Testament

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sergio1963

Re: Testament

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Consumenneke schreef:
08 aug 2025 11:39
Erfenisverdelen schreef:
08 aug 2025 10:37
Volgens een notaris die ik een keer om raad heb gevraagd zijn stiefmoeder/stiefkinderen zaken een van de meest voorkomende probleemgevallen bij erfenissen. Volgens hem leid het in 50% van de zaken tot ruzie of zelfs juridische gevechten. Simpelweg omdat ze bang zijn dat hun stiefmoeder, zijnde geen familie, alles opmaakt. Natuurlijk kan dat met eigen kinderen ook maar die kans is kleiner.
Verwacht u betere suggesties van zo'n forum dan van de notaris die u reeds om advies heeft gevraagd?
Denk dat TS graag wat hoort van ervaring deskundigen. Maar zoals al vele malen hiervoor is gezegd, de notaris is de enige die u hierbij kan helpen.

bupaul

Re: Testament

Ongelezen bericht door bupaul »

Zelf heb ik er een half jaar over gedaan om een voor mij en mijn vrouw zo goed mogelijke testament te vinden.
Dat hebben we gedaan met erfrecht advocaten.
Zij kunnen je het beste informeren over de oplossing.
Een vast bedrag zou ik niet zo snel nemen want je weet niet of je vermogen de komende jaren gaat groeien of minderen want al je kinderen heb recht op hun kinds deel. Dat is dus bij alle kinderen hetzelfde. Je vermogen wordt pas bepaald nadat je bent overleden.
Dus, neem contact op met erfrecht advocaten. Een notaris zoekt dat normaal gesproken niet voor je uit.

Plaats reactie