Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
EdeRegt
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2021 13:23

Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door EdeRegt »

Het volgende is gebeurd. Een heel enkele keer probeert een klant van onze uitgeverij (een kleine wetenschappelijke uitgeverij) te betalen aan een verkeerd e-mailadres (een e-mailadres van een andere afdeling van onze uitgeverij; ze halen de adressen dan door elkaar). Ik dacht op maandag 9 augustus laat ik dit eens voorleggen aan de klantenservice van Paypal. Want zo’n klant denkt namelijk wel dat hij betaald heeft, terwijl dat niet zo is. Ik kreeg onmiddellijk reactie: u kunt dan het beste een extra e-mailadres toevoegen aan uw account. Dat heb ik toen gelijk gedaan; je moet dat bevestigen met een sms-code, allemaal reuze beveiligd, dus dat leek goed gegaan. Maar een paar uur later wordt onze rekening PERMANENT GEBLOKKEERD. Het geld dat erop staat wordt 180 dagen vastgehouden. Paypal wil geen uitleg geven waarom ze dit hebben gedaan. Er schijnt in hun voorwaarden te staan dat ze dat niet hoeven te doen. Maar dit is zo verschrikkelijk onrechtvaardig! Voor betalingen vanuit Amerika zijn wij bijvoorbeeld afhankelijk van Paypal; een alternatief is er eigenlijk niet. In feite zijn zij monopolist. Een persoon aan de lijn krijgen bij Paypal kan ook niet, daar doen ze niet aan. Terwijl een bedrijf van deze omvang deze service voor dit soort gevallen wel zou moeten bieden. Ik heb in mijn hele werkzame leven nog nooit zoiets absurds bureaucratisch meegemaakt.
1.Heeft er iemand advies?
2.We overwegen juridische stappen: is daar iemand in gespecialeerd?

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Als u het op de manier gedaan hebt die Paypal zelf aangeeft begrijp ik niet wat er mis gegaan is.
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/art ... en-faq1797
Hoe kan een extra e-mail adres helpen als de ‘foutieve’ niet verwijderd wordt?

lucas86
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2021 10:08

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door lucas86 »

De klantenservice blijven "stalken" elke dag, dan krijg je steeds met een ander persoon te maken en is de kans dat het wordt opgelost groter.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door Revoked »

Je klant betaalt aan een verkeerd mailadres, en jij moet een nieuw mailadres toevoegen. Logica: 0
We horen niet het hele verhaal hier.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door D34M0N »

@TS:
Je bent niet de enige die problemen heeft met PayPal. Voor lotgenoten en tips, zie: http://www.screw-paypal.com/resources/resources.html

Overigens is er wel een alternatief voor PayPal, namelijk creditcard.

criticus2
Berichten: 1109
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door criticus2 »

of een gewone bankoverschrijving. Amerikaanse klant maakt altijd over via bank en dat heb ik met een dag op mn rekening staan.
Paypal doe ik niet meer, rekenen zakelijk best forse kosten, meer dan creditcard .

Er zijn nog andere alternatieven overigens, bv Revolut. Gebruiken veel engelse klanten heb ik gemerkt, en dat heb ik er ook met een dag op staan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Of Wise.com en soortgelijke betaalsystemen. Wise zit ook "ingebouwd" in N26 bankrekeningen.

Voordeel daarbij is dat je je slechts eenmaal hoeft te legitimeren. Namelijk bij opening van de (gratis) bankrekening. Legitimatie om Wise-betalingen te ontvangen valt daarmee weg.

Seinhuis
Berichten: 2389
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Revoked schreef:
19 aug 2021 11:28
Je klant betaalt aan een verkeerd mailadres, en jij moet een nieuw mailadres toevoegen. Logica: 0
We horen niet het hele verhaal hier.

Idd.

Een alternatief is creditcard. Werkt heel goed.

Hopelijk heb je een zakelijke rechtsbijstandverzekering. Laat hun ernaar kijken.

zonfornet
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mar 2020 22:38

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door zonfornet »

Het is mij ook overkomen dat Pay Pal rare dingen doet zonder opgave van redenen. En na lang blijven volhouden is er eindelijk iemand van die bank die het uitzoekt. Personeel geven zo imago zo arbeids lui te zijn, bij deze betaal service

HandigeHarrie
Berichten: 1401
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Revoked schreef:
19 aug 2021 11:28
Je klant betaalt aan een verkeerd mailadres, en jij moet een nieuw mailadres toevoegen. Logica: 0
We horen niet het hele verhaal hier.
Het emailadres van de andere afdeling was niet gekoppeld aan het PayPal-account, daarom kwam de betaling niet door.
Door ook dit emailadres te koppelen aan het account, is het geen "verkeerd" emailadres meer. Niet zo moeilijk te begrijpen toch?

Nijogeth
Berichten: 10144
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar dat geld moet toch ergens binnen zijn gekomen? Anders is dat weer terug gegaan naar de afzender. Met andere woorden, als dat geld ergens is binnengekomen, dan staat dat emailadres dat verkeerd is al geregistreerd en kun je dat niet zomaar toevoegen.

HandigeHarrie
Berichten: 1401
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Paypal blokkeert account zonder opgave van reden

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Nijogeth schreef:
25 aug 2021 21:37
Maar dat geld moet toch ergens binnen zijn gekomen? Anders is dat weer terug gegaan naar de afzender. Met andere woorden, als dat geld ergens is binnengekomen, dan staat dat emailadres dat verkeerd is al geregistreerd en kun je dat niet zomaar toevoegen.
De klant zal er na enige tijd wel achter komen dat het geld teruggekomen is en dan zal hij/zij navragen wat er fout gegaan is. Wel logisch dat de uitgeverij het voor de klant makkelijker wilde maken. Maar dit "resultaat" is natuurlijk heel vreemd en blijkbaar niet zo makkelijk te herstellen.
De alternatieve betalingswijzen die op dit forum genoemd zijn kunnen hopelijk de oplossing bieden.

Gesloten