Ik ben via mijn overleden man lid van de vakbond ACP. Een aantal jaar geleden heb ik de ACP ingeschakeld om een financiële kwestie op te lossen die ik had met een stel vrienden van mij en mijn partner. De ACP stuurde deze kwestie door naar het CNV omdat ze daarbij aangesloten zaten en deze hebben mijn zaak in behandeling genomen. Via een gerechtelijke uitspraak ben ik in het gelijk gesteld en moesten deze inmiddels ex-vrienden mij geld terug betalen wat ze hadden geleend. Echter bleek dat het stel inmiddels uit elkaar was en dat de een overal en nergens woonde en de ander net de schuldhulp in ging. Ik kreeg toen van de advocaat het advies om de uitspraak die 25 jaar geldig is te bewaren en het na een paar jaar nog eens te proberen. De kosten van de deurwaarder zouden dan gewoon door de vakbond betaald worden omdat het om het afhandelen gaat van deze zaak.
Vorig jaar heb ik dit gedaan en nam contact op met het CNV. Hier kreeg ik echter te horen dat de ACP niet meer bij hun aangesloten zit en hun dus de zaak niet verder gingen afhandelen. Ik heb toen contact opgenomen met het ACP die mij weer naar de ARAG doorstuurde omdat leden via ACP daar een rechtsbijstand verzekering konden afsluiten. De ARAG deelde echter mee dat omdat het om een oude zaak gaat hun daar niks mee konden en ik dus maar weer met de ACP contact op moest nemen. Dit dus maar weer gedaan en toen kreeg ik het advies om een mail te sturen naar een bepaalde afdeling van het ACP. Dit dus ook netjes gedaan en ik kreeg als antwoord dat ik weer een andere instantie moest bellen en als ik niet verder kwam ik weer contact op moest nemen. Waar ik al bang voor was klopte want ook deze instantie gaf aan dat ik gewoon bij de ACP moet zijn. Vanaf die tijd heb ik al gebeld, gemaild en per post getracht om contact te krijgen maar tot op heden krijg ik gewoon geen reactie terug. Inmiddels zitten we ruim een jaar verder.
Ik ben zelf ook gaan informeren bij een deurwaarder of ik het zelf kon oppakken de zaak maar het probleem is dat alle kosten dan op mijn bordje komen die normaal door de vakbond gedekt zouden worden. Aangezien ik van nog geen 700 euro moet rondkomen is dit dus geen optie. Door mijn chronische ziekte ben ik ook aan huis gebonden het is voor mij dus ook niet te doen om zomaar overal heen te gaan om te kijken wie mij zou kunnen helpen.
Het gaat om best wat geld wat ik terug probeer te krijgen van deze mensen en wat ik gezien mijn situatie ook heel goed kan gebruiken anders had ik het al opgegeven.
Het liefst zou ik ook mijn lidmaatschap opzeggen gezien het feit hoe je behandeld wordt maar ik ben bang dat ik dan helemaal niks meer kan claimen qua kosten.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen in dit verhaal
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakbond ACP laat niks van zich horen
Re: Vakbond ACP laat niks van zich horen
een wijs mens heeft mij ooit verteld dat er niet zoiets bestaat als "lenen"aan vrienden.... Je moet bereid zijn het te schenken en anders nooit aan beginnen...
u heeft wel wat anders aan uw hoofd dan achter een kale kip aan rennen.
U kunt natuurlijk het juridisch loket er eens naar laten kijken, dan weet u in ieder geval hoe uw kansen zijn.
u heeft wel wat anders aan uw hoofd dan achter een kale kip aan rennen.
U kunt natuurlijk het juridisch loket er eens naar laten kijken, dan weet u in ieder geval hoe uw kansen zijn.
-
Minder dan € 700,- per maand? Snel naar de sociale dienst, want u heeft als het goed is recht op een aanvulling tot ongeveer € 912,- per maand excl. vakantiegeld.
helaas krijg ik niks erbij omdat ik een zoon thuis heb wonen die meerderjarig is, dat hij full-time student is daar kijken ze niet naar.VioletPrue schreef:Minder dan € 700,- per maand? Snel naar de sociale dienst, want u heeft als het goed is recht op een aanvulling tot ongeveer € 912,- per maand excl. vakantiegeld.
Dat heeft geen enkele zin. Er is immers al een vonnis. De enige vraag is of de schuldenaren verhaal bieden, en dat kan eigenlijk alleen de deurwaarder (als je die een opdracht geeft) achterhalen. Sowieso is de kans op succesvolle incasso alleen al op basis van de feiten uit de openingspost niet zo groot.Frantic2 schreef:U kunt natuurlijk het juridisch loket er eens naar laten kijken, dan weet u in ieder geval hoe uw kansen zijn.
Vervelende kwestie. Eigenlijk zou je in de oude papieren moeten zien te achterhalen wat precies de plicht van de ACP is. Ik kan me eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen dat daar een ongelimiteerde vergoeding voor executiekosten in is begrepen.