LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van Dijk schoolboeken

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
rosaliemia

van Dijk schoolboeken

Ongelezen bericht door rosaliemia »

De boeken van mijn kinderen moeten worden besteld bij van Dijk. Alle boeken die ik dus huur zijn gebruikt, er zijn boeken bij waar 11 stickers op zitten, dus 11 jaar gebruikt. Ze hangen met pleisters en plakband aan elkaar. Verleden jaar een boek kwijtgeraakt/gestolen op school. Moest ik 35 euro boete betalen voor een boek van negen jaar oud? De nieuwprijs dus. Afzetterij en fraude!

sephora30

Re: van Dijk schoolboeken

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik denk dat zij de boeken die kwijt zijn dan ook weer nieuw aan moeten schaffen, vandaar dat je de nieuwprijs betaald.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

ach jaren geleden moesten we de boeken voor onze kinderen elk jaar betalen, nu zijn ze gratis en ja wat kwijt is moet opnieuw aangeschaft,wat beschadigd is ook ,en ook dat moest jaren geleden bij het inleveren van de boeken.

rosaliemia

Ongelezen bericht door rosaliemia »

Als je een auto koopt van elf jaar betaal je toch ook niet de nieuwprijs!
Dat ik nu niet meer betaal voor de schoolboeken wil niet zeggen dat ik voor een oud en versleten boek, volgeschreven en met plakband bij elkaar gehouden, 35 euro moet betalen. De afschafwaarde wil ik wel betalen maar nieuwprijs is echt te gek.

sephora30

Geen idee waarom je een auto met een schoolboek vergelijkt maar goed.

Feit is nu eenmaal dat Van Dijk het boek nieuw moet aanschaffen tegen de nieuwprijs. Dus boek kwijt, nieuwprijs betalen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Schoolboeken zijn op een gegeven moment afgeschreven (door gebruik) en moeten sowieso vervangen worden voor een nieuw boek.
Maar het zal moeilijk aan te tonen zijn dat het kwijtgeraakte boek al 11 jaar in omloop was.

sephora30

Dat is waar Jolijn, maar dat heeft niks te maken met het kwijtraken van een boek door de leerling.

Wat ik wel erg vind is dat als er een boek kwijt is, je en de volle mep voor het boek moet betalen, en administratiekosten van 5,70 :twisted:

mlieuwes

Ongelezen bericht door mlieuwes »

Komen maandag terug van vakantie en vinden het zoekgeraakte (ook met plakband en vol met aantekeningen) boek. Ja en wij gaan nu eenmaal in de schoolvakantie op vakantie, want vooralsnog gaat dat niet in een andere periode. Ligt er een brief van van Dijk dat de uiterste inleverdatum van het boek 1 augustus is. Netjes gebeld dat het wat lastig was het boek eerder op te sturen ivm de vakantie en of het alsnog kon. Nou vergeet het maar; alle deuren worden dichtgegooid.
"u krijgt een schaderekening en als u die betaalt dan is het boek uw eigendom en dan kunt u het zelf verkopen.
Het boek wat ik hier thuis heb geef ik nog niet eens voor niets weg.
En dat van Dijk hier een nieuw boek voor aan moet schaffen zal zo zijn, maar zij krijgen wel ruim € 300 per leerling voor de boeken van het rijk. En als ze veel boeken die 3 jaar of ouder zijn uitlenen, houden ze hier redelijk wat aan over.

francisdevries

Ongelezen bericht door francisdevries »

Door een misverstand zijn de boeken van onze zoon te laat teruggestuurd. rekening van van Dijk € 450.
Ook al zijn de boeken bij hen terug en kunnen zij deze gewoon hergebruiken. Onvermurwbaar. rekening € 450. algemene voorwaarden. Ik vind dit ernstig misbruik van hun monopoliepositie.

mlieuwes

Ongelezen bericht door mlieuwes »

Dit is nog schandaliger. Ik heb tenminste nog het boek in mijn bezit, maar wel € 24 armer. Ik zou alleen niet weten aan wie ik dit boek zou moeten geven. Het ziet er niet uit.
Wanneer wordt van Dijk nu eens aangepakt?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja en wij gaan nu eenmaal in de schoolvakantie op vakantie, want vooralsnog gaat dat niet in een andere periode.
Maar je gaat pas op vakantie als je kinderen al vakantie HEBBEN en hun boeken dus ook niet meer nodig hebben. Die boeken kun je ook de laatste schoolweek (dan doen ze toch niets meer) alvast een beetje bij elkaar zoeken en in een doos op de post doen of inleveren.

margahag

Ongelezen bericht door margahag »

rosaliemia schreef:De boeken van mijn kinderen moeten worden besteld bij van Dijk. Alle boeken die ik dus huur zijn gebruikt, er zijn boeken bij waar 11 stickers op zitten, dus 11 jaar gebruikt. Ze hangen met pleisters en plakband aan elkaar. Verleden jaar een boek kwijtgeraakt/gestolen op school. Moest ik 35 euro boete betalen voor een boek van negen jaar oud? De nieuwprijs dus. Afzetterij en fraude!
Mijn zoon heeft ook boeken van van Dijk en volgens hen miste er bij een boek dat we teruggestuurd hadden de Cd-rom. Nu weet ik zeker dat hij erin zat toen we het verstuurde.
Maar toch moest ik ook de nieuwprijs betalen voor een boek dat al eerder verhuurd was geweest.
Ik vind dat i.d. geen stijl. We huren of kopen dus voortaan onze boeken ergens anders.

Gesloten