U had dus een rekening per reguliere post moeten ontvangen.Bij een ‘hard bounce’ (bijv. ongeldig e-mailadres) stoppen we direct het digitale traject en vallen we terug naar een originele rekening per post.
Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Dit is wat Infomedics een ''hard bounce' noemt.
esphome
en Consumenneke
vinden dit leuk
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Als ik de website van Infomedics bekijk bepaald de zorgverlener hoe de facturen naar u verzonden worden dat kan per e-mail maar ook per post.
Blijkbaar heeft uw zorgverlener zonder u daarover te informeren voor de e-mail facturatie optie gekozen en heeft de laatst bekende gegevens waaronder een oud e-mail adres gebruikt.
Als dat zo mocht zijn valt u niets te verwijten want de zorgverlener had de wijziging aan u bekend moeten maken met het verzoek om de laatst bekende gegevens te controleren en zo nodig te wijzigen.
Zo te lezen heeft de zorgverlener uw gegevens aangepast want anders had u geen e-mail van Infomedics ontvangen.
Het lijkt me toch verstandig om met uw zorgverlener in gesprek te gaan maar ik vrees wel dat u niet onder de facturatie per e-mail uit gaat komen.
Blijkbaar heeft uw zorgverlener zonder u daarover te informeren voor de e-mail facturatie optie gekozen en heeft de laatst bekende gegevens waaronder een oud e-mail adres gebruikt.
Als dat zo mocht zijn valt u niets te verwijten want de zorgverlener had de wijziging aan u bekend moeten maken met het verzoek om de laatst bekende gegevens te controleren en zo nodig te wijzigen.
Zo te lezen heeft de zorgverlener uw gegevens aangepast want anders had u geen e-mail van Infomedics ontvangen.
Het lijkt me toch verstandig om met uw zorgverlener in gesprek te gaan maar ik vrees wel dat u niet onder de facturatie per e-mail uit gaat komen.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Hoezo niet? Infomedics beweert toch tegenover Trosradar dat ze facturen per reguliere post versturen als een email niet afgeleverd kan worden?
Waarom moet TS dan in gesprek met zijn zorgverlener?
esphome
vindt dit leuk
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Aanname die niet gebaseerd is op de OP. Wat er staat is dat Infomedics niet meer per post, maar per email is gaan factureren.
Dat kan. Maar de meest logische manier (die je als consument ook mag verwachten) is dat men via de tot dan toe gebruikte methode, dus per post, aangeeft dat het voortaan per email gaat en dat je dus voor de juiste gegevens moet zorgen. Daarvan is niets gebleken, ergo: Infomedics is in gebreke.Nijogeth schreef: ↑18 sep 2025 22:40Dat zal vast gecommuniceerd zijn door de zorgverlener op het door TS aangeleverde emailadres, maar die gebruikt dat adres niet meer. Dus TS heeft de info gemist dat er dingen gingen verandert en dus ook de memo om er voor te zorgen dat de informatie bekend bij de zorgverlener up to date was. Als TS niet veel bij de zorgverlener komt, kan het zelfs zo zijn dat er briefjes op de deur hebben gehangen en er een hele tijd naar gevraagd werd bij de receptie.
Maar dat maakt niet dat die gegevens actueel zijn. Dus nee, Infomedics mag daar niet blind vanuit gaan. En ze communiceren zelf ook dat hun werkwijze is dat er alsnog per post wordt verzonden. De fout ligt dus duidelijk bij hen, niet bij TS.
Check. So far, so good
esphome
vindt dit leuk
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Fijn dat moderatie de tikfout in de kopregel heeft verwijderd! Nu is de naam correct genoemd.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Zou nog mooier zijn als de Trosradar nog eventjes wat additionele vragen stelt aan Infomedics.Consumenneke schreef: ↑19 sep 2025 12:59Fijn dat moderatie de tikfout in de kopregel heeft verwijderd! Nu is de naam correct genoemd.
Hoe zat het ook alweer met het geavanceerde IT systeem die automatisch over zou gaan tot facturatie per reguliere post indien er een harde email bounce gedetecteerd wordt?
Is bij Infomedics bekend dat dit harde-email-bounce detectie systeem niet goed werkt?
Wat betekend dat voor mensen die nu aanmaningskosten ontvangen terwijl ze nimmer een factuur of 14 dagen brief per reguliere post ontvangen hebben doordat het harde-email-ounce detectie systeem toch niet goed blijkt te functioneren?
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Ik ga zeker nog langs bij mijn zorgverlener voor hoe en wat. Ook al zou die, alleen e-mail hebben aangezet dan zou de achtervang bij Infomedics moeten hebben gepakt. Zie: overig-juridisch-financieel-f93/infomed ... l#p3013012
Die kan ook wel hebben gepakt maar dan in een andere vorm, dat de zorgverlener het verzoek kreeg om een actueel e-mail adres te verstrekken.
Eens kijken wat die aangeeft want er zijn factoren die ik niet kan weten maar er wel naar vragen.
Ik heb overigens het onderwerp laten corrigeren en ik nu moet nog steeds goed opletten dat de naam correct schrijf.
Die kan ook wel hebben gepakt maar dan in een andere vorm, dat de zorgverlener het verzoek kreeg om een actueel e-mail adres te verstrekken.
Eens kijken wat die aangeeft want er zijn factoren die ik niet kan weten maar er wel naar vragen.
Ik heb overigens het onderwerp laten corrigeren en ik nu moet nog steeds goed opletten dat de naam correct schrijf.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Eens. Zeker gezien de grote hoeveelheid consumenten die met Infomedics te maken hebben, en de toch wel grote hoeveelheid fouten die daar gemaakt worden, zou een vervolguitzending of artikel nuttig zijn. En dat hoeft niet eens gericht zijn op compleet afbranden, gewoon informerend zou al top zijn.
Overigens staat ook Infomedics tegenwoordig onder veel meer controle dan voorheen, want ook zij vallen onder de verplichting van de WKI.
Consumenneke
en esphome
vinden dit leuk
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Infomedics zou dat graag willen. Nu de realiteit:
Zorgverlener gebruikt software, die met Infomedics (of een willekeurig andere dienstverlener op dit gebied) communiceert.
Vanwege de AVG worden je gegevens vastgelegd in de software van de zorgverlener, die je daarvoor ook toestemming hebt gegeven.
Bij deze gegevens zit standaard een keuze: facturen per email of per post. Deze keuze geef je aan bij de zorgverlener.
Dus nee, niet Infomedics, niet de zorgverlener, maar jij bepaalt hoe je een factuur wilt ontvangen.
Na elke afgesloten behandeling (dat is niet na elk bezoek, maar zodra een behandelcode afgerond is) stuurt je zorgverlener alle noodzakelijke data naar Infomedics. Dit bedrijf neemt de volgende stappen:
- Bij je zorgverzekeraar aankloppen of de behandeling wordt vergoed. (Digitaal op basis van behandelcode, polisnummer en enkele basisgegevens ter controle.)
- Is er sprake van een eigen bijdrage / nul-vergoeding, dan krijgt de patiënt/cliënt de rekening.
- Infomedics maakt de vergoeding - onder aftrek van de commissie - over naar de zorgverlener.
Helaas heb je geen keuze in welk bedrijf dit doet. Wel hebben zorgverleners hier keuze in. Infomedics doet alles, andere dienstverleners verzorgen wel de administratie, maar laten de betaling bij de zorgverlener, waardoor ze veel goedkoper kunnen zijn dan een Infomedics.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Dat is nu juist het probleem: jouw theorie is niet de praktijk. Het probleem is immers juist dat Infomedics zonder aankondiging en zonder actie zijdens TS ineens van postverzending naar verzending per email is overgestapt.
-
NeoDutchio
- Berichten: 13263
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
En hoe komt dat? Omdat TS niet de juiste gegevens verstrekt heeft. De praktijk is dat er mails verstuurd worden met aankondigingen, maar ook dat er bij zorgverleners posters hangen van Infomedics met informatie.
Als TS besluit om in het verleden te blijven en niets per mail wilt wil niet zeggen dat de zorgverlener zich moet aanpassen.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Wie zegt dat TS niet wil aanpassen?NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 10:23En hoe komt dat? Omdat TS niet de juiste gegevens verstrekt heeft. De praktijk is dat er mails verstuurd worden met aankondigingen, maar ook dat er bij zorgverleners posters hangen van Infomedics met informatie.
Als TS besluit om in het verleden te blijven en niets per mail wilt wil niet zeggen dat de zorgverlener zich moet aanpassen.
Blijkbaar werkt deze zorgverlener prima om de e-mail heen en is het nooit een probleem geweest dat het e-mailadres niet klopt. Blijkbaar heeft deze zorgverlener ook nooit een poging gedaan om te controleren ( bij het maken van een afspraak bijvoorbeeld of door een controle-link te sturen ) of de gegevens in het systeem nog wel up-to-date zijn.Zo is nooit opgevallen dat het e-mail adres niet meer klopte en dat was al 16 jaar niet opgevallen.
Het is aan de praktijk om te zorgen dat de administratie klopt en het is ook de praktijk die een partij als infomedics uitkiest om te factureren. TS moet zorgen dat die op tijd op afspraken komt en dat rekeningen die de TS bereiken worden betaald..
esphome
vindt dit leuk
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
TS heeft contact gehad met de zorgverlener en in goed overleg het 06-mobiel nummer laten verwijderen. TS is via een vast telefoonnummer bereikbaar mocht er op korte termijn contact moeten worden opgenomen.
Een kijken of ik een volgende rekening dan wel via de post ga krijgen.
Een kijken of ik een volgende rekening dan wel via de post ga krijgen.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Van wat ik heb gelezen beschikte Infomedics jaren lang over een juist postadres, een onjuist emailadres en werdt er tot voor kort via de post gecommuniceerd. Ik zie het oorzakelijk verband tussen dat nu op eens via email gecommuniceerd wordt en het niet updaten van het onjuiste emailadres. Infomedics heeft gewoon gegokt, "zal wel goed gaan."NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 10:23En hoe komt dat? Omdat TS niet de juiste gegevens verstrekt heeft.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Wat-nou-weer
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Vooral niet even het juiste emailadres aan je zorgverlener doorgeven. Dat zou te simpel zijn.esphome schreef: ↑25 sep 2025 12:09TS heeft contact gehad met de zorgverlener en in goed overleg het 06-mobiel nummer laten verwijderen. TS is via een vast telefoonnummer bereikbaar mocht er op korte termijn contact moeten worden opgenomen.
Een kijken of ik een volgende rekening dan wel via de post ga krijgen.![]()
-
Wat-nou-weer
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
En jij weet ook wat er in de overeenkomst staat tussen zorgverlener en Infomedics? Zou zomaar in kunnen staan dat de zorgverlener verantwoordelijk is voor het verstrekken van de juiste naw-gegevens. Maar dat schijnt één of andere digimuts te zijn die nooit checkt of die gegevens nog wel correct zijn.alfatrion schreef: ↑25 sep 2025 12:40
Van wat ik heb gelezen beschikte Infomedics jaren lang over een juist postadres, een onjuist emailadres en werdt er tot voor kort via de post gecommuniceerd. Ik zie het oorzakelijk verband tussen dat nu op eens via email gecommuniceerd wordt en het niet updaten van het onjuiste emailadres. Infomedics heeft gewoon gegokt, "zal wel goed gaan."
-
NeoDutchio
- Berichten: 13263
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Mail is nu iets wat nieuw is en waar maar een paar bedrijven mee werken. Al jarenlang worden afspraken per mail bevestigd. Al jarenlang gaat communicatie per mail. Dan kan je blijven volhouden met “ik loop wel even naar de praktijk als het nodig is” maakt het niet dat de zorgverlener ook achter hun klanten aan moet gaan lopen.alfatrion schreef: ↑25 sep 2025 12:40Van wat ik heb gelezen beschikte Infomedics jaren lang over een juist postadres, een onjuist emailadres en werdt er tot voor kort via de post gecommuniceerd. Ik zie het oorzakelijk verband tussen dat nu op eens via email gecommuniceerd wordt en het niet updaten van het onjuiste emailadres. Infomedics heeft gewoon gegokt, "zal wel goed gaan."
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Voor de context Infomedics/TS maakt het niet uit wat er in het contract staat tussen zorgverlener en Infomedics.Wat-nou-weer schreef: ↑25 sep 2025 12:50En jij weet ook wat er in de overeenkomst staat tussen zorgverlener en Infomedics?
De communicatie ging jarenlang juist via de post.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Drie zinnen, achtereenvolgens een typische "blame the victim", een eigen aanname en onjuiste persoonlijke beschuldiging, Toe maar...NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 10:23En hoe komt dat? Omdat TS niet de juiste gegevens verstrekt heeft. De praktijk is dat er mails verstuurd worden met aankondigingen, maar ook dat er bij zorgverleners posters hangen van Infomedics met informatie.
Als TS besluit om in het verleden te blijven en niets per mail wilt wil niet zeggen dat de zorgverlener zich moet aanpassen.
Re: Infomedics slaat brievenpost over in het traject naar de deurwaarder
Exact, en vervolgens heeft Infomedics ook nog eens niet gedaan wat ze op hun site wel verkondigen wat ze doen, namelijk na een niet-gelezen mail alsnog per post versturen.alfatrion schreef: ↑25 sep 2025 12:40Van wat ik heb gelezen beschikte Infomedics jaren lang over een juist postadres, een onjuist emailadres en werdt er tot voor kort via de post gecommuniceerd. Ik zie het oorzakelijk verband tussen dat nu op eens via email gecommuniceerd wordt en het niet updaten van het onjuiste emailadres. Infomedics heeft gewoon gegokt, "zal wel goed gaan."NeoDutchio schreef: ↑25 sep 2025 10:23En hoe komt dat? Omdat TS niet de juiste gegevens verstrekt heeft.
