LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storing pinautomaat waardoor geen uitgifte van geldbiljetten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Bakker-Banninga

Storing pinautomaat waardoor geen uitgifte van geldbiljetten

Ongelezen bericht door Bakker-Banninga »

Een goede vriend van mij, 83 jaar, heeft in de abn-amro geld willen pinnen. Na het uitvoeren van de transactiehandelingen bleef de geldklep dicht.
Bij een tweede poging was het saldo niet toereikend. Het eerder gepinde bedrag was dus afgeschreven, maar niet geïnd.
Op de videobeelden heeft de bank niet kunnen vaststellen dat het geld geïnd is. Nu moet [naam vriend verwijderd door de moderator] bewijzen dat hij het geld niet heeft ontvangen; met andere woorden: dikke pech gehad.
Aangifte bij politie kan niet, want er is geen misdrijf gepleegd.
Voor de bank is het bedrag waar het om gaat een peuleschil, voor de heer Bakker is het een bedrag dat niet makkelijk gecompenseerd kan worden.

Wie heeft ook met deze problematiek te kampen gehad? en hoe is het opgelost?
Laatst gewijzigd door Radar op 10 feb 2018 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Lowieze

Re: Storing pinautomaat waardoor geen uitgifte van geldbiljetten

Ongelezen bericht door Lowieze »

Weet u zeker dat het geld intussen niet terug geboekt is? Ik zie, zeker bij oudere mensen, dat ze niet zo snel zijn bij het pinnen en zo lang staat die geldklep niet open. Volgens mij maar 30 seconden. Kan het niet zo zijn dat meneer te lang heeft gewacht met het geld pakken?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is er een telling gedaan van de automaat? Na een betwisting kan de automaat geteld worden of de inhoud klopt met de rol. En is er onderzoek gedaan of er gesjoemeld is met de machine?

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Ik heb dit ook een keer gehad, een vastloper met bijbehorende herstart van de geldautomaat tijdens het pinnen. Hoefde echter niets te doen, geld was afgeschreven en een dag later automatisch teruggeboekt.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Bakker-Banninga schreef:Op de videobeelden heeft de bank niet kunnen vaststellen dat het geld geïnd is.
?? een bánk?? niet uitgenodigd om samen te kijken? Hoe lomp kun je zijn.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

chrisd1 schreef:
Bakker-Banninga schreef:Op de videobeelden heeft de bank niet kunnen vaststellen dat het geld geïnd is.
?? een bánk?? niet uitgenodigd om samen te kijken? Hoe lomp kun je zijn.
Uit privacy mag er niet meegekeken worden. Maar de beelden zeggen nooit wat omdat je niet de hele transaktie kan zijn. Om die reden is een telrol geplaatst die precies bijhoudt wat er in en uit gaat.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Topic titel spreekt van een storing, is dit ook bevestigd door de bank ?

chrisd1

NeoDutchio schreef:Uit privacy mag er niet meegekeken worden.
Betwijfel ik.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

chrisd1 schreef:
Betwijfel ik.
Ik niet, immers zie je ook andere mensen pinnen en welke bedragen ze opnemen.
Los daarvan heeft de bank geen enkel belang om te liegen of er wel of geen transactie heeft plaats gevonden.

chrisd1

sylvesterb schreef:
chrisd1 schreef:
Betwijfel ik.
Ik niet, immers zie je ook andere mensen pinnen en welke bedragen ze opnemen...
immers??

chrisd1

sylvesterb schreef:
chrisd1 schreef:
Betwijfel ik.
Ik niet, immers zie je ook andere mensen pinnen en welke bedragen ze opnemen.
Waarom kan de bank niet b.v. een kopie laten zien van de opname rond het tijdstip van de transactie, waarvan het tijdstip wordt weergegeven op het betreffende bankafschrift?? de anderen hebben zich iig ook al op straat laten zien.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 11 feb 2018 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Van wie mag dat niet?

grun

Ongelezen bericht door grun »

Bakker-Banninga schreef:Wie heeft ook met deze problematiek te kampen gehad? en hoe is het opgelost?
Jaren geleden alweer had ik iets dergelijks bij de pinautomaat die bij de Albert Heijn staat, dat is er een van de ING trouwens. Alles leek normaal, maar geen gelduitgifte. Dus meteen naar de servicebalie van de Appie gerend om dit te melden, maar daar zeggen ze alleen maar dat je de bank moet bellen.

Zo gezegd, zo gedaan. De ING heeft de melding genoteerd en zou een intern onderzoek opstarten. Een van de onderdelen van dat onderzoek was dat een medewerker fysiek naar de pinautomaat moest rijden om daar inwendig iets te controleren of uitlezen. Een paar dagen later zag ik op de rekening dat het eerder afgeschreven bedrag inmiddels weer was bijgeboekt, later nog gevolgd door 5 euro extra, voor de moeite en met excuses. Dat laatste stond gewoon bij de mededelingen op de overschrijving. Al met al duurde dit alles ongeveer een klein weekje. Het is een beetje afhankelijk van wanneer die bankmedewerker in de buurt van de pinautomaat is.

chrisd1

NeoDutchio schreef:Maar de beelden zeggen nooit wat omdat je niet de hele transaktie kan zijn.
sylvesterb schreef: immers zie je ook andere mensen pinnen en welke bedragen ze opnemen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

chrisd1 schreef: Waarom kan de bank niet b.v. een kopie laten zien van de opname rond het tijdstip van de transactie, waarvan het tijdstip wordt weergegeven op het betreffende bankafschrift?? de anderen hebben zich iig ook al op straat laten zien.

En dan? TS ziet dan op het filmpje precies wat de bank al omschrijft: hij kan niet zien dat er geld geïnd is. Wat schiet hij daarmee op?

Ik vraag me af waarom er door TS niet meer gereageerd wordt. Misschien is alles al opgelost?

chrisd1

Lowieze schreef:En dan? TS ziet dan op het filmpje precies wat de bank al omschrijft: hij kan niet zien dat er geld geïnd is.
Vond op YT een filmpje van een uitzending van Kassa met een video van, jawel, een AbnAmro-pinautomaat; zie m.n. v.a. 0:49/2:52min.
Waarom zitten die camera's daar eigenlijk??

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Heb het ook eens gehad, als je het geld er niet uit haalt slikt zij het weer in, ik kwam daar te laat achter en maakte melding ervan. Eeen klein weekje later stond het erweer bij.
Voorzet mondje dan zouden er meer mensen last van hebben en melding hebben gemaakt.

En de pinpas ook ingeslikt?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De nieuwste automaten vallen in storing als ze een plaatje monteren, dat plaatje dat nauwelijks opvalt met geld klem in de geld uitgave gleuf was bekende maar nu zijn er die de niet goed gesloten kleppen controleren.

Omdat ik voor pinnen fout parkeerde met grote bus kon BG kenteken niet weg... en ik zag verschil tussen onder en boven en iets naar voren bij onderste...
Bleek ook een plaat met ruim €1400,- in te zitten... even 112 gebeld en de hond mocht de Bulgaar in auto houden... loslopen mag niet maar werkte wel!

Zelf niets gedaan, maar toch leuk bloemetje van De Bank.. gekregen!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:De nieuwste automaten vallen in storing als ze een plaatje monteren, dat plaatje dat nauwelijks opvalt met geld klem in de geld uitgave gleuf was bekende maar nu zijn er die de niet goed gesloten kleppen controleren.

Omdat ik voor pinnen fout parkeerde met grote bus kon BG kenteken niet weg... en ik zag verschil tussen onder en boven en iets naar voren bij onderste...
Bleek ook een plaat met ruim €1400,- in te zitten... even 112 gebeld en de hond mocht de Bulgaar in auto houden... loslopen mag niet maar werkte wel!

Zelf niets gedaan, maar toch leuk bloemetje van De Bank.. gekregen!
Jeetje man. Jij maakt wat mee in je leven!

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

D1RK schreef:...Omdat ik voor pinnen fout parkeerde met grote bus kon BG kenteken niet weg... en ik zag verschil tussen onder en boven en iets naar voren bij onderste.....
Ja precies, had ik ook. Was alleen niet met de bus maar op de fiets !
Bij mij zat de bovenste iets naar achteren.

Gesloten