Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
12 sep 2025 10:12
U bent aan het cherry picken. Dat is niet wat de eerste pagina van Study2go toont.
Wie zegt dat deze klant via de voordeur is binnengekomen? Wie een beetje verstand heeft van online marketing kent het fenomeen landingspagina's die dienen om specifieke doelgroepen of mensen die reageren op een campagne een toegespitst aanbod te doen.

Vandaar mijn advies om het clickpath te reconstrueren - als dat nog kan.

U heeft geen idee wat deze klant als aanbod te zien kreeg.
Speedy123 schreef:
12 sep 2025 13:45
Dezelfde link maar ik krijg dus heel iets anders dan u te zien.
Dat bedoel ik maar.

Kan aanleiding zijn om minder stellig te reageren. 8)

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
12 sep 2025 13:45
16again schreef:
12 sep 2025 12:35
Volgens mij is dit de homepage:
https://studygo.com/nl/
Daar staat wel degelijk "Probeer StudyGo gratis"
Bij mij dus niet. Dezelfde link maar ik krijg dus heel iets anders dan u te zien. Ik krijg een pagina met een grote, groene button 'Bekijk pakketten' te zien. Het woordje gratis komt er niet op voor.
Weet u wat scrollen is?
Probeer het eens.
Wat treft u aan onderaan de pagina?
Wat gebeurt er wanneer u een gratis account aanmaakt?

Methusalah
Berichten: 1544
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Methusalah »

Consumenneke schreef:
12 sep 2025 15:26
Speedy123 schreef:
12 sep 2025 10:12
U bent aan het cherry picken. Dat is niet wat de eerste pagina van Study2go toont.
Wie zegt dat deze klant via de voordeur is binnengekomen? Wie een beetje verstand heeft van online marketing kent het fenomeen landingspagina's die dienen om specifieke doelgroepen of mensen die reageren op een campagne een toegespitst aanbod te doen.

Vandaar mijn advies om het clickpath te reconstrueren - als dat nog kan.

U heeft geen idee wat deze klant als aanbod te zien kreeg.
Speedy123 schreef:
12 sep 2025 13:45
Dezelfde link maar ik krijg dus heel iets anders dan u te zien.
Dat bedoel ik maar.

Kan aanleiding zijn om minder stellig te reageren. 8)
Aannames aannames en nog eens aannames. Compleet zinloos. Je kan wel vanalles verzinnen om je gelijk te halen maar dan zet je je zelf behoorlijk voor schut. Je bent nu gewoon een betweter die het niet beter weet.

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
12 sep 2025 15:48
Weet u wat scrollen is?
Als je moet scrollen, dan is dat toch niet de eerste informatie die iemand te zien krijgt? De eerste informatie spreekt duidelijk voor betaalde pakketen.
Consumenneke schreef:
12 sep 2025 15:48
Wat gebeurt er wanneer u een gratis account aanmaakt?
Nou heb ik voor u even de moeite gedaan. P. Puk uit 4 Havo is nu lid. Met een gratis account kan ik kiezen tussen vier pakketten.

Basis - Gratis
Plus - 7,99 per maand
Premium - 11,99 per maand
Pro - 28,99 per maand

Bij de betaalde pakketen staat duidelijk: 'vraag aan je ouders om te betalen'.

Ik kies Pro. Nu krijg ik de keuze, per maand voor 44,99 of per jaar voor 28,99 p/m. Wederom de opmerking: 'vraag je ouders om te betalen'.

Vervolgens moet ik het email adres van de ouder invullen. Pas dan wordt de betaal button actief, wederom ook hier de opmerking: 'vraag je ouders om te betalen'. Verder staat er bij de button de melding: Ook ga je akkoord met de SEPA-machtiging .

Zou ik nu als argeloze jonge gebruiker nu echt niet door hebben dat ik betaald abonnement afsluit?

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
12 sep 2025 16:39
Als je moet scrollen, dan is dat toch niet de eerste informatie die iemand te zien krijgt?
Een kleine stap voor Speedy123, een grote stap voor de mensheid. :lol:

Eerst had je het over de eerste pagina en nu verander je dat in de eerste informatie. Geef nou gewoon toe dat je de eerste keer niet goed gekeken hebt en exact dezelfde pagina te zien hebt gekregen als 16again.

Dat wil overigens nog steeds niet zeggen dat de klant in deze kwestie via de voorpagina is binnen gekomen.
Speedy123 schreef:
12 sep 2025 16:39
Consumenneke schreef:
12 sep 2025 15:48
Wat gebeurt er wanneer u een gratis account aanmaakt?
Nou heb ik voor u even de moeite gedaan. <> Bij de betaalde pakketen staat duidelijk: 'vraag aan je ouders om te betalen'. Ik kies Pro. Nu krijg ik de keuze, per maand voor 44,99 of per jaar voor 28,99 p/m. Wederom de opmerking: 'vraag je ouders om te betalen'. Vervolgens moet ik het email adres van de ouder invullen. Pas dan wordt de betaal button actief, wederom ook hier de opmerking: 'vraag je ouders om te betalen'. Verder staat er bij de button de melding: Ook ga je akkoord met de SEPA-machtiging .
Vandaar ook mijn eerdere vraag.
Consumenneke schreef:
12 sep 2025 04:25
Van wiens rekening wordt afgeschreven?
Hoe weet StudyGo dat deze klaarblijkelijk minderjarige inderdaad toestemming heeft gevraagd? En is dat dan een volwaardig akkoord met de SEPA-machtiging?

Nou wordt het wel interessant om te weten in hoeverre ouder Rhunslip betrokken was bij deze overeenkomst. :roll:

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
12 sep 2025 20:42
Hoe weet StudyGo dat deze klaarblijkelijk minderjarige inderdaad toestemming heeft gevraagd? En is dat dan een volwaardig akkoord met de SEPA-machtiging?

Nou wordt het wel interessant om te weten in hoeverre ouder Rhunslip betrokken was bij deze overeenkomst. :roll:
Zucht. Die tip is allang gegeven. Ruim voor uw gebruikelijke bijdrages.
Speedy123 schreef:
11 sep 2025 22:13
StevieNL81 schreef:
11 sep 2025 21:26
Maakt het nog uit of dochter mss minderjarig is (geen idee) en daarom de overeenkomst wellicht niet kon afsluiten?
Dat ligt aan de leeftijd. Hoe ouder een kind, hoe meer een kind mag. Een kind kan dus gewoon verplichtingen aangaan.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... k-er-vanaf

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Consumenneke »

Speedy123 schreef:
13 sep 2025 11:12
Consumenneke schreef:
12 sep 2025 20:42
Nou wordt het wel interessant om te weten in hoeverre ouder Rhunslip betrokken was bij deze overeenkomst. :roll:
Zucht. Die tip is allang gegeven. Ruim voor uw gebruikelijke bijdrages.
Niet zo lelijk doen. Ik herinner slechts ma/pa er aan dat we nog niet weten in hoeverre de ouder toestemming heeft gegeven. Het is weer het klassieke probleem dat de vraagsteller niet terugkeert, mede dankzij de warme ontvangst.

Ook weten we niet wie toestemming heeft gegeven voor automatische afschrijving van welke rekening. 8)

StevieNL81
Berichten: 1128
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door StevieNL81 »

Dát is lelijk doen maar je post 2 berichten ervoor niet?

:mrgreen: :mrgreen:

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Consumenneke »

StevieNL81 schreef:
13 sep 2025 12:32
Dát is lelijk doen maar je post 2 berichten ervoor niet?
Speedy123 verwijt anderen aan cherry picking te doen en kan het gratis aanbod niet vinden, simpelweg omdat hij niet scrollt. Daarna gaat hij in de ontkenning. Ik help hem een handje om de weg terug te vinden.

Dat doe ik wel vaker als hij iets niet goed kan vinden.
Consumenneke schreef:
26 jul 2025 02:47
Speedy123 schreef:
24 jul 2025 18:38
Ik had al eens naar 50plus mobiel gekeken maar zag daar geen mogenlijkheden om een buiten bundel bescherming erop te zetten. Het lijkt erop dat ze één van de weinige zijn die dat niet aanbieden?
Dan wordt het hoog tijd voor een opticiën!

Ik wil geen reclame maken, maar slechts informatie delen die passen bij de oorspronkelijke vraag. Je kan bij 50plusmobiel voorkomen dat er buitenbundelkosten in rekening gebracht worden door het zogenaamde kostenplafond te activeren. Kost een kwartje per maand, de eerste twaalf maanden.

Dat is juist zo fijn van dit Radar forum, we kunnen elkaar de juiste weg wijzen. 8)

Methusalah
Berichten: 1544
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Methusalah »

Consumenneke schreef:
13 sep 2025 13:05
StevieNL81 schreef:
13 sep 2025 12:32
Dát is lelijk doen maar je post 2 berichten ervoor niet?
Speedy123 verwijt anderen aan cherry picking te doen en kan het gratis aanbod niet vinden, simpelweg omdat hij niet scrollt. Daarna gaat hij in de ontkenning. Ik help hem een handje om de weg terug te vinden.

Dat doe ik wel vaker als hij iets niet goed kan vinden.
Consumenneke schreef:
26 jul 2025 02:47
Speedy123 schreef:
24 jul 2025 18:38
Ik had al eens naar 50plus mobiel gekeken maar zag daar geen mogenlijkheden om een buiten bundel bescherming erop te zetten. Het lijkt erop dat ze één van de weinige zijn die dat niet aanbieden?
Dan wordt het hoog tijd voor een opticiën!

Ik wil geen reclame maken, maar slechts informatie delen die passen bij de oorspronkelijke vraag. Je kan bij 50plusmobiel voorkomen dat er buitenbundelkosten in rekening gebracht worden door het zogenaamde kostenplafond te activeren. Kost een kwartje per maand, de eerste twaalf maanden.

Dat is juist zo fijn van dit Radar forum, we kunnen elkaar de juiste weg wijzen. 8)
Ben je weer aan het stangen? Wees nou eens niet zo ongelooflijk vol van je zelf want je kan blijkbaar niet eens lezen. Die knop onderaan is voor gratis registreren. Als je dat hebt gedaan dan heb je op dat moment nog steeds niets gekozen, afgesloten of wat dan ook. Pas als je verder gaat dan staat er toch echt duidelijk dat je moet betalen.

Jij wil per se gelijk hebben en dan fantaseer je gewoon dat de gebruiker via de meest onwaarschijnljike ingang binnen is gekomen en nergens heeft gezien dat er betaald moet worden. Onwaarschijnlijke scenario's bedenken om je gelijk te halen maak je je zelf alleen maar belachelijk mee.

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Consumenneke »

Methusalah schreef:
13 sep 2025 13:57
Die knop onderaan is voor gratis registreren. Als je dat hebt gedaan dan heb je op dat moment nog steeds niets gekozen, afgesloten of wat dan ook. Pas als je verder gaat dan staat er toch echt duidelijk dat je moet betalen.
U ziet een paar gratis scenario's over het hoofd.
Speedy123 schreef:
12 sep 2025 16:39
P. Puk uit 4 Havo is nu lid. Met een gratis account kan ik kiezen tussen vier pakketten.

Basis - Gratis
Plus - 7,99 per maand
Premium - 11,99 per maand
Pro - 28,99 per maand

Bij de betaalde pakketen staat duidelijk: 'vraag aan je ouders om te betalen'.
Gezien het maandelijks afgeschreven bedrag, is deze klant aan een superduur abonnement gekoppeld. Zelfs duurder dan pro. We hebben echter geen idee hoe deze klant daar beland is. We nemen aan dat het geen pro is en dat het wel een minderjarige is. Dan wordt interessant of en hoe de ouder(s) toestemming hebben gegeven en welke machtiging is gegeven voor automatische afschrijving van welke rekening.

Ook in de wetenschap dat 30% van 702 reviewers deze dienst één ster geeft vanwege vage processen en tegenvallende diensten.
Methusalah schreef:
13 sep 2025 13:57
Ben je weer aan het stangen? Wees nou eens niet zo ongelooflijk vol van je zelf want je kan blijkbaar niet eens lezen.
<>
Jij wil per se gelijk hebben en dan fantaseer je gewoon dat de gebruiker via de meest onwaarschijnljike ingang binnen is gekomen en nergens heeft gezien dat er betaald moet worden. Onwaarschijnlijke scenario's bedenken om je gelijk te halen maak je je zelf alleen maar belachelijk mee.
Misschien kan u zich een volgende keer tot de inhoud beperken en uw persoonlijke afkeer elders afreageren. :roll:

angel1978
Berichten: 11079
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door angel1978 »

Consumenneke schreef:
13 sep 2025 14:28
Methusalah schreef:
13 sep 2025 13:57
Die knop onderaan is voor gratis registreren. Als je dat hebt gedaan dan heb je op dat moment nog steeds niets gekozen, afgesloten of wat dan ook. Pas als je verder gaat dan staat er toch echt duidelijk dat je moet betalen.
U ziet een paar gratis scenario's over het hoofd.
Speedy123 schreef:
12 sep 2025 16:39
P. Puk uit 4 Havo is nu lid. Met een gratis account kan ik kiezen tussen vier pakketten.

Basis - Gratis
Plus - 7,99 per maand
Premium - 11,99 per maand
Pro - 28,99 per maand

Bij de betaalde pakketen staat duidelijk: 'vraag aan je ouders om te betalen'.
Gezien het maandelijks afgeschreven bedrag, is deze klant aan een superduur abonnement gekoppeld. Zelfs duurder dan pro. We hebben echter geen idee hoe deze klant daar beland is. We nemen aan dat het geen pro is en dat het wel een minderjarige is. Dan wordt interessant of en hoe de ouder(s) toestemming hebben gegeven en welke machtiging is gegeven voor automatische afschrijving van welke rekening.

Ook in de wetenschap dat 30% van 702 reviewers deze dienst één ster geeft vanwege vage processen en tegenvallende diensten.
Methusalah schreef:
13 sep 2025 13:57
Ben je weer aan het stangen? Wees nou eens niet zo ongelooflijk vol van je zelf want je kan blijkbaar niet eens lezen.
<>
Jij wil per se gelijk hebben en dan fantaseer je gewoon dat de gebruiker via de meest onwaarschijnljike ingang binnen is gekomen en nergens heeft gezien dat er betaald moet worden. Onwaarschijnlijke scenario's bedenken om je gelijk te halen maak je je zelf alleen maar belachelijk mee.
Misschien kan u zich een volgende keer tot de inhoud beperken en uw persoonlijke afkeer elders afreageren. :roll:

Doe dat nu eens zelf! Practise what you preach ipv anderen naar de opticien verwijzen.

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Consumenneke »

angel1978 schreef:
13 sep 2025 14:42
Doe dat nu eens zelf! Practise what you preach ipv anderen naar de opticien verwijzen.
Ik heb Speedy123 vriendelijk geattendeerd op de mogelijkheid om te scrollen, iets wat hij/zij blijkbaar niet gezien had. Zo komen we er samen wel uit.

angel1978
Berichten: 11079
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door angel1978 »

Consumenneke schreef:
13 sep 2025 14:46
angel1978 schreef:
13 sep 2025 14:42
Doe dat nu eens zelf! Practise what you preach ipv anderen naar de opticien verwijzen.
Ik heb Speedy123 vriendelijk geattendeerd op de mogelijkheid om te scrollen, iets wat hij/zij blijkbaar niet gezien had. Zo komen we er samen wel uit.

Misschien kan u zich een volgende keer tot de inhoud beperken en uw persoonlijke afkeer elders afreageren. :roll:

StevieNL81
Berichten: 1128
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door StevieNL81 »

Consumenneke schreef:
13 sep 2025 14:28


Gezien het maandelijks afgeschreven bedrag, is deze klant aan een superduur abonnement gekoppeld. Zelfs duurder dan pro. We hebben echter geen idee hoe deze klant daar beland is. We nemen aan dat het geen pro is
We? Nee jij. Geheel onterecht. Pro is 44,99 bij een maandabonnement en dat komt redelijk overeen met het bedrag welke TS in de openingspost noemt. Niets te 'superduur'
Consumenneke schreef:
13 sep 2025 13:05
Ik help hem een handje om de weg terug te vinden.

Dat doe ik wel vaker als hij iets niet goed kan vinden.


Soms moeten we Consumenneke leren lezen. Dat vergeet hij vaker als hij te graag zijn gelijk wil halen.

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Consumenneke »

StevieNL81 schreef:
13 sep 2025 14:53
Pro is 44,99 bij een maandabonnement en dat komt redelijk overeen met het bedrag welke TS in de openingspost noemt. Niets te 'superduur'
Kleine correctie: het betreft de duurste variant die bij maandelijkse betaling €44,99 kost. Deze variant wordt pro genoemd. Je kan beweren dat het een kwestie van proberen of protesteren is, maar in mijn woordenboek staat pro voor professional.

Dat maakt vragen aan je ouders een beetje eigenaardig.

Daarbij komt dat het simpelweg benoemen van de ouderlijke macht geen vrijbrief kan zijn om (dure) abonnementen aan minderjarigen te verkopen - inclusief machtiging tot automatisch betalen - zonder enige controle of er werkelijk sprake is van toestemming.

Vandaar mijn herhaalde vraag aan Rhunslip hoe het met die instemming zit. :roll:

StevieNL81
Berichten: 1128
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door StevieNL81 »

rhunslip schreef:
11 sep 2025 16:20
Mijn dochter had via WRTS/StudyGo een proeflidmaatschap afgesloten in maart 2024. Dit liep automatisch door naar een betaald lidmaatschap, zonder dat wij tussentijds ooit een mail, factuur of herinnering ontvingen. Pas veel later kwamen we erachter dat er maandelijks werd afgeschreven.
Het staat er niet letterlijk, maar safe to say dat de ouders niet van een doorlopende overeenkomst wisten en dus geen toestemming hebben gegeven. Immers, anders was de maandelijkse afschrijving ook geen verrassing geweest (hooguit de hoogte ervan).

Relevant is of TS überhaupt toestemming had moeten vragen, want we weten niet of kind van TS minderjarig is of niet. Pas als dat het geval is komt de toestemming om de hoek kijken.

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Consumenneke »

StevieNL81 schreef:
13 sep 2025 15:07
Het staat er niet letterlijk, maar safe to say dat de ouders niet van een doorlopende overeenkomst wisten en dus geen toestemming hebben gegeven. Immers, anders was de maandelijkse afschrijving ook geen verrassing geweest (hooguit de hoogte ervan).
In september 2025 ontdekken we dat er sinds maart 2024 maandelijks €44,95 afgeschreven wordt. Van wiens rekening?

Inmiddels is er al €764,15 afgeboekt.

Vandaar mijn vragen om verduidelijking. :wink:

StevieNL81
Berichten: 1128
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door StevieNL81 »

Hoe is dat dan relevant ten opzichte van de overeenkomst? De SEPA incasso machtiging staat immers los van de overeenkomst zelf.

Nijogeth
Berichten: 9867
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Automatische verlenging StudyGo (WRTS) zonder facturering

Bericht door Nijogeth »

Er is een rekeningnummer gegeven, het lijkt me dus dat men ergens op de hoogte is geweest van een betaalde dienst.

Plaats reactie