Afgelopen november werd ik telefonisch benaderd door de Nationale Autokaart. Zij boden mij aan tegen verzendkosten (5,75 euro) een kaart toe te sturen, die mij niets zou kosten tenzij ik hem zou activeren. Op dat moment zou hij 69 euro (eenmalig kosten).
Ik de praktijk liep het anders. Ik had het kunnen weten natuurlijk, maar één keer teveel vertrouwen in mensen per jaar kan weleens gebeuren.
Op 3 december werd alvast 69 euro van mijn rekening afgeschreven door de nationale autokaart. Ik heb dat bedrag laten terugstorten, want ik had niets ontvangen en heb de nationale autokaart per mail gemeld dat ik niets had ontvangen, verbaasd was dat er tegen de afspraak in opeens al geïnd werd en dat ik daarom niets met hun te maken wilde hebben en van koop afzag.
Op 8 december viel een kaart bij mij in de bus met het verzoek deze voor 2 december terug te sturen. Dat ging uiteraard niet meer, maar ik heb hem dezelfde dag nog teruggestuurd met opnieuw de mededeling dat ik er vanuit ging nu niets meer met hen te maken te hebben. Ik heb daarna niets meer gehoord tot op 11 februari zich een incassobureau (Juricasso) meldde met een "laatste herinnering" voor een factuur met vervaldatum 1 januari. Voor het gemak rekent het incassobureau ook 33% kosten en geeft aan dat zij op 14 januari zullen overgaan tot "incasso" en het maken van nog meer kosten.
Wat is nu wijsheid? Ik vind dat ik de Nationale autokaart niets schuldig ben en heb ze dat vandaag ook per brief en mail nogmaals medegedeeld, maar iets zegt mij dat het incassobureau door zal gaan en steeds hogere rekeningen zal sturen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telemarketing Nationale autokaart en incasso
-
Re: Telemarketing Nationale autokaart en incasso
Bij mij begon de poppekast op 22 oktober 2008. Iemand van het NAK belde me op en wist me zover te krijgen dat ik zei: stuur de hele santekraam maar op, dan kan ik het rustig bekijken. Dit werd uitgelegd alsof ik er belang bij had en instemde met het betalen van €5,45.
Dat bedrag is via Juricasso gegroeid tot € 78,69. Ik betaal niets. Het is bluf. De NAK is niet geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.
In het begin stond wel een KvKnummer, hiervan heb ik een uittreksel gemaakt. Het staat op naam van Werkmaatschappij Paardenhoef B.V.
Bedrijfsomschrijving: exploitatie van de nationale autokaart.
Met vette letters staat erin:
De rechtspersoon is in staat van faillissement verklaard bij rechterlijke uitspraak d.d. 23-09-2008.
Ik geloof niet dat we iets hoeven te vrezen. Ook niet van Juricasso, die optreedt namens de NAK.
Anneke[/b]
Dat bedrag is via Juricasso gegroeid tot € 78,69. Ik betaal niets. Het is bluf. De NAK is niet geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.
In het begin stond wel een KvKnummer, hiervan heb ik een uittreksel gemaakt. Het staat op naam van Werkmaatschappij Paardenhoef B.V.
Bedrijfsomschrijving: exploitatie van de nationale autokaart.
Met vette letters staat erin:
De rechtspersoon is in staat van faillissement verklaard bij rechterlijke uitspraak d.d. 23-09-2008.
Ik geloof niet dat we iets hoeven te vrezen. Ook niet van Juricasso, die optreedt namens de NAK.
Anneke[/b]
Re: Telemarketing Nationale autokaart en incasso
De werkmaatschappij is inmiddels failliet verklaard. Dit is op 23 september 2008 gebeurd.
mr. A.J.A. Jansen, advocaat bij Van Diepen Van der Kroef is aangesteld als curator.
Voor vragen is het wijs om met hem contact op te nemen via :
a.jansen@vandiepen.com of 020-5747474.
Veel sterkte.
mr. A.J.A. Jansen, advocaat bij Van Diepen Van der Kroef is aangesteld als curator.
Voor vragen is het wijs om met hem contact op te nemen via :
a.jansen@vandiepen.com of 020-5747474.
Veel sterkte.