LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aansluitkosten Ziggo
Aansluitkosten Ziggo
Ik heb recentelijk een nieuwbouw appartement gekocht en hier afgelopen week de sleutel van ontvangen. In de meterkast zie ik dat er al een hoofdaansluiting voor kabel aanwezig is. In de meterkast zie ik namelijk een dikke groene kabel binnenkomen naar een kastje waar ook een kaartje van Ziggo op geplakt was.
Zodra ik in mijn nieuwe appartementje zit wil ik natuurlijk ook gelijk TV kunnen kijken en internetten. Echter is er geen "stekkerdoos" voor kabel in de woonkamer. Wel is een loze leiding aanwezig tbv een kabelaansluiting.
Weet iemand of de kosten voor het trekken van deze kabel naar de meterkast onder de aansluitkosten van Ziggo (à 29,95 Euro) vallen, of zijn deze kosten voor eigen rekening en moet je dit voor het afsluiten van een Ziggo abonnement geregeld hebben?
Zodra ik in mijn nieuwe appartementje zit wil ik natuurlijk ook gelijk TV kunnen kijken en internetten. Echter is er geen "stekkerdoos" voor kabel in de woonkamer. Wel is een loze leiding aanwezig tbv een kabelaansluiting.
Weet iemand of de kosten voor het trekken van deze kabel naar de meterkast onder de aansluitkosten van Ziggo (à 29,95 Euro) vallen, of zijn deze kosten voor eigen rekening en moet je dit voor het afsluiten van een Ziggo abonnement geregeld hebben?
Re: Aansluitkosten Ziggo
gewoon bij ziggo informeren.
-
kort en krachtig, kosten zijn voor jezelf.
in de nieuwbouw worden alle aansluitingen in de meterkast geplaatst. tot aan daar voldoen ze aan alle eisen.
alle aansprakelijkheid gaat tot het ISRA/AOP van de provider en niet verder.
zelf kabeltje leggen dus.
in de nieuwbouw worden alle aansluitingen in de meterkast geplaatst. tot aan daar voldoen ze aan alle eisen.
alle aansprakelijkheid gaat tot het ISRA/AOP van de provider en niet verder.
zelf kabeltje leggen dus.
Leg dan gelijk een goed kabeltje en bespaar niet op de kwaliteit.
-
Het zit zo:
Aansluitkosten Alles-in-1 exclusief HD ontvanger 29,95
Aansluitkosten Televisie Z1 inclusief HD ontvanger 59,95
Aanlegkosten : Na 1 mei 2011: 0
Voor 1 mei 2011:€ 149,95
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Aansluitkosten Alles-in-1 exclusief HD ontvanger 29,95
Aansluitkosten Televisie Z1 inclusief HD ontvanger 59,95
Aanlegkosten : Na 1 mei 2011: 0
Voor 1 mei 2011:€ 149,95
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
-
wel ff goed lezen meneer alex,
het gaat om een kabel en wcd van meterkast naar woonkamer.
sinds wanneer leggen providers dit kosteloos aan?
er zit toch al een AOP in de meterkast?
dus je geeft hier wel verkeerde of in ieder geval geen volledige informatie.
en anders krijgen alle monteurs geen goede instructie's meer.
het gaat om een kabel en wcd van meterkast naar woonkamer.
sinds wanneer leggen providers dit kosteloos aan?
er zit toch al een AOP in de meterkast?
dus je geeft hier wel verkeerde of in ieder geval geen volledige informatie.
en anders krijgen alle monteurs geen goede instructie's meer.
-
@renegade66,
Dat klopt.
Om mijn informatie volledig te maken.
Alles wat na de hoofd aansluiting komt is voor de klant zelf. Dus komt je hoofdaansluiting binnen in de meterkast, dan moet je zelf de kabel trekken naar je woonkamer.
Ziggo heeft wel een service die dit voor je kan doen, namelijk Service+
https://www.ziggo.nl/#producten/service ... r-service/
De kosten van deze dienst vind je ook terug op onze site.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Dat klopt.
Alles wat na de hoofd aansluiting komt is voor de klant zelf. Dus komt je hoofdaansluiting binnen in de meterkast, dan moet je zelf de kabel trekken naar je woonkamer.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
deze kosten zijn 45cnt. p/m maar denk er wel aan dat deze kosten niet worden vergoed in veel gevallen.Ziggo-webteam_Alex schreef:@renegade66,
Dat klopt.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
-
De kosten voor het bellen naar service+ bedragen 65 cnt p/m.Mrdc schreef:
Deze kosten zijn 45cnt. p/m maar denk er wel aan dat deze kosten niet worden vergoed in veel gevallen.
Waarom en door wie zouden die kosten dan vergoed moeten worden?Mrdc schreef: deze kosten zijn 45cnt. p/m maar denk er wel aan dat deze kosten niet worden vergoed in veel gevallen.
Door Ziggo, omdat mensen tegenwoordig niets meer zelf willen of kunnen moet het maar betaald worden door de partij die zo nodig TV wil leveren. Uiteraard sarcasme.Winterman schreef:Waarom en door wie zouden die kosten dan vergoed moeten worden?Mrdc schreef: deze kosten zijn 45cnt. p/m maar denk er wel aan dat deze kosten niet worden vergoed in veel gevallen.
Voor de TS: Deze kosten vallen daar niet onder, maar je kunt op werkspot vragen of iemand het wil aanleggen. Het is 15 mins werk en circa 30 EUR onderdelen als je niet al te dure kabel en contactdoos koopt.