Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 aug 2024 13:13
Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Bij hollands nieuwe heeft mijn dochter een maand bundel van 2,5 GB. Bij start van de nieuwe maand, is er in de app meteen een afwijking van ruim 5800 MB in het totaal maandoverzicht en in het detailverbruik te zien. Na telefonisch en schriftelijk contact met Hollands Nieuwe, krijg ik steeds hetzelfde antwoord. Volgens hun is onze dochter is een internet sessie gestart in de voorgaande maand een deze is sessie is zonder onderbreking door gelopen in de nieuwe maand. En het verbruik van deze sessie wordt volledig afgetrokken van de nieuwe maand. Los van dat dat natuurlijk heel raar is, want haar MBs van de vorige maand waren nog niet op, zijn deze 5800 MB voor ons niet terug te vinden als wij zelf het verbruik van deze dagen bij elkaar optellen (dus vorige en nieuwe maand). Ook is deze doorlopende sessie voor ons niet te zien. Wij zien allemaal kortere sessies. En wanneer we het verbruik van alleen deze maand bekijken, heeft ze nu dus ruim over 5000MB te weinig in haar tegoed.
Zijn er mensen die dit herkennen en mag Hollands Nieuwe, MBs van een doorlopende internet sessie tussen twee maanden, volledig aftrekken van de volgende maand? Doen andere providers dit ook?
Ik kom er niet uit het Hollands Nieuwe, ze bijven hetzelfde antwoord geven, dat dit gebruikelijk is en dat onze dochter dagelijks al haar apps en 4g moet afsluiten, om te voorkomen dat dit kan gebeuren. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en dit voelt als onrechtmatig en diefstal.
Wat kan ik nu doen?
Zijn er mensen die dit herkennen en mag Hollands Nieuwe, MBs van een doorlopende internet sessie tussen twee maanden, volledig aftrekken van de volgende maand? Doen andere providers dit ook?
Ik kom er niet uit het Hollands Nieuwe, ze bijven hetzelfde antwoord geven, dat dit gebruikelijk is en dat onze dochter dagelijks al haar apps en 4g moet afsluiten, om te voorkomen dat dit kan gebeuren. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en dit voelt als onrechtmatig en diefstal.
Wat kan ik nu doen?
- HandigeHarrie
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Beste antwoord
Gekozen door Cootje1505
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Volgens mij staat dat er idd niet; tenminste, niet in deze passage. Lees dus de rest van de voorwaarden goed door voordat je een klacht neerlegt bij de geschillencommissie.Cootje1505 schreef: ↑20 aug 2024 12:19Dit is precies wat ik ook denk en ze probeer duidelijk te maken. Ze dekken zich daarmee wel in. Maar als ik de voorwaarden goed begrijp kan een sessie doorlopen, maar betekent dit dus niet dat het verbruik volledig op de nieuwe maand komt. Dat staat er volgens mij niet namelijk.DeZevendeHenk schreef: ↑20 aug 2024 11:55Zelfs als het verbruik maar ééns per sessie (wat dat dan ook is) geboekt zou worden en pas bij afsluiten van de sessie geboekte zou worden moet dat verbruik nog steeds op het overzicht staan en dan in dat geval dan bij de nieuwe maand. Zo niet klopt hun overzicht gewoon niet. Je simkaart eruit halen is zo mogelijk het meest ridicule dat ik ooit heb gehoord.
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
5800MB is 5,8GB en ruim 2 keer de maandbundel. Iets klopt er niet.Cootje1505 schreef: ↑19 aug 2024 13:35Bij hollands nieuwe heeft mijn dochter een maand bundel van 2,5 GB. Bij start van de nieuwe maand, is er in de app meteen een afwijking van ruim 5800 MB
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 aug 2024 13:13
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Ik zie dat ik per abuis 2,5 GB heb geschreven, maar het moet 25 GB zijn. Er is dus een verschil van bijna 1/5 met het tegoed waar ik voor betaal en wat voor een groot deel nog bij de vorige maand hoort. Dat zie ik niet in mijn overzichten, maar Hollands Nieuwe zegt dat dit gebruikelijk is....
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Maar wat zijn uw overzichten?
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Hmmm vreemd. Heb al tig jaar meerdere HN met een 20GB abonnement en als ik onder een bepaalde waarde kom dan krijg ik een sms. En als op is dan is op en worden de verbindingen verbroken.
Zou eens de instellingen in het profiel van je dochter nakijken.
Zou eens de instellingen in het profiel van je dochter nakijken.
Cootje1505
vindt dit leuk
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Dat de bundel van de vorige maand niet op was doet er natuurlijk niet toe, dat was de vorige maand, dit gaat over de huidige maand, maar u moet dat verbruik natuurlijk wel in de huidige maand terugzien, niet enkel in het resterende saldo maar ook in verbruiksgegevens. Dus als de optelsom van uw startsaldo minus het verbruik niet gelijk is aan het resterende saldo klopt er iets niet. Sowieso begrijp ik eigenlijk niet zo goed waarom u het over sessies heeft. Wat is een sessie in deze?
Als u meer wilt weten van het verbruik kunt u het beste het toestel zelf raadplegen waar u het mobiel verbruik per app kunt zien, zodat u een beter beeld krijgt waar de data is gebleven.
Als u meer wilt weten van het verbruik kunt u het beste het toestel zelf raadplegen waar u het mobiel verbruik per app kunt zien, zodat u een beter beeld krijgt waar de data is gebleven.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Cootje1505 schreef: ↑19 aug 2024 13:35Bij hollands nieuwe heeft mijn dochter een maand bundel van 2,5 GB. Bij start van de nieuwe maand, is er in de app meteen een afwijking van ruim 5800 MB in het totaal maandoverzicht en in het detailverbruik te zien. Na telefonisch en schriftelijk contact met Hollands Nieuwe, krijg ik steeds hetzelfde antwoord. Volgens hun is onze dochter is een internet sessie gestart in de voorgaande maand een deze is sessie is zonder onderbreking door gelopen in de nieuwe maand. En het verbruik van deze sessie wordt volledig afgetrokken van de nieuwe maand. Los van dat dat natuurlijk heel raar is, want haar MBs van de vorige maand waren nog niet op, zijn deze 5800 MB voor ons niet terug te vinden als wij zelf het verbruik van deze dagen bij elkaar optellen (dus vorige en nieuwe maand). Ook is deze doorlopende sessie voor ons niet te zien. Wij zien allemaal kortere sessies. En wanneer we het verbruik van alleen deze maand bekijken, heeft ze nu dus ruim over 5000MB te weinig in haar tegoed.
Zijn er mensen die dit herkennen en mag Hollands Nieuwe, MBs van een doorlopende internet sessie tussen twee maanden, volledig aftrekken van de volgende maand? Doen andere providers dit ook?
Ik kom er niet uit het Hollands Nieuwe, ze bijven hetzelfde antwoord geven, dat dit gebruikelijk is en dat onze dochter dagelijks al haar apps en 4g moet afsluiten, om te voorkomen dat dit kan gebeuren. Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en dit voelt als onrechtmatig en diefstal.
Wat kan ik nu doen?
Wellicht idee om eens het huidige abbo te bekijken van 2,5 GB want deze wordt al tijdje niet meer aangeboden. Weet niet wat je nu maandelijks voor dat 2,5gb abo betaald maar wellicht is interessant om naar een ander abo over te stappen.
https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-only
En ook dit:
geen onverwachte kosten
Bij ons betaal je vooraf dus heb je nooit onverwachte kosten. Is je bundel bijna op? Dan geven we een seintje en kun je opwaarderen. Of niet.
https://www.hollandsnieuwe.nl/daarom-hollandsnieuwe
Waren jullie toevallig in buitenland en buiten de EU op vakantie ?
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Het is aan de provider om een deugdelijk systeem te hebben, om verbruik te meten. Laat hun de sessies maar resetten, zodra nieuwe periode ingaat, waarom zou elke gebruiker dat zelf moeten doen?Cootje1505 schreef: ↑19 aug 2024 13:35Ik kom er niet uit het Hollands Nieuwe, ze bijven hetzelfde antwoord geven, dat dit gebruikelijk is en dat onze dochter dagelijks al haar apps en 4g moet afsluiten, om te voorkomen dat dit kan gebeuren.
Bij overschrijding en extra kosten: Het lijkt me niet dat kosten bij rechter/geschillencommissie stand houden, als niet vanaf nul wordt geteld.
Cootje1505
vindt dit leuk
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
16again schreef: ↑19 aug 2024 16:22Het is aan de provider om een deugdelijk systeem te hebben, om verbruik te meten. Laat hun de sessies maar resetten, zodra nieuwe periode ingaat, waarom zou elke gebruiker dat zelf moeten doen?Cootje1505 schreef: ↑19 aug 2024 13:35Ik kom er niet uit het Hollands Nieuwe, ze bijven hetzelfde antwoord geven, dat dit gebruikelijk is en dat onze dochter dagelijks al haar apps en 4g moet afsluiten, om te voorkomen dat dit kan gebeuren.
Bij overschrijding en extra kosten: Het lijkt me niet dat kosten bij rechter/geschillencommissie stand houden, als niet vanaf nul wordt geteld.
Ik hoef dat niet te doen hoor. Als mijn bundel (bijna ) op is dan krijg ik eerst een SMS dat bundel bijna op is en pas als echt op is, dan kan ik niet meer bellen of internetten.
Ik herinner mij nog dat er ooit door providers is gezegd dat zij een gesprek niet afbreken ondanks dat een bundel is bereikt.
Daar is toen een hele discussie over geweest en is door de providers als bescherming van de klant toch maar aangepast.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Dit lijkt mij een misverstand of wellicht beter een communicatiestoornis. Als je zeker wil dat een telefoon geen data verbruikt moet je inderdaad de verbinding verbreken, het woord sessie heeft in die context geen betekenis. Als je wél verbinding hebt bepaalt de telefoon wat hij wil gebruiken. Dus als je een download start voor twaalf uur en die doorloopt na twaalf uur zal de data van voor twaalf uur op een andere dag geregistreerd worden dan de data van na twaalf uur, de volgende dag.16again schreef: ↑19 aug 2024 16:22Het is aan de provider om een deugdelijk systeem te hebben, om verbruik te meten. Laat hun de sessies maar resetten, zodra nieuwe periode ingaat, waarom zou elke gebruiker dat zelf moeten doen?Cootje1505 schreef: ↑19 aug 2024 13:35Ik kom er niet uit het Hollands Nieuwe, ze bijven hetzelfde antwoord geven, dat dit gebruikelijk is en dat onze dochter dagelijks al haar apps en 4g moet afsluiten, om te voorkomen dat dit kan gebeuren.
Bij overschrijding en extra kosten: Het lijkt me niet dat kosten bij rechter/geschillencommissie stand houden, als niet vanaf nul wordt geteld.
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
TS wil vooral dat verbruik juist wordt weergegeven, en dus op 0 begint bij de nieuwe maandDeZevendeHenk schreef: ↑19 aug 2024 17:20Dit lijkt mij een misverstand of wellicht beter een communicatiestoornis. Als je zeker wil dat een telefoon geen data verbruikt moet je inderdaad de verbinding verbreken
Werkte dat maar zo, dan bestond dit topic nietDeZevendeHenk schreef: ↑19 aug 2024 17:20Dus als je een download start voor twaalf uur en die doorloopt na twaalf uur zal de data van voor twaalf uur op een andere dag geregistreerd worden dan de data van na twaalf uur, de volgende dag.
-
- Berichten: 1342
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
16again schreef: ↑19 aug 2024 18:28TS wil vooral dat verbruik juist wordt weergegeven, en dus op 0 begint bij de nieuwe maandDeZevendeHenk schreef: ↑19 aug 2024 17:20Dit lijkt mij een misverstand of wellicht beter een communicatiestoornis. Als je zeker wil dat een telefoon geen data verbruikt moet je inderdaad de verbinding verbreken
Werkte dat maar zo, dan bestond dit topic nietDeZevendeHenk schreef: ↑19 aug 2024 17:20Dus als je een download start voor twaalf uur en die doorloopt na twaalf uur zal de data van voor twaalf uur op een andere dag geregistreerd worden dan de data van na twaalf uur, de volgende dag.
Ik heb meer mijn twijfels bij het antwoord van Hollandse Nieuwe want normaal werkt het dus wel zo. Data kan keurig per dag (per minuut zelfs) gemeten worden zoals zo'n beetje elk bedrijf het doet. Dat antwoord kan gewoon niet kloppen. En het is ook tegenstrijdig met de werking van een databundel die dus blijkbaar wel tot op de seconde afgerekend kan worden.
Cootje1505
vindt dit leuk
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
De optelsom van het verbruik per dag in je overzicht moet het totale verbruik van die maand zijn. Zo niet zou ik een schriftelijke klacht indienen en als je daar een onbevredigend antwoord op krijgt de klacht neerleggen bij de geschillencommissie telecom.
Cootje1505
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 aug 2024 13:13
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Inmiddels weer reactie gehad van HN. Het gaat dus echt om een doorlopende internet sessie, van de oude naar de nieuwe maand, waarbij het verbruik van de oude maand wordt afgeboekt van de nieuwe maand, maar dat kun je in de app niet zien. Vandaar een gat van 5800 MB. HN heeft het volgende in de voorwaarden staan.
4.5. Klant gaat er mee akkoord dat de gebruiksduur van het Prepaid tegoed beperkt is tot de termijn. Dat betekend dat het tegoed na 1 maand komt te vervallen. De bundel wordt in de nieuwe maand opnieuw bijgeschreven.
Op het moment dat de bundel komt te vervallen, heeft u recht op de bundel voor de nieuwe maand en kan daardoor de internetsessie ook door lopen.
Wij bevelen aan om regelmatig (2x per week) het toestel volledig en de simkaart voor 5 minuten eruit te halen zodat een lopende internetsessie gestopt wordt. Hierdoor wordt het verbruik ook regelmatig bijgewerkt in de app.
Het probleem is dus dat je zelf niet kunt zien in je verbruik dat er een doorlopende sessie is geweest, omdat er allemaal korte sessies in mijn eigen overzicht staan, die doen vermoeden dat je neus verschillende sessies hebt gehad. Tevens is het verbruik van die 5800 MB wat HN het over heeft, niet te traceren in de overzichten. Ook niet als we deze hele periode waar de sessie heeft plaats gevonden bij elkaar optellen. HN weigert mij een overzicht te sturen, want dat schijnt niet te kunnen, maar blijft volhouden dat het verbruik heeft plaatsgevonden. Ik ben nog niet klaar met HN want ze geven geen antwoord op de rest van mijn vragen, waarom er dan nog steeds een verschil is in wat zij zeggen en wat ik kan zien mbt het verbruik. Wees dus gewaarschuwd. HN heeft dit dus in de voorwaarden staan, maar je moet dus 2x pw je simkaart uur je telefoon halen. Dat doet vast iedereen die dit probleem niet heeft.
4.5. Klant gaat er mee akkoord dat de gebruiksduur van het Prepaid tegoed beperkt is tot de termijn. Dat betekend dat het tegoed na 1 maand komt te vervallen. De bundel wordt in de nieuwe maand opnieuw bijgeschreven.
Op het moment dat de bundel komt te vervallen, heeft u recht op de bundel voor de nieuwe maand en kan daardoor de internetsessie ook door lopen.
Wij bevelen aan om regelmatig (2x per week) het toestel volledig en de simkaart voor 5 minuten eruit te halen zodat een lopende internetsessie gestopt wordt. Hierdoor wordt het verbruik ook regelmatig bijgewerkt in de app.
Het probleem is dus dat je zelf niet kunt zien in je verbruik dat er een doorlopende sessie is geweest, omdat er allemaal korte sessies in mijn eigen overzicht staan, die doen vermoeden dat je neus verschillende sessies hebt gehad. Tevens is het verbruik van die 5800 MB wat HN het over heeft, niet te traceren in de overzichten. Ook niet als we deze hele periode waar de sessie heeft plaats gevonden bij elkaar optellen. HN weigert mij een overzicht te sturen, want dat schijnt niet te kunnen, maar blijft volhouden dat het verbruik heeft plaatsgevonden. Ik ben nog niet klaar met HN want ze geven geen antwoord op de rest van mijn vragen, waarom er dan nog steeds een verschil is in wat zij zeggen en wat ik kan zien mbt het verbruik. Wees dus gewaarschuwd. HN heeft dit dus in de voorwaarden staan, maar je moet dus 2x pw je simkaart uur je telefoon halen. Dat doet vast iedereen die dit probleem niet heeft.
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Ik zou 1 keer die SIM eruit halen....om hem nooit meer terug te stoppen.Cootje1505 schreef: ↑20 aug 2024 11:18Wij bevelen aan om regelmatig (2x per week) het toestel volledig en de simkaart voor 5 minuten eruit te halen....
Cootje1505
vindt dit leuk
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Zelfs als het verbruik maar ééns per sessie (wat dat dan ook is) geboekt zou worden en pas bij afsluiten van de sessie geboekte zou worden moet dat verbruik nog steeds op het overzicht staan en dan in dat geval dan bij de nieuwe maand. Zo niet klopt hun overzicht gewoon niet. Je simkaart eruit halen is zo mogelijk het meest ridicule dat ik ooit heb gehoord.
Cootje1505
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 aug 2024 13:13
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Hahaha, dat zou ik nu ook wel willen. Helaas een jaarabonnement afgesloten16again schreef: ↑20 aug 2024 11:35Ik zou 1 keer die SIM eruit halen....om hem nooit meer terug te stoppen.Cootje1505 schreef: ↑20 aug 2024 11:18Wij bevelen aan om regelmatig (2x per week) het toestel volledig en de simkaart voor 5 minuten eruit te halen....
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 aug 2024 13:13
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Dit is precies wat ik ook denk en ze probeer duidelijk te maken. Ze dekken zich daarmee wel in. Maar als ik de voorwaarden goed begrijp kan een sessie doorlopen, maar betekent dit dus niet dat het verbruik volledig op de nieuwe maand komt. Dat staat er volgens mij niet namelijk.DeZevendeHenk schreef: ↑20 aug 2024 11:55Zelfs als het verbruik maar ééns per sessie (wat dat dan ook is) geboekt zou worden en pas bij afsluiten van de sessie geboekte zou worden moet dat verbruik nog steeds op het overzicht staan en dan in dat geval dan bij de nieuwe maand. Zo niet klopt hun overzicht gewoon niet. Je simkaart eruit halen is zo mogelijk het meest ridicule dat ik ooit heb gehoord.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 aug 2024 13:13
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Ik denk dat ik dat maar ga doen. Het klopt voor mijn gevoel echt niet, maar ik kom niet verder.DeZevendeHenk schreef: ↑20 aug 2024 09:41De optelsom van het verbruik per dag in je overzicht moet het totale verbruik van die maand zijn. Zo niet zou ik een schriftelijke klacht indienen en als je daar een onbevredigend antwoord op krijgt de klacht neerleggen bij de geschillencommissie telecom.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 aug 2024 13:13
Re: Afwijkend verbruik Hollands Nieuwe
Ik denk er precies zo over. Maar ik kom niet verder en blijf hetzelfde antwoord ontvangen. Het lukt me niet de screenshots te downloaden, maar daarin is het zo duidelijk. Ik ben inmiddels op het kookpunt beland. Vrees dat ik dit via de Geschillencommissie moet spelen.Methusalah schreef: ↑19 aug 2024 21:1816again schreef: ↑19 aug 2024 18:28TS wil vooral dat verbruik juist wordt weergegeven, en dus op 0 begint bij de nieuwe maandDeZevendeHenk schreef: ↑19 aug 2024 17:20Dit lijkt mij een misverstand of wellicht beter een communicatiestoornis. Als je zeker wil dat een telefoon geen data verbruikt moet je inderdaad de verbinding verbreken
Werkte dat maar zo, dan bestond dit topic nietDeZevendeHenk schreef: ↑19 aug 2024 17:20Dus als je een download start voor twaalf uur en die doorloopt na twaalf uur zal de data van voor twaalf uur op een andere dag geregistreerd worden dan de data van na twaalf uur, de volgende dag.
Ik heb meer mijn twijfels bij het antwoord van Hollandse Nieuwe want normaal werkt het dus wel zo. Data kan keurig per dag (per minuut zelfs) gemeten worden zoals zo'n beetje elk bedrijf het doet. Dat antwoord kan gewoon niet kloppen. En het is ook tegenstrijdig met de werking van een databundel die dus blijkbaar wel tot op de seconde afgerekend kan worden.