Ik begrijp het probleem niet. Als je verkeerde info hebt getypt en je zou wel op verzenden sturen, dan is er toch nog geen man overboord. Je typt: excuses, dit bericht was niet voor u bedoeld. En je gaat weer verder.
Toestemming is het probleem.
Standaard geef ik geen toestemming dat mensen mijn berichten lezen voor dat ik ze verstuur.
Tenzij ik weet dat hun systeem zo werkt, dan kies ik ervoor.
Dus laat dat duidelijk weten van te voren.
Als je belt heb je hetzelfde 'probleem', dan kunnen ze vaak in de wachttijd ook alles horen wat op de achtergrond is. Dat wordt meestal ook niet gemeld. Hoewel dat misschien wat beter bekend is bij het grote publiek als de mogelijkheid dat de chat medewerker kan zien wat je typt.
Als je bang bent of het niet prettig vindt dat er tijdens het intypen van een chat meegelezen wordt dan is er om dit tegen te gaan een heel eenvoudige maar zeer effectieve oplossing.
Typ de tekst die u wilt versturen eerst in een, al dan niet eenvoudige, tekstverwerker in (Kladblok, WordPad, MS-Word of iets degelijks). Vooraf kunt u die tekst daar ook controleren en corrigeren. Tevreden? Kopieer dan pas die tekst en plak die in één keer in de chatbox in. Niemand die met u meeleest tijdens het intypen of er moet fysiek over uw schouders meegekeken worden.
Wat een complot verhalen allemaal. Ik heb onlangs gebruik gemaakt van de chatfunctie bij mijn zorgverzekeraar. Was een live chat. Perfect, binnen de kortste keren antwoord op mijn vraag en zij op de hare.
@11091
Als het allemaal zo geheim is voordat u het verzendt, schrijf dan een brief. Kunt u er de hele dag over denken.
Dan gebruikt u de chatfunctie van een bedrijf toch niet.
Het niet meer gebruiken is niet het doel van mijn bericht. Het is bekend maken (wat de bedrijven niet doen), iets wat blijkbaar voor velen ook hier nieuw is. Dan kun je inderdaad kiezen of je er wel of geen gebruik van maak.
Ik zal er wel gebruik van maken, maar wel eerst z.s.m op een kladblok typen dan in chat plakken, vind ik allemaal extra werk, puur omdat ze mij geen privacy geven voor het opmaken van mijn bericht en dat mijn bericht pas na het verzenden gelezen wordt.
Bij live chat moet je opschieten met typen anders denken ze dat je er niet meer bent.
Als je belt heb je hetzelfde 'probleem', dan kunnen ze vaak in de wachttijd ook alles horen wat op de achtergrond is.
Deze snap ik niet, wat bedoel je met wachttijd?
Als je belt en er is nog niemand beschikbaar word je in de wacht gezet. In die tijd spreek je nog met niemand maar bij sommige helpdesks kunnen ze dan wel al meeluisteren. Voor de helderheid: dat is voor mij geen probleem maar wellicht voor anderen?
Als je belt heb je hetzelfde 'probleem', dan kunnen ze vaak in de wachttijd ook alles horen wat op de achtergrond is.
Deze snap ik niet, wat bedoel je met wachttijd?
Als je belt en er is nog niemand beschikbaar word je in de wacht gezet. In die tijd spreek je nog met niemand maar bij sommige helpdesks kunnen ze dan wel al meeluisteren. Voor de helderheid: dat is voor mij geen probleem maar wellicht voor anderen?
Ik heb bij verschillende helpdesks gewerkt en dit nog nooit meegemaakt toen ik daar werkte. Wie kunnen je dan horen? Want de call center medewerkers zijn juist bezig met anderen te helpen en naar ze te luisteren.
Als je belt heb je hetzelfde 'probleem', dan kunnen ze vaak in de wachttijd ook alles horen wat op de achtergrond is. Dat wordt meestal ook niet gemeld. Hoewel dat misschien wat beter bekend is bij het grote publiek als de mogelijkheid dat de chat medewerker kan zien wat je typt.
Thanks voor het delen, ik wist niet dat terwijl je op wacht staat dat ze alles kunnen horen. Maar kan me inderdaad voorstellen dat zo iets meer logish lijkt, dan dat alles gelezen wordt voor dat je op verzenden klikt.
Stel je voor dat ze al naar je luisteren voor dat je op 'bellen' klikt op je telefoon, lijkt me ook vreemd overkomen. Maar als ze dat al vertellen dat ze altijd mee luisteren, dan kies je daarvoor.
Laatst gewijzigd door 11091 op 03 mei 2023 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je bang bent of het niet prettig vindt dat er tijdens het intypen van een chat meegelezen wordt dan is er om dit tegen te gaan een heel eenvoudige maar zeer effectieve oplossing.
Typ de tekst die u wilt versturen eerst in een, al dan niet eenvoudige, tekstverwerker in (Kladblok, WordPad, MS-Word of iets degelijks). Vooraf kunt u die tekst daar ook controleren en corrigeren. Tevreden? Kopieer dan pas die tekst en plak die in één keer in de chatbox in. Niemand die met u meeleest tijdens het intypen of er moet fysiek over uw schouders meegekeken worden.
Thanks dat ga ik inderdaad doen. Nu dat ik dit wel weet, en er zelf achterkwam.
Laatst gewijzigd door 11091 op 03 mei 2023 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Toestemming is het probleem.
Standaard geef ik geen toestemming dat mensen mijn berichten lezen voor dat ik ze verstuur
Dan maar niet chatten, maar mailen of appen of een brief of per telefoon.
Zelf zou ik het geen probleem vinden dat iemand mijn bericht al kan lezen 2 seconden vóór het verzenden.
Het is tenslotte geen top secret bericht dat je via de chat hebt, toch?
Wat een complot verhalen allemaal. Ik heb onlangs gebruik gemaakt van de chatfunctie bij mijn zorgverzekeraar. Was een live chat. Perfect, binnen de kortste keren antwoord op mijn vraag en zij op de hare.
@11091
Als het allemaal zo geheim is voordat u het verzendt, schrijf dan een brief. Kunt u er de hele dag over denken.
'Brief', 'Hele dag', vanwaar zulke extreme voorbeelden?
Waarom niet een 'email' en 'meer tijd nemen'?
Het komt voor me over alsof u geirriteerd ben dat ik hier informatie deel en een vraag stel?
Laatst gewijzigd door 11091 op 03 mei 2023 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
@kuklos: ik weet het ook niet precies moet ik eerlijk bekennen. Maar ik heb ooit ergens heen gebeld waar ze dat tegen me zeiden. Misschien een uitwas ergens waar mensen hun werk minder serieus nemen? En zich vermaken met dit soort zaken. Het is wel iets waar ik toch rekening mee houd, puur omdat ik niet weet wanneer er opgenomen wordt. En ik dan niet net in een genant verhaal zou willen zitten
Volgens Jan Jaap van der Wal (dit was het nieuws) krijg je de dag na een ruzie met je vrouw een overzicht op je telefoon van alle mooie momenten samen.
Toestemming is het probleem.
Standaard geef ik geen toestemming dat mensen mijn berichten lezen voor dat ik ze verstuur
Dan maar niet chatten, maar mailen of appen of een brief of per telefoon.
Zelf zou ik het geen probleem vinden dat iemand mijn bericht al kan lezen 2 seconden vóór het verzenden.
Het is tenslotte geen top secret bericht dat je via de chat hebt, toch?
Ja dat zijn voor mij oplossingen nu dat ik dat weet. Mijn doel is het bekend maken (wat de bedrijven niet duidelijk doen), iets wat blijkbaar voor velen nieuw is. Dan kun je inderdaad kiezen of je er wel of geen gebruik van maakt.
Ik zou het fijn vinden als dit bekender wordt, het liefst voor iedereen die gebruik maakt van zo'n chat.
Dan kan ieder voor zichzelf kiezen welke medium ze kiezen en wat daarbij komt kijken (letterlijk).
Het rare is, dat van wat ik intik bij een chat ik juist wil dat degene, waarmee ik chat, daar kennis van neemt. En als mijn chatpartner gevoelige info nodig heeft, zal ik die toch echt moeten verstrekken, anders ben je gauw uitgechat.
@11091: het is mij nog niet helemaal duidelijk of het probleem is dat u per ongeluk iets typte wat totaal niet voor de chat bedoeld was. Of dat u in het algemeen uw reacties in een chat geheim wilt houden totdat u het verzendt.
Hoe dan ook, waarschuwen of bekend maken op dit forum zal weinig zoden aan de dijk zetten vrees ik. Het forum staat vol met waarschuwingen voor oplichters maar die worden pas geplaatst als het al mis is gegaan. Dus die waarschuwingen halen weinig uit.