LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tomasWH
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2009 17:33

Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door tomasWH »

Vanaf 2004 ben ik in zee gegaan met SHN, een schuldhulpstichting die mij uit de zogehete sorres zou helpen.
Komt simpelweg hierop neer...
Ik had schulden bij meerdere eisers en ik kon deze niet voldoen. Deze stichting zou mij helpen. Ik kom in de budgetering terecht. Wat inhoud dat ik mijn salaris afdraag aan de stichting en ik een klein bedrag aan leefgeld krijg. Van het restant bedrag worden mijn schulden aan de schuldeisers betaald.
Mijn schulden zouden niet verder steigen en ik zou verder geen vervelende brieven of bezoekjes krijgen van deurwaarders of incassobureau's. Dat leek ook eventjes goed te gaan.
Tot het moment dat wel weer brieven ontving, waarin stond dat door mijn nalaten van betalen er nu bijna een dubbele schuld was opgebouwd. Wat bleek na contact te hebben gehad met mijn schuldeisers. Dat geen van mijn schuldeisers ooit enige correspondentie in wat voor vorm dan ook had gehad, laat staan betalingen te hebben ontvangen van deze stichting in mijn naam. Ze hadden geen enkel benul van het bestaan van deze stichting!
Na herhaaldelijk contact te hebben gezocht met de stichting en gevraagd te hebben om inzage van de zogenaamde betalingen die zij gedaan zouden hebben. Bleek er al helemaal niets van te kloppen. Keer op keer heb ik gevraagd of ik schriftelijk bewijs toe gezonden kon krijgen. Dat moest allemaal uitgezocht worden en vandaag, heb ik na 5 maanden hun de kans te hebben gegeven. nog maar eens gebeld. Ik werd geschoffeerd door de debetreffende meneer en hij zou er geen reet vanaf weten en ik moest het maar uitzoeken.
Ik heb meteen de politie gebeld, jurisch loket en meerdere consumentensites zoals deze geraadpleegd.
Ik heb inmiddels zelf betalingsregelingen getroffen met mijn schuldeisers en daar ben ik gelukkig bijna vanaf, zodat ik weer met een schone lei kan beginnen.
Maar ik wil natuurlijk mijn ingelegde geld wel terug!! Het gaat niet om een paar tientjes om het zo maar te zeggen....
En zeker niet onbelangrijk, ik wil mensen waarschuwen voor deze stichting! Je moet er toch niet aan denken dat een gezin met kinderen zoiets voor haar kiezen krijgt....

Om mijn zaak en mogelijk die van anderen sterker te maken, zou ik bij deze graag een beroep willen doen op mensen die bekend zijn met de gewetenloze zwendelpraktijken van de heer van de Broek en de Stichting Helios Noord-holland.

Bij voorbaat uw hartelijke dank hiervoor!

tomasWH
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2009 17:33

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door tomasWH »

De reden is dat ik toen dacht dat ik meteen in de sanering terecht zou komen en nog minder (leefgeld) zou krijgen... onwetendheid en misschien ook wel gewoon dom geweest om op de stichting op z'n advertentie te geloven...

Timelord
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 dec 2009 17:34

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door Timelord »

Ga nooit met zulke bedrijfjes in zee.....

als je al schuld hulp nodig hebt ga dan naar de GKB ;) waarom de GKB ik heb hier ervaring mee succes
:mrgreen:

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door Pavlova »

Helaas hebben de Gemeentelijke Kredietbanken vaak lange wachtlijsten. Uit nood wendden mensen zich dan tot de particuliere instellingen. Jammer genoeg zitten hier ook bureau's tussen die beloftes niet na kunnen komen.

Wellicht herinneren sommigen zich nog de gebeurtenissen rond Stichting Schuldenvrij Leven/Vespa, een schuldbemiddelingsbureau die de zaakjes zachtjes uitgedrukt niet goed op orde had en waardoor veel mensen, die overbodig te zeggen al genoeg problemen hadden, gedupeerd werden.

Iemand met schulden die een schuldhulpverlener wil inschakelen doet er dus goed aan om naar een instelling te stappen die aangesloten is bij de NVVK of bij de Branchevereniging voor Professionele Bewindvoerders en Inkomensbeheerders. Als er een wachtlijst is kun je wel een bewijs van aanmelding vragen en de schuldeisers uitstel te vragen met een kopie van dit bewijs.
Let wel: Schuldeisers zijn zeker niet verplicht om ook uitstel te verlenen. Als een schuldeiser echt niet bereid is uitstel te verlenen tot de schuldhulpverlener met een voorstel komt kun je nog aanbieden tijdelijk een lage maandelijkse aflossing te betalen.

Timelord
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 dec 2009 17:34

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door Timelord »

palova dat het een stuk drukker is nu in de schuld hulp verlening was ik even vergeten ik klopte in 2001 al aan bij de gkb.... en toen was het nog een stuk rustiger.....

tomasWH
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2009 17:33

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door tomasWH »

bedankt voor de reacties allemaal... begin alleen wel een beetje te denken dat ik de enige stumper ben die erin is gestonken :shock:

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door Pavlova »

Tja kennelijk is het nog steeds een gat in de markt om mensen met problemen nog verder de sores in te helpen. Er worden vaak bemiddelingskosten gevraagd, het salaris of de uitkering gaat naar de schuldhulpverlener maar vervolgens er wel eens 'vergeten' wordt leefgeld uit te betalen of de vaste lasten door te betalen.

tomasWH
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2009 17:33

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door tomasWH »

in mijn geval werd er een klein deel leefgeld betaald en hun eigen administratiekosten van 72 euro en verder niks!

jacquline47
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:22

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door jacquline47 »

Ik kan me niet voorstellen dat zo weinig mensen dupe van helios zijn.

Wij zijn mei 2005 bij hun gekomen zal het verhaal niet heel lang maken maar komt erop neer dat we niet meer verzekerd waren en achterstanden haden opgelopen met de betalingsregelingen
het leefgeld dat we kregen was 225 euro p maand (4 personen) waarvan we zelf de telefoon en internet nog moesten betalen al met al dus een vette bek
in maart 2007 zijn we met ze gestopt en we zitten nu in de wsnp wat november dit jaar afgelopen is en we weer met een schone lei ons leven kunnen gaan leiden
ik hoop dat meer mensen hierop reageren en we iets kunnen gaan doen

dinah-mite
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2010 10:09

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door dinah-mite »

hallo,
ik zit nu al geruime tijd te wachten op mijn wsnp regeling deze zou ook vanuit helios geregeld worden.
ik zit al ruim 4 jaar bij deze stichting en het schiet niet op.......
wel is het zo dat ik niet veel deurwaarders aan de deur krijg maar ze komen toch nog eens in de zoveel tijd ze worden dan even zoet gehouden
en dan hoor ik even niets meer.
ook is er nu een loon beslag gelegd wat niet echt handig is...
het is een rare zaak en als ik dit dus nu lees word ik daar niet bepaald vrolijk van ze hebben ook geld voor mij gereseveerd zoals ze dat noemen voor als ik in de wsnp kom zodat ze onvoorziende uitgaves kunnen betalen.. en dat gaat dan inderdaad niet over een paar tientjes...
maar dat krijg ik dus niet terug zoals ik dit lees..
ik wil er graag meer van weten.. :?

jacquline47
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:22

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door jacquline47 »

hoi

ik zou zo snel mogelijk naar de gemeente gaan en daar het hele verhaal uitleggen
al 4 jaar wachten op wsnp geloof me dat kan niet
wij zijn door hun zeker 20.000 euro opgelicht in de 2 jaar dat we bij ze zaten en ook loonbeslag en deurwaarders aan de deur nog kregen
nuon kwam al bijna afsluiten, we waren nergens meer verzekerd al met al dus een puinhoop
gelukkig zitten we nu in de wsnp en het aftellen is begonnen en dan eindelijk na al met al 5 jaar zijn we dan klaar
als je meer wilt weten hoor ik het wel

dinah-mite
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2010 10:09

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door dinah-mite »

gaat de gemeente dan ook aktie nemen tegen hun? want dit is dan toch te aso voor woorden..ik ben toendertijd niet naar de gemeente gegaan omdat die me echt aan mijn lot over hebben gelaten, vertrouwen in hun is ook niet groot misschien is dar nu veel veranderd dat hoop ik dan maar.... :?: :?: :cry:

jacquline47
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:22

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door jacquline47 »

hoi

ik weet niet welke gemeente je woont maar ik zou een afspraak gaan maken bij de afd schuldhulpverlening van je gemeente en zorgen dat hun je gaan helpen met het stopzetten aan je inkomen aan helios en dan het traject voor je ingaan
bij ons was het zo dat we bij ggz liepen en deze man had gezorgd dat ik via ggz hulp kreeg die ons toen geholpen hebben met alles stop te zetten en ons bij een bewindvoerder hebben gekregen
als ik je nog een hint mag geven als dhr v d broek van helios heel erg bijdehand gaat doen en gaat dreigen met hun incasso bureau ajuus zeggen en ophangen want dat doet ie toch niet

SHV'er
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:56

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door SHV'er »

Even tussen neus en lippen door.

Laat dit niet op zn beloop gaan en ga na dreigementen niet afwachten.
Mocht je gaan afwachten en het komt op een gegeven moment bij de rechter voor dan gaat hij niet blij zijn met die afwachtende houding.

* Stuur aangetekende brieven.
* Hou een dossier bij van afspraken en telefonngesprekken compleet met data en naam van gesproken personen.
* Win advies in bij het juridisch loket.

Maak er werk van.

Klein detail nog.
Het is bij wet verboden geld te vragen voor schuldhulpverlening.

robheus
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 mei 2010 16:58

Re: Stichting helios noord holland (SHN) oplichterij!!

Ongelezen bericht door robheus »

Timelord schreef:Ga nooit met zulke bedrijfjes in zee.....

als je al schuld hulp nodig hebt ga dan naar de GKB ;) waarom de GKB ik heb hier ervaring mee succes
:mrgreen:
Ja ja!

Ik heb wel andere ervaringen met de GKB. Zij betaalden mijn schulden ook gewoon niet. Die liepen ook gewoon op.

Ook het GKB kun je dus NIET vertrouwen.

Gesloten