LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte bekeuring

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Je zou kunnen overwegen om een dashcam aan te schaffen. Dan had de agent direct gezien dat je achter die vrachtwagen reed.

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door gosewijn »

TS geeft klinkt gewoon als de zoveelste smoes.

Ja , dan blijft er maar 2 dingen over, KM teller wijkt af of rijd in een engelse auto. :mrgreen:

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ja en een Engelse wagen geeft nog wel eens reden tot hilariteit.
Zo zat mijn familie rustig zich op te maken tot ze een keer een overijverige veldwachter tegenkwamen.
Oeps, sorry mevrouw :oops:

just*me
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2011 15:52

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door just*me »

Helaas heb ik geen advies voor TS, maar wil even vertellen dat het wel degelijk mogelijk is verkeerd te meten met een lasergun. Jaren geleden zijn mijn man en ik eens staande gehouden op een N-Weg. We zouden zogenaamd 113km per uur hebben gereden op een straat waar je 80 mag. Geloof me we reden maximaal 85. En we hebben het laserapparaat en de 108 daarop gezien.
Maar in tegendeel tot TS zijn we ter plekke met de agent gaan praten en hebben redelijkerwijs uitgelegd dat we onmogelijk zo hard reden (tempo waarmee we op hem af reden want hij ging voor ons op straat staan etc, motorgeluid....en misschien ook onze totaal verbaasde reactie toen we staande werden gehouden. Hoe dan ook zijn we er zonder boete vanaf gekomen en daar zijn we blij om, maar het voelt raar als je zeker weet dat je niets misdaan hebt en er opeens een boete van een paar honderd euro boven je hoofd hangt.
Heb toen een beetje op internet gezocht en het lijkt dat je bij de juiste bediening van zo'n apparaat wel fouten kunt maken, zoals de hoek van meten. Echter denk ik niet dat TS nu achteraf nog iets kan doen.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door Rinustp »

Misschien had u juist wel direct moeten zeggen dat u achter een vrachtwagen reed. En dat in de verklaring moeten laten opnemen.
De agent die u staande heeft gehouden heeft zich tussen u en de de vrachtwagen moeten wurmen. Dat valt niet mee met een snelheid van minstens 132 km/uur.
Betrek die agent in het gesprek.

Daarbij zegt u zich niet bewust te zijn geweest van het feit dat u zo hard reed. U dient zich als bestuurder te allen tijde bewust te zijn van de snelheid die u rijdt. Dat is dus geen handige opmerking. Die wordt ook vaak in het televisieprogramma gemaakt. Daar wordt je verdediging niet sterker door.

U had direct tegen de agent moeten zeggen dat u een snelheid van 94 km per uur reed. Dat is namelijk de snelheid waar de snelheidsbegrenzers van de meeste vrachtauto's op zijn afgesteld. Of u het wint weet ik niet maar met goede argumenten en tegengas kun je een heel eind komen.

pieter114
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 mei 2017 20:53

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door pieter114 »

Als één agent de snelheid van een andere auto dan die van u, met de lasergun heeft gemeten en die auto zou 131 km/uur hebben gereden en dan per abuis uw kenteken heeft doorgegeven aan de motoragent die u vervolgens heeft staande gehouden en u zou beide agenten laten dagvaarden op een rechtszitting, dacht u dan werkelijk dat deze twee agenten zullen toegeven dat de één een foutief kenteken heeft doorgegeven aan de ander? Die twee zullen elkaar niet afvallen!
Dit betreft slechts een bekeuring, hoe vervelend dat ook is. Er zijn mensen die onterecht jaren in de gevangenis zitten, tot later bewezen wordt dat ze onschuldig zijn. De meeste mensen denken dat het Nederlandse rechtssysteem "Recht" spreekt, maar hier worden veel opzettelijke fouten gemaakt door o.a. leugens van getuigen, vooringenomen partijdige(!) rechters en niet waterdichte bewijzen.
Ik zou niet betalen en u had vast wel een passagier bij u in de auto, die uw verhaal kan bevestigen.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Er zijn helaas al eens uitspraken over zulke kwesties gedaan.
Je zult echt met bewijzen moeten komen,anders trek je aan het kortste eind.
Als je als bestuurder alleen achter het stuur zit,ben je kwetsbaarder bij dit soort gevallen,want je hebt geen getuige naast je.

Billy van der Boom
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mei 2017 09:49

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door Billy van der Boom »

Goedemiddag mensen,

een hoop reacties in korte tijd, ik zal proberen op een paar dingen antwoord/reactie te geven;

Waarom ik niet tegen de agent heb gezegd dat ik achter een vrachtwagen reed? Op dat moment was ik meer verbaasd dan helder-denkend. De beste agent liet mij niet echt de kans om een nadere toelichting te geven, anders dan het antwoord op de vraag waarom ik zo hard reed. Overigens ben ik van mening dan een discussie langs de autoweg niks had veranderd. Dat heb ik dan weer geleerd van de tv-programma's ;)

@ Moneyman, zo veel moeite zou ik niet doen voor een 'verdiende boete'.

@ Pieter. Zo werkt het niet, je kunt niet zomaar 'niet' betalen. In afwachting van de zaak heb ik het bedrag al moeten betalen als zekerheidstelling.

@ John, daar lijkt het wel op inderdaad.

Nogmaals mensen, ik ben er van overtuigd dat ik geen 131 km/u heb gereden. Wellicht kennen enkelen de route, het betreft een N-weg tussen Drachten en Leeuwarden waar geen vluchtstrook is, en waar je dus maar 100 mag. Ik heb mezelf jaren geleden al aangeleerd daar gewoon achter een vrachtwagen te kruipen en het gas los te laten omdat men er kennelijk regelmatig staan te controleren. Daarom vermoed ik dat de agent(en) een ander voertuig dan de mijne gelaserd hebben, en mij er vervolgens voor aan de kant hebben gezet.

Het pijnpunt lijkt nu dat ik niet kan bewijzen dat ik geen 131 reed en de agent kan kennelijk niet 'hard' maken dat het mijn voertuig was, anders had ik daar wel een foto van gezien. Dat komt neer op mijn woord tegen het zijne, en dan verlies ik het. Een vergissing/fout van een agent is op deze manier dus niet aan te tonen en/of onderuit te komen.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door CB »

Billy van der Boom schreef:Het pijnpunt lijkt nu dat ik niet kan bewijzen dat ik geen 131 reed en de agent kan kennelijk niet 'hard' maken dat het mijn voertuig was, anders had ik daar wel een foto van gezien. Dat komt neer op mijn woord tegen het zijne, en dan verlies ik het. Een vergissing/fout van een agent is op deze manier dus niet aan te tonen en/of onderuit te komen.
Met een dashcam had het in dit geval wel gekund. Daarmee had je aan kunnen tonen, dat je de hele tijd achter een vrachtwagen hebt gereden. Ik heb er 1 in de auto voor nog geen 100 euro, die ook de snelheid registreert op basis van de gps.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo Billy,

Het zou kunnen,dat die agent meineed heeft gepleegd.
Als hij dit vaker heeft gedaan,dan loopt hij een keer tegen de lamp.

Ik vind het dapper van je,dat je in beroep gaat tegen de bekeuring.
Misschien zijn er ook andere slachtoffers,die in beroep zijn gegaan.

Kun je een omschrijving geven van die agent?
Namen mogen niet op dit forum.

Billy van der Boom
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mei 2017 09:49

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door Billy van der Boom »

Hoi John,

zo ver zou ik niet willen gaan. Het is gewoon een vergissing, er had iemand anders aan de kant gezet moeten worden.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door Moneyman »

John van Drongelen schreef:Kun je een omschrijving geven van die agent? Namen mogen niet op dit forum.
:roll: :roll: serieus... een motoragent. Hoe denk je dat die eruit zag?

stofzuigertje

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volgens de krant word 30% van de protesten geseponeerd.

Als we vaker protesteren zal dit nog meer worden want ze hebben nu al tekort personeel.
Gewoon protest indienen en zelfs als je wel schuldig bent ga je vrijuit.

Ik zal niet zeggen hoe vaak het mijn gebeurde maar het is rendabel!

Joost_Niederer
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 mei 2017 15:42

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door Joost_Niederer »

Mijn advies is om gewoon zelf beroep in te stellen bij de officier van justitie (CVOM) in Utrecht. Doe uitgebreid en duidelijk je verhaal, verzoek tevens om verstrekking van de zaakstukken (dan kan je die beoordelen) en vraag om een telefonische hoorzitting dan kan je e.e.a. mondeling toelichten. Let erop dat het beroep bij CVOM vermoedelijk ongegrond zal worden verklaard, maar dan moet je vooral doorzetten door beroep op de kantonrechter en daarna beroep bij het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden in te stellen. Telkens je eigen verhaal doen. MIjn ervaring is dat vaak pas bij het hof de zaak serieus wordt beoordeeld! Enig doorzettingsvermogen is wel nodig dus! Met vriendelijke groet, Joost Niederer
Laatst gewijzigd door Joost_Niederer op 10 mei 2017 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onterechte bekeuring

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef:Ik zal niet zeggen hoe vaak het mijn gebeurde maar het is rendabel!
Ja stofzuiger, ik ging er al wel van uit dat jij dit toch minimaal wel 1x meegemaakt zou moeten hebben.

Gesloten