LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
-
- Berichten: 32008
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
Sorry, iemand met een griepje kan gewoon de telefoon aannemen. Je kan toch ook naar de wc, een slok water nemen, eventueel paracetamol innemen, een boterham smeren, en noem maar op. Het lijkt me toch niet dat iemand 48 uur lang zonder eten en drinken op bed blijft liggen.
Maar dat zal wel weer een foute aanname van mijn kant zijn.
Wat het verhaal van de uitzender betreft: dat is een andere dan de verzekeraar. De verzekeraar is degene die vaststelt of er al dan niet recht is op een vergoeding/compensatie. Niet het uitzendburo. Zou me nogal wat wezen.
Maar dat zal wel weer een foute aanname van mijn kant zijn.
Wat het verhaal van de uitzender betreft: dat is een andere dan de verzekeraar. De verzekeraar is degene die vaststelt of er al dan niet recht is op een vergoeding/compensatie. Niet het uitzendburo. Zou me nogal wat wezen.
Re: Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
"verwerkt" is in mijn woordenboek toch iets anders als "ingangsdatum."Pine@pple schreef:Dus ik mijn contract erbij gepakt en daarin staat dat mijn ziekmelding pas wordt verwerkt op het moment dat ik contact heb gehad met Acture. Nergens staat een termijn.
Als je eerst een maand in coma ligt .....is er 1 maand geen contact, en dus 1 maand geen geld.
Ook snap ik niet hoe je een week geld mist, als je 2 dagen te laat bent. Dan kan dat hooguit 2 dagen schelen.
Re: Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
Pine@pple schreef:Gewoon een onschuldige griep, maar wel een hele zware. Conform afspraak heb ik mij afgelopen dinsdag ziek gemeld bij het uitzendbureau en bij de werkgever waar ik werk. Dezelfde ochtend naar de huisarts geweest en vervolgens met 39.8º C naar bed en er deze en de volgende dag ook niet meer uitgekomen, behalve voor de wc.
Acture heeft mij deze 2 dagen geprobeerd te bellen. Omdat ik zo ziek was heb ik geen aandacht geschonken aan mijn mobiel. Vandaag ben ik daartoe weer in staat dus vanmorgen direct teruggebeld. Mijn ziekmelding was toen al afgewezen. Ik werd gewezen op afspraken waarvoor ik had getekend, namelijk dat ik binnen 2 dagen contact met Acture moet hebben. Einde discussie.
Dus ik mijn contract erbij gepakt en daarin staat dat mijn ziekmelding pas wordt verwerkt op het moment dat ik contact heb gehad met Acture. Nergens staat een termijn.
Het uitzendbureau heeft Acture gevraagd om mijn ziekmelding opnieuw in behandeling te nemen. Helaas zonder resultaat. Ook zeggen ze dat Acture alle beslissingen neemt en zij daar geen invloed op hebben. Maar zij hebben Acture toch ingeschakeld?
Ik Acture teruggebeld en gewezen op het verzuimreglement zoals deze in mijn contract is opgenomen. Ditmaal ontkent mijn dossierbehandelaar dat hij bovenstaande gezegd zou hebben en krijg ik excuses. Gevraagd waarop mijn afwijzing dan gebaseerd is? De wet. Ook al heb ik mij volledig aan mijn contract gehouden en was ik zo doodziek dat ik even niet in de gelegenheid was om ze direct te woord te staan. Gebeurt me gelukkig niet elke dag, maar goed. Meneer is niet voor rede vatbaar en werkt niet met me mee naar een oplossing. Ik heb dus in ieder geval een week geen inkomsten en voel me onmenselijk behandeld. Meneer verwijst me naar het uitzendbureau, zij werken namelijk in opdracht van hun. Verder kan hij me niet helpen want zij mogen geen beslissing nemen. Binnen nu en 2 weken zal ik een brief ontvangen waarin staat hoe ik in bezwaar kan gaan.
En kort na dat gesprek valt de brief op de deurmat. In de brief staat: Indien u het niet eens bent met dit besluit, verzoeken wij u om binnen 5 werkdagen telefonisch contact met ons op te nemen. Wanneer u niet binnen 5 werkdagen na dagtekening van dit schrijven reageert, zullen wij uw claim niet in behandeling nemen en ons dossier sluiten.
Wat heb ik dan net gedaan?? Typisch een kastje muur verhaal. Het een spreekt het andere ook tegen. Als ik alle andere ervaringen online lees denk ik dat ik nu gewoon een week geen inkomsten heb en naar mijn centen kan fluiten. Best vervelend met een hypotheek en een baby.. wat is een slimme actie in deze om zo snel mogelijk mijn geld te krijgen? Ik ben zelden ziek en voel me daar nu wel heel erg voor gestraft.
Topicstarter dumpt een bericht op het forum, en reageert nergens meer op (of kruipt weer ziek in bed.........)
Heeft verder reageren nog wel nut, of was het plaatsen alleen bedoelt om even flink stoom af te blazen en Acture even in een kwaad daglicht te plaatsen ?
Re: Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
Zembla heeft maar liefst 3 afleveringen aan de verzuimpolitie besteed, dat doen ze niet als er geen misstanden in die branche zijn. Dit was aflevering3:BL2 schreef:was het plaatsen alleen bedoelt om even flink stoom af te blazen en Acture even in een kwaad daglicht te plaatsen ?
http://www.npo.nl/zembla/19-09-2013/VARA_101320596
Re: Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
Even telefoon opnemen was handiger geweest. Maar is nu eenmaal niet gebeurt en uitgangspunt van de discussie:
Is telefonische ziekmelding op dag 1 bij werkgever (=uitzendburo) en bij uitzendklus voldoende?
We kunnen ons op de regeltjes in arbeidscontract blindstaren....maar nederlands recht staat hier boven.
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2014:1294
Voor het recht op (gedeeltelijke) loondoorbetaling lijkt ziekmelding op eerste dag niet vereist.
Is telefonische ziekmelding op dag 1 bij werkgever (=uitzendburo) en bij uitzendklus voldoende?
We kunnen ons op de regeltjes in arbeidscontract blindstaren....maar nederlands recht staat hier boven.
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2014:1294
Voor het recht op (gedeeltelijke) loondoorbetaling lijkt ziekmelding op eerste dag niet vereist.
Re: Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
Als je die Wennink (oid) ziet, snap je meteen, waarom dat soort lui zich nooit laten zien, maar zich verschuilen achter de telefoon en paper; een normaal mens wil daar toch niets mee te maken hebben.16again schreef:Zembla heeft maar liefst 3 afleveringen aan de verzuimpolitie besteed, dat doen ze niet als er geen misstanden in die branche zijn. Dit was aflevering3:
http://www.npo.nl/zembla/19-09-2013/VARA_101320596
Re: Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
chrisd1 schreef:Als je die Wennink (oid) ziet, snap je meteen, waarom dat soort lui zich nooit laten zien, maar zich verschuilen achter de telefoon en paper; een normaal mens wil daar toch niets mee te maken hebben.16again schreef:Zembla heeft maar liefst 3 afleveringen aan de verzuimpolitie besteed, dat doen ze niet als er geen misstanden in die branche zijn. Dit was aflevering3:
http://www.npo.nl/zembla/19-09-2013/VARA_101320596
Dat dus, goed gevonden, leek mij ook al geen recht doen deze handelswijze...
Re: Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
16again schreef:Even telefoon opnemen was handiger geweest. Maar is nu eenmaal niet gebeurt en uitgangspunt van de discussie:
Is telefonische ziekmelding op dag 1 bij werkgever (=uitzendburo) en bij uitzendklus voldoende?
We kunnen ons op de regeltjes in arbeidscontract blindstaren....maar nederlands recht staat hier boven.
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2014:1294
Voor het recht op (gedeeltelijke) loondoorbetaling lijkt ziekmelding op eerste dag niet vereist.
Sorry Chris, was hiervoor bedoeld...
Re: Ziekmelding geweigerd door Acture B.V.
Dan kan het ziekenhuis dat melden.Hawk-Eye schreef:beetje kort door de bocht deze antwoorden, stel je krijgt een ongeval en ligt in het ziekenhuis zodanig gewond dat je onmogelijk de telefoon kunt beantwoorden???