omdraaien. Je weet dat er zorg is verleend en dat daar een rekening voor komt.
Gewoon betalen en je administratie bijhouden.
Controleer ook even bij de zorgverlener welke ggevens er daar van u bekend zijn.
Want daarvandaan wordt ook het een en ander verstuurd.
Serieus?

U draait de boel om.
Infomedics wijzigt haar manier van corresponderen en dan zou het de schuld zijn van TS?

Moneyman
Berichten: 32105
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
18 sep 2025 16:37
Het heeft helemaal geen nut om er niets ter zake doende randzaken bij te halen. Het enige dat van belang is is dat u de juiste gegevens verstrekt aan die partijen waar u een contract mee hebt.
Onzin. Natuurlijk is dat niet het enige wat van belang is. Want veel belangrijker is dat Infomedics duidelijk aangeeft dát ze van communicatiemiddel gaan wijzigen en hun klanten dus attendeert op het belang van het checken van (in de relatie nog nooit gebruikte!) communicatiemiddelen.

NeoDutchio
Berichten: 13263
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 sep 2025 17:21
Uw aloude verhaal, TS is fout en het bedrijf valt niets te verwijten.
Het aloude verhaal, u leest weer half. Wat stond er in mijn eerdere reactie?

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 sep 2025 17:21
Welke informatie verwacht dat er doorgegeven moet worden aan een bedrijf waarmee uzelf geen zaken doet.
Zoals u al had kunnen lezen is dat totaal niet nodig.

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 sep 2025 17:21
Het is niet TS die de juiste gegevens aan moet leveren maar de zorgverlener. Als zij hun gegevens niet controleren dan is dat niet de fout van TS.
Hoe had de verzekeraar kunnen ruiken dat TS een ander mailadres heeft? En is het de taak van de verzekeraar om achter hun klanten aan te lopen, of is TS zelf verantwoordelijk voor de gegevens?

Ik_weet_niet_alles schreef:
18 sep 2025 17:21
Ik neem aan dat u nu uw telefoonnummer, mailadres, huisadres, whatsapp gegevens e..d gaat doorgeven aan alle instanties want stel je voor dat zij u namens hun klant willen benaderen dan bent u verantwoordelijk dat zij de juiste gegevens hebben.
Nee, want dat is ook totaal niet nodig. Wel heb ik een aantal maanden geleden netjes bij alle verzekeraars, pensioenfondsen, andere bedrijven waar ik contracten heb lopen en bedrijven waar het mailadres is gekoppeld aan een inlog mijn mailadres aangepast. Want ja, een mailadres bij dergelijke bedrijven heb je niet voor niets.
Of had ik mijn mailadres bij Radar niet mogen aanpassen en moeten gaan klagen dat ik niet meer kan inloggen omdat zij niet gecontroleerd hebben dat ik een nieuw mailadres heb?
Na het doorgeven van mijn nieuwe mailadres aan mijn zorgverzekeraar kreeg ik gewoon de facturen van Infomedics op dat mailadres binnen. En ook de andere communicatie van de verzekeraar. Het kan toch zo mooi zijn he.

rwolters
Berichten: 2110
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door rwolters »

Wees blij dat alles naar virtueel ipv fysiek. Als je alleen op deze site al het aantal klachten over Post NL bezorging ziet, dan wil je daar toch geen belangrijke correspondentie aan toe vertrouwen?

En we hebben nu al zo lang elektronische communicatiemiddelen dat iedereen daar mee bekend zou kunnen zijn. Internet werd bijna 30 jaar geleden mainstream.

J. Deltoer
Berichten: 3209
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

O, er moet nu pro actief gebeld worden waar rekeningen blijven. Moeten we misschien als klant ook zelf ook maar gaan factureren omdat infomedics hun werkwijze verandert en te lam is om te checken of de overige gegevens kloppen....

witte angora
Berichten: 30226
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergeet niet een fooi over te maken voor de hardwerkende infomedicus, Jules.

NeoDutchio
Berichten: 13263
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Toch wel bijzonder:
Geef aan uw zorgaanbieder door dat u de rekeningen digitaal wilt ontvangen.
Bron: https://www.infomedics.nl/zorgconsument ... 20rekening.
Waarom heb ik de digitale rekening nog niet ontvangen? Uw zorgaanbieder heeft niet uw goede e-mailadres
U kunt contact opnemen met uw zorgaanbieder om te controleren of uw juiste e-mailadres bekend is. Alleen uw zorgaanbieder kan het e-mailadres wijzigen. Infomedics houdt geen eigen bestand met gegevens bij.
Bron: https://www.infomedics.nl/zorgconsument ... -ontvangen.
Ontvangt u liever een papieren rekening? Geef uw voorkeur dan door aan uw zorgaanbieder. Na uw volgende bezoek krijgt u de rekeningen per post.
Bron: https://www.infomedics.nl/zorgconsument ... -ontvangen

Zijn er voorheen ook facturen van Infomedics geweest, of was dit de eerste factuur? En wie heeft bij de zorgverzekeraar akkoord gegeven om de facturen per mail te willen ontvangen?

Gesloten