Hoi,
Ik stel deze vraag voor een vriend van mij op internet.
Hij is werk aan het zoeken in Europa en heeft momenteel een aanbod gekregen in Nederland.
Kan iemand deze vraag ook beantwoorden in het Engels zodat ik dit door kan mailen naar hem ?
ey there,
here the question:
is it legal that a company can ask a fine (one month's brutto income) if i quit work before the end of the official contract (6months in my case) ? or is it illegal like in germany?
It's completely the same as in Germany! For instance: if you quit on the 17th of a month, the company has to pay you till the 17th and not the first of that month. But only whem it is a legal job
Je hebt wel te maken met een opzegtermijn. Als je opzegt en niet de opzegtermijn in acht neemt, dan kun je problemen krijgen. Maar als je je netjes aan de opzegtermijn houdt, dan lijkt het me niet dat dit in nederland mag.
tja, als het een kontrakt is wat is aangegaan voor bepaalde tijd, bv 6 maanden, kan de werkgever volgens mij weldegelijk schadevergoeding eisen bij voortijdig vertrek. De werknemer komt imeers de bepalingen uit de overeenkomst, namelijk 6 maanden blijven, niet na. Volgens mij is daar ook jurisprudentie over trouwens. WIl je het zeekr weten vraag na bij rechtshulp. Want hier gedane uitspraken door mij of wie dan ook geven natuurlijk geen enkele rechtszekerheid.