LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd over voorwaarden Sony speakeractie

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Olaf90

Advies gevraagd over voorwaarden Sony speakeractie

Ongelezen bericht door Olaf90 »

Geachte mede forumbezoekers,

link actievoorwaarden: https://promo.deskservices.nl/assets/files/68/620.pdf (ook toegevoegd in de bijlage).

Ik heb een kwestie momenteel met Sony, betreffende hun Xperia XZs speaker actie.
Een goede vriend van mij heeft tijdens de voorverkoop de XZs besteld, waarbij hij als extraatje een 'gratis speaker twv 169 euro' zou ontvangen. Heel mooi zou je denken, maar niets is minder waar.

Toen hij het toestel ontvangen had, stuurde hij de gevraagde gegevens in op hun website en dacht daarmee klaar te zijn. Echter kreeg hij een onduidelijke e-mail terug (zie email 1 onderin dit bericht). In de email werd gesteld dat het niet goedgekeurd was vanwege; en toen volgden er 3 redenen. Welke is dan de juiste reden? of gelden ze alle 3? Er stond dan ook 'een uitgeknipt Imei nummer'. Dit was vreemd want volgens de actievoorwaarden stond hier niets over een uitgeknipt Imei nummer. Verder had hij aan alle zaken voldaan dus hij snapte het niet. Overigens was de email op 1 mei verstuurd en moesten de stukken voor 20 april ingestuurd worden.. beetje raar.

Vervolgens een dag later kreeg hij een nieuwe email van Sony, hierin werd verteld dat sommige verzoeken ten onrechte waren afgewezen en dat het vooral om de aankoopbewijzen draaide. (zie email 2 onderin dit bericht).

Niels ging er dus vanuit dat de vorige mail niet correct was gezien hij aan de actievoorwaarden had voldaan en stuurde de stukken nogmaals in.

Uiteindelijk heeft hij voor de einddatum speaker actie een foto van zijn Imei nummer ingestuurd (niet uitgeknipt) en persoonsgegevens en een aankoopbewijs.

Toch heeft Sony het afgekeurd, en een maand later toen ik vroeg waar z'n speaker was zei hij dat het geweigerd was, dat hij het niet snapte omdat sony zo onduidelijk was en dat hij er geen zin meer in had.

Ik vind dit echter wel interessant dus heb het opgepakt met Sony. Sony blijft namelijk hoog en laag beweren dat het Imei nummer uitgeknipt moet zijn. Nou vraagt u zich misschien af wat ze bedoelen met uitgeknipt maar Sony wil dat je dit uit de doos uitknipt zodat je het product erna niet meer kan inruilen wanneer je de gratis speaker ontvangen hebt. Klinkt logisch, maar staat niet in de actie voorwaarden.

Uiteindelijk heb ik Niels het Imei nummer laten uitknippen en ingestuurd maar daarna gaf Sony aan dat de actieperiode verstreken was dus dat ze niet alsnog de speaker kunnen opsturen.

Nu ben ik het een beetje zat (na 6 telefoontjes en een redelijk aantal emails) dus vandaar mijn bericht hier met de concrete vraag;

In de actievoorwaarden staat NIETS vermeld over dat het Imei nummer uitgeknipt moet zijn. Echter is zijn verzoek wel afgewezen en sturen ze geen gratis speaker op. Wat kan Niels het beste doen in dit geval? Met sony valt niet meer te redeneren want die zeggen 'hogerop heeft dit besloten, dus wij kunnen niets meer doen'.

Overigens moet ik melden dat in de FAQ wel uitgelegd stond dat het Imei nummer uitgeknipt moet worden maar daar werd niet naar verwezen in de emails van Sony, en gezien de actievoorwaarden dit niet vermelden (het uitknippen) kan de FAQ dit wel vermelden, maar zou deze juridisch gezien niet leidend zijn toch?

Mvg,

Olaf

email 1:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
From: Sony Mobile <[email protected]>
Sent: Monday, May 1, 2017 10:59:01 AM
To: [email protected]
Subject: Sony Mobile Sony speaker bij pre-order Sony Xperia XZs

Beste Niels,

Wij hebben je deelname aan de Sony speaker promotie bij pre-order van Xperia XZs van Sony Mobile ontvangen en kunnen deze helaas nog niet honoreren. De reden hiervoor is:

Er is geen aankoopdatum zichtbaar op het aankoopbewijs.
Er is geen aankoopbewijs geupload.
Je hebt geen uitgeknipt IMEI nummer geüpload.

Via bijgaande link kan je jouw deelname aanpassen en opnieuw ter verwerking doorsturen Doe dit binnen 1 week, maar uiterlijk voor 20 april 2017.

Let op! Deze link is maar eenmaal te gebruiken.

Voor de actievoorwaarden verwijzen we je graag naar de actiesite:
https://promo.deskservices.nl/assets/files/68/620.pdf

Met vriendelijke groet,

Sony Mobile
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Bijlagen
actievoorwaarden sony 620.pdf
Actievoorwaarden
(570.79 KiB) 32 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Olaf90

Re: Advies gevraagd over voorwaarden Sony speakeractie

wegens ruimtegebrek hier mail 2:
Email 2:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
From: Sony Mobile <[email protected]>
Sent: Tuesday, May 2, 2017 5:01:17 PM
To: [email protected]
Subject: Jouw deelname aan de Xperia Pre-order actie

Beste Niels xxxxxxxx,

Je hebt bij ons een aanvraag ingediend voor de Xperia XZs pre-order actie in combinatie met de gratis speaker. Deze actie was geldig vanaf 13 maart t/m 3 april en een cadeautje voor de Sony-fans die al voordat het toestel uit was, het toestel hebben besteld. Omdat het om een pre-order cadeau ging, hebben we streng moeten controleren of een aankoop ook daadwerkelijk tussen bovengenoemde data is gedaan. Daarom heb je een orderbevestiging moeten uploaden. Helaas is gebleken dat soms het aanschafbewijs / factuur is verward met een orderbevestiging, waardoor wij niet konden zien of de aanschaf binnen de pre-order periode is gedaan. Het kan zijn dat jij daardoor ten onrechte door ons bent afgekeurd. :(

Wanneer je denkt dat dit ook voor jou geldt, willen we je vragen alsnog je orderbevestiging naar ons op te sturen. Waar dus duidelijk op te lezen is dat je binnen de genoemde actie periode een Xperia XZs hebt besteld. Dit kan een screenshot van een e-mail zijn. Als op deze orderbevestiging jouw naam en de datum goed te zien is, zullen we jouw aanvraag alsnog goedkeuren. Je kan je orderbevestiging tot uiterlijk 9 mei naar ons toesturen, daarna sluit de actie.

Onze excuses voor de eventuele verwarring.

Wij wensen je in ieder geval alvast enorm veel plezier met je Xperia XZs.

Groeten,
Team Sony

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

Voor cash back acties - wat in dit geval dus ook zo is - wordt altijd het uitgeknipte Imei nummer gevraagd. Heb ik ook gehad met mijn mobiele telefoon. Zonder dat doen ze helaas niks.

Olaf90

rvjapio schreef:Voor cash back acties - wat in dit geval dus ook zo is - wordt altijd het uitgeknipte Imei nummer gevraagd. Heb ik ook gehad met mijn mobiele telefoon. Zonder dat doen ze helaas niks.
Het gaat er niet om wat ze doen, dat heb ik nu al wel gemerkt. Het gaat erom wat ze horen te doen, volgens hun eigen actie voorwaarden...

Gesloten