LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0900 nog gewoon per minuut

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
RobbyTown

0900 nog gewoon per minuut

Ongelezen bericht door RobbyTown »

Al sinds een tijd is het niet meer per minuut maar per gesprek zie: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... enservice/

Echter na bijna een jaar verder hebben veel bedrijven hier lak aan. Hoe word dit gecontroleerd als bedrijven de regels na leven of juist niet opvolgen? Of is het nu weer veranderd?

Gisteren was ik aan het zappen tommyteleshopping staat gewoon vol in beeld 35 cent per minuut. Ben voor de grap is aan kijken op internet en valt mij op dat nog veel andere bekende bedrijven ook nog per min rekeken. Wat ik mij af vraag staan hier geen boetes ofzo op? Leuk die nieuwe regel maar vele komen hem niet na.

Boels 15 cent per minuut.

Pathe klantenservice doet ook per minuut rekenen en per gesprek
Of bel naar de klantenservice van Pathé: 0900- 23 57 284 (€0,90 per gesprek). Dit telefoonnummer is dagelijks (behalve zondag) bereikbaar van 12:00 tot 22:00 uur. Voor informatie over films en aanvangstijden verwijzen we je naar http://www.pathe.nl

Bel naar de Pathé lijn 0900 – 1458 (€ 0,80 per minuut) voor vragen over het landelijk filmaanbod, aanvangstijden van ...

Nationaal theaterkassa vol op de pagina 45 cent per minuut.

Zelfs de gemeente zevenaar
Huisartsenpost (€ 0,15 p.m.) 0900 1242424

GJvdZ

Re: 0900 nog gewoon per minuut

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De titel van de door jou genoemde webpagina van ACM geeft het al aan.... Niks mis dus met wat deze bedrijven doen.

RobbyTown

GJvdZ schreef:De titel van de door jou genoemde webpagina van ACM geeft het al aan.... Niks mis dus met wat deze bedrijven doen.
Hoezo dat niet?

Op ACM staat dit:

Informatietarief per minuut vervalt
U mag geen informatietarief per minuut meer rekenen.

Informatietarief per gesprek maximaal 1 euro
Rekent u een informatietarief per gesprek? Dan mag dat maximaal 1 euro per gesprek kosten.

Als er iets 15 cent per minuut (boels) is en ik bel 10 min ga ik er toch overheen?

Pathe doet het voor 50% goed.

Nationaal theaterkassa na in 3de minuut al over de max van 1 euro van gesprek.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@RobbyTown, op 0900-alternatieven.nl vind je alternatieve nummers van bijna alle bedrijven.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

RobbyTown schreef:
GJvdZ schreef:De titel van de door jou genoemde webpagina van ACM geeft het al aan.... Niks mis dus met wat deze bedrijven doen.
Hoezo dat niet?

Op ACM staat dit:

Rekent u een informatietarief per gesprek? Dan mag dat maximaal 1 euro per gesprek kosten.

Als er iets 15 cent per minuut (boels) is en ik bel 10 min ga ik er toch overheen?

De titel geeft aan dat het om klantenservice gaat. Pathe klantenservice en de theaterkassa zijn verkooplijnen, en de pathelijn is een informatienummer. Dat zijn geen klantenservices zoals bedoeld in de wet. Met klantenservice waarvoor een vast bedrag per gesprek gebruikt moet worden, wordt bedoeld nummers naar een bedrijf waar je bijvoorbeeld een contract mee hebt zoals een internetprovider of verzekeraar.
Er wordt dus een klantenservice bedoeld van een bedrijf waar je al klant bent, niet waar je klant wordt door bijvoorbeeld tickets te bestellen of waar je informatie opvraagt.

RobbyTown

GJvdZ schreef:
RobbyTown schreef:
Hoezo dat niet?

Op ACM staat dit:

De titel geeft aan dat het om klantenservice gaat. Pathe klantenservice en de theaterkassa zijn verkooplijnen, en de pathelijn is een informatienummer. Dat zijn geen klantenservices zoals bedoeld in de wet. Met klantenservice waarvoor een vast bedrag per gesprek gebruikt moet worden, wordt bedoeld nummers naar een bedrijf waar je bijvoorbeeld een contract mee hebt zoals een internetprovider of verzekeraar.
Er wordt dus een klantenservice bedoeld van een bedrijf waar je al klant bent, niet waar je klant wordt door bijvoorbeeld tickets te bestellen of waar je informatie opvraagt.
ik zie webshops waar ik geen contract mee heb toch per gesprek rekenen op acm site zie ik nergens dat ik contracten moet hebben met bedrijven.

Als ik boels wil bellen hebben die dus geen klantenservice aangezien ik nergens een per gesprek nummer zie...

De informatie over uw pakket kan enkele uren vertraagd zijn. Voor vragen over de bezorging van uw pakket, belt u de Post NL Servicelijn: 0900-0570 (EUR 0,45 p/m).

Is servicelijn weer wat anders dan klantenservice?

Het is er allemaal maar wazig op geworden.

@0900 alternative. staat lang niet alles op, verbinding word verbroken, nummers werken niet.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat om, zoals de wet het noemt, "De vergoeding die de handelaar bij de consument in rekening brengt voor telefonisch contact over de tussen hem en de consument gesloten overeenkomst". Deze mag maximaal een euro zijn. Heb je ook gecontroleerd of ze ook werkelijk een tijdsafhankelijk tarief in rekening brengen als je hiervoor belt?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

RobbyTown schreef: Pathe klantenservice doet ook per minuut rekenen en per gesprek
Of bel naar de klantenservice van Pathé: 0900- 23 57 284 (€0,90 per gesprek). Dit telefoonnummer is dagelijks (behalve zondag) bereikbaar van 12:00 tot 22:00 uur. Voor informatie over films en aanvangstijden verwijzen we je naar http://www.pathe.nl

Bel naar de Pathé lijn 0900 – 1458 (€ 0,80 per minuut) voor vragen over het landelijk filmaanbod, aanvangstijden van ...
https://www.0900alternatieven.nl/Pathe
Dit als voorbeeld. Lees wel, wat bijna overgeschreven wordt, bel met afgeschermd nummer. Ik doe het met ieder alternatief nummer wat ik kan vinden: ben nooit (tot nu toe) van de lijn gegooid.

wjpnl

Ongelezen bericht door wjpnl »

kweenie schreef: Heb je ook gecontroleerd of ze ook werkelijk een tijdsafhankelijk tarief in rekening brengen als je hiervoor belt?
Het is nog sterker: Ik heb in de afgelopen maanden drie maal een site aan de Opta gerapporteerd (die er overigens niets mee doen... maar het is de enige partij die er iets mee zou kunnen/moeten doen) waar op de site keurig staat, dat er x euro per gesprek wordt berekend, maar waar ik -als ik bel- een bandje te horen krijg, dat dit x euro per minuut is met een maximum aan y euro (altijd meer dan 1 euro).

Veel webwinkeliers voldoen op de site dus wel aan hun wettelijke verplichtingen, maar tijdens het gesprek zelf, proberen ze alsnog een deel van de kosten van hun support/klanten/helpdesk op de klant zelf te verhalen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien helpt het als je het bij de ACM meldt. De Opta bestaat namelijk niet meer.

Gesloten