LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] al 2 jaar lang klachten Scheidegger (stageplek)

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Sabrina92
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2014 19:16

al 2 jaar lang klachten Scheidegger (stageplek)

Ongelezen bericht door Sabrina92 »

Wie kan mij helpen?
Of wie weet waar ik het beste informatie kan winnen over wat te doen?
Dit is mijn verhaal:

Ik heb al sinds het begin dat ik een opleiding vol bij scheidegger problemen.
Dit is ondertussen al 2 jaar.
Het ergste is dat wat in het begin over de telefoon besproken is, nu allemaal wordt ontkend
en ik ben nu dus ook gestopt met bellen en mail alleen nog maar met scheidegger omdat ik dan
alles zwart op wit heb.

Het begon met het les geld.
Op de website stond toen der tijd (en nu weer zag ik laatst)
lesgeld vermeld, kosten boeken, examens, lesgeld voor de lessen of e-learning.
Dat ik hier 2 jaar terug een rekensommetje van maakte dacht ik dat ik het lesgeld
had uitgerekend voor mijn hele opleiding.
Dit bleek helaas niet het geval te zijn!
Wat niet vermeld staat bij de website is namelijk hoeveel modules je heb per opleiding
en per module betaal je dus al die bedragen die dan vernoemt staan onder de opleiding.

Ik heb hier toen de tijd over geklaagd, helaas over gebeld.
Men heeft na mijn gesprek deze bedragen verwijderd, maar het staat er nu gewoon weer op.
Mij werd verteld dat ze de exacte bedragen niet konden plaatsen omdat bedrijven btw kunnen aftrekken.
Dit leek mij niet zo moeilijk. Je kan gewoon neerzetten hoeveel modules er zijn per opleiding
en dat de bedragen die vernoemt staan dus per module zijn.
Zo kan je zelf goed uitrekenen wat je nu dus eigenlijk moet betalen.

Ik had toen kunnen stoppen met de opleiding, dat ik er achter kwam dat ik belachelijk veel mee geld
kwijt zou zijn aan scheidegger, echter kwam daar bij kijken dat ik dan voor een HEEL JAAR
lesgeld aan scheidegger moest betalen. Dit kwam uit op ongeveer €3000,- .
Dit ging ik dus niet doen, ik ga geen opleiding spekken zonder dat ik er wat voor terug krijg.

Ook had ik aangevraagd voor avondopleiding in mijn eigen stad.
Dit bleek niet te kunnen door te weinig aanmeldingen, prima niet erg, kon ik een e-learning krijgen.
Dit geaccepteerd en het leek mij eigenlijk ook wel fijner.
Nu kreeg ik ongeveer 1,5 maand daarna een belletje met dat ik mijn lessen niet volgde.
Waarop ik reageerde met 'ja maar ik doe nu e-learning'.
Waar ik als antwoord op kreeg dat dit alleen voor de eerste module van mijn opleiding was.
Toen werd ik dus een beetje boos, want dit had het meisje mij aan de telefoon toen de tijd gewoon moeten
vertellen, dan had ik dat geweten en dan had ik dat in de gaten gehouden.
Echter waren de lessen voor mijn andere modules allemaal in amsterdam of in utrecht,
waar ik mij helemaal niet voor had ingeschreven.
Toen na wat praten dus de gehele opleiding omgezet in een e-learning.

Nu zit ik dus 2 jaar bij scheidegger, ik had ondertussen KLAAR moeten zijn.
Maar ik ondervind als sinds het begin dat ik de opleiding volg, moeite met het vinden van een stage plek.
Dit heb ik vroeg tijdig aangegeven en toen kreeg ik te horen dat ik alleen via stagemarkt.nl mocht zoeken naar
een stage plek.
Ik heb tot amsterdam alles af gesolliciteerd, maar niemand wilde me hebben.
Ik heb 1 gesprek gehad dat ik een jaar de opleiding volgde, deze mensen wilde mij niet hebben omdat
ik niks kon. (Dit vond ik zelf erg raar, want van een stagiaire kan je moeilijk verwachten dat ze veel kunnen,
je komt immers stage lopen bij zo'n bedrijf om te leren).

Zie meer in de reactie (past niet in 1x)

Sabrina92
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2014 19:16

Re: al 2 jaar lang klachten Scheidegger (stageplek)

Ongelezen bericht door Sabrina92 »

Deel 2:

Nu kreeg ik vorige week een mailtje met dat ik 10-10 16 uur per week verplicht stage moest gaan lopen
en dat ik anders mij moest gaan omscholen tot een vakopleiding.
Ik geloof dat ik dat mailtje op 5-10 ontving, dit kan ik eventueel nog voor je opzoeken.
Het meisje vertelde er ook bij dat als ik voor 10-10 niks had ik anders moest stoppen.
Waarop ik gezegd heb dat als ze mijn gingen verplichten te stoppen dat ik me geld terug wilde,
dit kon niet want ik had me lessen al gehad en ze konden mij dus geen geld terug geven.
Nu had ik dus wat meer hierover gevraagd en blijkt er dus een wetsverandering te zijn
die leerlingen verplicht om per 1-1-15 16uur per week stage te lopen.
Ook heb ik gevraagd per wanneer ze van de wetsverandering af wisten.
Dit weten ze al sinds 1 april dit jaar. Waarop ik reageerde met het idee dat ik dan vind
dat ze mij erg laat op de hoogte brengen hier van.

Nog steeds wilt scheidegger mij niet helpen met het vinden van een stageplek
en ik weet zelf verder ook niet meer wat te doen, ik ben vorige week weer ergens afgewezen
en ik kom nu ook in een periode dat bedrijven het weer erg druk krijgen
en dan dus waarschijnlijk even geen stagiaire kunnen opleiden.

Ook moet er even bijgezegd worden, mijn vriend heeft ooit eens via twitter gepost
dat hij ontevreden was over de hulp van scheidegger bij het vinden van een stage.
Toen was daarop gereageerd dat hij even moest bellen en dan zouden ze hem hiermee helpen,
hij volgt zelf geen studie ben hen, maar hij wilde even weten hoe ze er op zouden reageren.
Maar puntje bij paaltje, hebben ze mij nog steeds niet geholpen met een stage plek.

En nu krijg ik dus te horen dat ik maar voor een Vakopleiding moet & anders moet ik maar stoppen.


(Dit was het hele verhaal)

Gesloten