LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen actie door AMK

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
ToonHermans57
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2013 13:40

Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door ToonHermans57 »

Beste forumleden,


Ik heb een buurvrouw die elke dag en avond ruzie maakt met haar vier kinderen. Het is ongelooflijk hoe ze elke dag tekeer gaat. Ze noemt haar kinderen bijvoorbeeld: Kanker jong, kanker homo, *** jong enz enz enz. De kinderen varieren in de leeftijd van 2 tot 12 en het is verschrikkelijk om elke dag aan te horen.

Ik heb al een aantal keer het AMK gebeld om een melding te maken alleen zetten ze volgens mij geen onderzoek in want ik zie niemand langst komen of een verandering op treden.

Vorige week paar keer de politie gebeld die wel zijn langst geweest maar wederom trekt de 'moeder' zich hier niets van aan en gaat doodleuk verder met haar kinderen sowieso psychisch kapot maken. Wat er binnen gebeurt laat zich vaak raden maar haar kinderen roepen vaak HELP!! Dus wie weet wat er binnen zoal gebeurd.

Wat voor stappen moet ik ondernemen om het voor die kinderen beter te maken? Zelf aan de deur gaan is geen optie aangezien ze er iedereen afslaat. Ga geen eigen rechter spelen in dit land want dan beland jezelf nog achter tralies.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij. Ook de spotjes van "het houdt niet op" zijn onzin en voorzien alleen van advies. Wat je advies kan noemen want ze sturen je door naar de politie of een wijkagent. En die stuurt je weer door naar AMK en die doet niets. Kortom Nederland op zijn best!

Hoop op een aantal reacties zodat er toch weer vier kinderen gered zijn van een duivelse moeder.
Bedankt!
Toon

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Of het amk niets doet dat weet je niet, daar gaat tijd overheen. Het amk zal sowieso niet naar je terug reageren, want dat mag niet.

Meestal bij een melding gaat het amk na of er ook nog andere meldingen bij dit kind zijn, vervolgens zetten zij dit door naar jeugdzorg en die kijken dan verder (school, huisarts, ziekenhuis etc) om te zien of er verder bewijs is. Daar gaat (helaas) tijd overheen, maar zorgt ook dat meldingen die duidelijk vals zijn niet er meteen toe leiden dat een gezin helemaal overhoop gehaald wordt.
Ik heb ooit van een medewerker gehoord dat de meeste meldingen die gedaan worden eigenlijk nergens over gaan en gedaan worden door een ouder die de andere ouder (hun ex dus) beschuldigd om zo een ruzie uit te vechten of een betere voogdij zaak te krijgen. Maar natuurlijk zijn er ook kinderen die echt mishandeld worden en dat mag niet vergeten worden.

Verder, tja misschien doet het amk niets omdat er verder geen bewijs is (iedereen moppert wel eens op zijn kind, al vind ik dit wel hele grote woorden), misschien hebben ze ook wel iets gedaan maar weet jij het gewoon niet. Ik kan me zo voorstellen dat als die buurvrouw een aantal gesprekken of therapie heeft gehad ze dat niet gewoon effe bij jou komt vertellen (zeker niet omdat je al een aantal keer de politie gebeld hebt). Dat jij niemand langs ziet komen betekent niets, ik neem aan dat je niet de hele dag naar haar voordeur kijkt, daarbij kan het ook zo zijn dat actie is ondernomen via school of huisarts en dan zie je dat sowieso niet.

Daarnaast, kinderen die help roepen kan natuurlijk van alles betekenen, mijn kinderen riepen ook heel hard help op het moment dat de ene (die indiaan was) de andere (die cowboy was) gevangen had genomen.

Je hebt je plicht in elk geval gedaan, en gemeld dat je je zorgen maakt. Laat het amk nou dan z'n werk doen. Met de politie de hele tijd bellen denk ik niet dat die vrouw of die kinderen geholpen worden. (tenzij het natuurlijk een geluidsoverlast probleem is, dan moet je natuurlijk gewoon voor jezelf de politie bellen of wanneer je denkt dat er echt acuut gevaar is.)

isabel

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ToonHermans57 schreef:Beste forumleden,


Ik heb een buurvrouw die elke dag en avond ruzie maakt met haar vier kinderen. Het is ongelooflijk hoe ze elke dag tekeer gaat. Ze noemt haar kinderen bijvoorbeeld: Kanker jong, kanker homo, *** jong enz enz enz. De kinderen varieren in de leeftijd van 2 tot 12 en het is verschrikkelijk om elke dag aan te horen.

Ik heb al een aantal keer het AMK gebeld om een melding te maken alleen zetten ze volgens mij geen onderzoek in want ik zie niemand langst komen of een verandering op treden.

Vorige week paar keer de politie gebeld die wel zijn langst geweest maar wederom trekt de 'moeder' zich hier niets van aan en gaat doodleuk verder met haar kinderen sowieso psychisch kapot maken. Wat er binnen gebeurt laat zich vaak raden maar haar kinderen roepen vaak HELP!! Dus wie weet wat er binnen zoal gebeurd.

Wat voor stappen moet ik ondernemen om het voor die kinderen beter te maken? Zelf aan de deur gaan is geen optie aangezien ze er iedereen afslaat. Ga geen eigen rechter spelen in dit land want dan beland jezelf nog achter tralies.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij. Ook de spotjes van "het houdt niet op" zijn onzin en voorzien alleen van advies. Wat je advies kan noemen want ze sturen je door naar de politie of een wijkagent. En die stuurt je weer door naar AMK en die doet niets. Kortom Nederland op zijn best!

Hoop op een aantal reacties zodat er toch weer vier kinderen gered zijn van een duivelse moeder.
Bedankt!
Toon
Zoals Isabel al schreef weet je niet of AMK wel wat aan het doen is of niet, daar merk jij zelf niets
van en hun zullen ook een onderzoek moeten instellen waar tijd overheen gaat.

Blijf de politie bellen als je extreme dingen hoort die niet door de beugel kunnen zoals als
de kinderen afgeslagen worden etc. dat zou ik dus doen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Blijf de politie bellen als je extreme dingen hoort die niet door de beugel kunnen zoals als
de kinderen afgeslagen worden etc. dat zou ik dus doen.
precies, dat bedoelde ik met acuut gevaar. Blijven bellen voor hetzelfde scheldpartijtje heeft weinig zin.

isabel

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Helaas is mijn ervaring ook dat AMK erg traag handelt. Weet je naar welke school de kinderen gaan?? Neem dan ook daar (anoniem) contact mee op en deel je ervaringen en zorgen hierover. En blijf vooral elke keer weer melden bij AMK en bij politie. Als hun 1 klacht krijgen zullen ze ook minder snel handelen dan als ze talloze klachten ontvangen over hetzelfde gezin.

ToonHermans57
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2013 13:40

Re: Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door ToonHermans57 »

Bedankt voor jullie reacties alvast.

Kijk het klinkt anders als een kind Help! roept omdat ze aan het spelen zijn of dat er duidelijk een paniek achter zit. Dat verschil hoort echt iedereen.

Het is niet alleen het schelden natuurlijk maar ook dingen gooien en dan raken de kinderen helemaal overstuur. En de woorden die ze gebruikt zijn ook niet niks natuurlijk want je gaat iemand van 2 niet uitmaken voor "kanker homo" en dat soort woorden.

Ik weet inderdaad niet of AMK iets aan het doen is. Het is alleen heel erg frustrerend dat het lijkt alsof er gewoon niets gebeurd. Zij gaat maar door met schelden enz. Snap dat het uitzoek werk is maar ik verwacht wel na een maand of twee / drie resultaat te zien.

*****
Kleine aanvulling is wel dat de kinderen al een keer uit huis zijn geplaatst. Dus het gezien is echt wel bekend bij het AMK van diverse meldingen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door Isabel1 »

dat verklaart een hoop. Op het moment dat de kinderen al eens uit huis geplaatst zijn geweest blijven ze voor een aantal jaar al onder controle van bureau jeugdzorg. Het amk kan dan niets. De enige taak die het amk heeft is meldingen koppelen en doorspelen aan jeugdzorg. Op het moment dat een gezin al onder jeugdzorg valt, hoeft en kan het amk het gezin niet meer aanbrengen bij jeugdzorg.

Je moet dan maar hopen dat de controle van jeugdzorg goed is. Er wordt veel negatiefs over jeugdzorg gezegd, en terecht maar er gaat ook wel eens wat goed. Punt is natuurlijk, op een bepaald moment moet je kiezen wat een groter trauma voor die kinderen is: thuis blijven met die moeder, of weggehaald worden en opgesplitst raken. Beiden zijn dan geen goede keuzes maar er zal toch gekozen moeten worden. Punt is, kinderen bij hun moeder, vertrouwde omgeving, broertjes en zusjes weghalen en in een tehuis proppen is ook niet altijd beter voor die kinderen. Het zou kunnen (maar dat weet ik niet) dat die afweging idd op deze wijze gemaakt is en dat moeder op andere manieren hulp krijgt.

Het beste wat je kunt doen als je je toch zorgen maakt is naar de school e-mailen, en ook naar de huisarts. Zij weten vaak wat er al in gang gezet is en wat er speelt, jouw verhaal kan daar dan bij gevoegd worden. Zorg wel dat je er dan een beheerst verhaal van maakt want je wilt niet dat mensen denken dat het jou gaat om overlast maar om de kinderen zelf.
Kijk het klinkt anders als een kind Help! roept omdat ze aan het spelen zijn of dat er duidelijk een paniek achter zit. Dat verschil hoort echt iedereen.
tja ik hoor dat, maar niet iedereen is even goed/gewend met kinderen. Mijn buren hadden het wel door toen de kinderen klein waren maar dat komt natuurlijk ook omdat ze denk ik wel geloofden dat ik mijn kinderen niet aan een totempaal zou binden en zou beschieten met een "schietgeveer" of 'swabel'. (wat in mijn expertise een combinatie van een zwaar en sabel is waar je ook mee kunt schieten) Dus ja, ik denk dat de meesten het wel snappen.

isabel

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mischien even rechtstreeks contakt opnemen met bureau jeugdzorg die in jullie
regio werken.
En inderdaad binnen 2-3 maanden zou ik toch denken dat er wel iets gaande moest zijn en
dat AMK er al mee bezig moet zijn maar als ze al eens uit huis geplaatst zijn dan vallen ze
waarschijnlijk ook nog onder jeugdzorg, bijvoobeeld door een OTS (onder toezicht stelling)

etsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2013 07:27

Re: Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door etsie »

lieve buurvrouw van dit geweldadige gezin… hou vol! Blijf het AMK steeds bellen en bureau jeugzorg EN de politie!!! Ik hoor (vooral van ex-slachtoffers) dat AMK en jeugdzorg meer aan hun administratie doen dan voor kinderen zorgen. Toch moeten zij het juridisch goed op papier hebben voordat ze iets kunnen doen. Maar blijf ze bellen ajb! En schrijven..details erbij.
En als u ook nog bereid bent te achterhalen waar de kinderen op school zitten en de leerkracht in te lichten… dan bent u helemaal mijn heldin.
Zowiezo vind ik t al geweldig dat u iets probeert… hou vol.
Misschien kunt u contact maken met de kinderen en ze een foldertje van de kindertelefoon toeschuiven?

En laat je niets wijsmaken door mensen de zeggen dat er overal wel eens HELP wordt geroepen of gescholden. Ik zou t helemaal niet erg vinden als in mijn huis ten onrechte de politie zou komen ofzo.Ze zouden lachend weer vertrekken nadat ze het verhaal van de kinderen hadden gehoord. Dus..liever ten onrechte alarm geslagen, dan 1x te weinig. Er zijn al zoveel kinderen in ons land die niet geholpen worden, maar iedereen weet ervan en sluit de ogen.
Hou vol! (het klokhuis besteedt er nu aandacht aan: uitzending gemist kijken? als steun?)

wouda
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2013 19:25

Re: Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door wouda »

Blijf zeker melding maken naar zowel AMK als de politie de politie moet hier melding van maken in een systeem waarin de andere org. kunnen zien dat er een melding is. hier werken ze ook met een niet pluis kaart. plus het systeem waarin alle andere org. ook kunnen komen om te zien of er meldingen zijn dus blijf het doen ga anders eens bij school langs en leg daar je zorg neer

giuseppino
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2014 14:44

Re: Geen actie door AMK

Ongelezen bericht door giuseppino »

Weten jullie amk kan er wat mee doen .
Het is alleen jammer dat zo een instelling meestal zich er mee bemoeien als dit niet nodig is.
En als ze daadwerkelijk iets moeten doen ze vrolijk hun handen van afhouden.
Jaren geleden heb ik het zelfde mee gemaakt.
Mijn ex kwam met een valse melding. Zelf is ze zwaar aan de drank en door haar probleem niet goed in het verzorgen van de kinderen .en domweg doet de amk niets.
Tijdens een gesprek van de amk stoten ze hun hoofd om het achterstallige onderhoud van mijn leef omgeving dit zo achtergelaten door mijn ex .gelijk werdt mij op mijn hoofd geslingerd dat ik haar zwart zou maken .
Ze zouden ter evaluatie nog een keer terug komen .Helaas is dit niet gebeurd zouden ze nu mijn huisje zien begrijpen ze dat ze toen destijds totaal naast zaten met hun oordeel. Maar amk is zelf de gene die een kind daadwerkelijk in probleem plekken houden. Duhhhh hebben ze in iedergeval werk

Gesloten