LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies over aankoop nieuwe Printer.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
scontra

Advies over aankoop nieuwe Printer.

Ongelezen bericht door scontra »

L.S.

Mijn HP Photosmart 2575 All-in-One printer heeft het, na jaren van trouwe dienst, helaas begeven.
Nu moet ik op zoek naar een vervanger, maar aangezien er zoveel merken en types met sterk wisselende prijzen te koop zijn vraag ik hier advies om mijn keuze iets te kunnen vergemakkelijken.
Ook de prijzen van de cartridges kunnen medebepalend zijn.
Belangrijk is dat er goed en makkelijk foto's mee kunnen worden afgedrukt, dat vergroten en verkleinen er op zit, en dat er een max. beschikbaar is van € 100,00.
Ik ben benieuwd naar gebruikers ervaringen en de voor en tegens van die printers.

Vr.gr. scontra

hänschen klein

Re: Advies over aankoop nieuwe Printer.

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik ben niet zó van de Consumentenbond, maar geef toch hun test door als link: https://www.consumentenbond.nl/printer

Wanneer het testresultaat halverwege alleen voor leden toegankelijk blijkt te zijn, kunt u een proeftijd aanvragen zonder verdere verplichtingen.

Bent u de duitse taal machtig zoek dan eens op 'Drucker test' en u bent de rest van de dag met zoeken/vinden behoorlijk onder de pannen!

Tenslotte: De Stiftung Warentest heeft actueel 155 printers getest: Kosten € 4,00 voor het gehele testbericht.
https://www.test.de/Drucker-im-Test-4339831-0/
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 14 mei 2017 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Je kan hem ook repareren misschien. Ik heb zelf een Canon Pixma MP610 inkjet all-in-one. Daarvan ging na ~8 jaar de printkop stuk.
Ik was (en ben) over deze printer zeer tevreden. Omdat ik wist wat ik er aan had heb ik een nieuwe printkop gekocht. Was net zo duur als een nieuwe Canon printer, maar die had nieuwere en duurdere cartridges en was misschien niet zo goed als wat ik heb. Veranderen brengt risico's met zich mee...

Heb mijn printkop gekocht bij C1 supplies in Duitsland. Is een betrouwbaar adres gebleken, en die hebben haast alle onderdelen voor je printer.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Geip Suusje schreef:Je kan hem ook repareren misschien. .
@Geip Suusje",

IK weet zeker dat repareren geen oplossing geeft, aangezien er een brand/schroeilucht(je) ontstond toen ik hem aanzette ;-)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zou hier eens kunnen kijken. Probleem is alleen de add-blocker als je die aan hebt staan, op een of andere manier krijg ik hem na de tweee pagina zelf niet uit gezet. Maar dat mag de pret niet drukken, er staat een Canon tussen voor zo'n 65 euro, en Brother voor 78 euro, gezien het sterretje vermoed ik dat dit acceptabele keuzes zijn. Alhoewel ik als Canon-bezitter geen Canon fan ben, dat zeg ik er wel bij.

https://nl.hardware.info/reviews/6799/8 ... ijke-prijs

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wil je originele inkt en maakt de prijs per pagina minder uit of wil je voordeel?

Voor de nieuwste zijn de cartridge soms moeilijker te koop, bepaalde hebben vaak goedkope huismerk cartridge met meer inhoud voor minder geld.
En hoeveel ML gaat er in?

Ook het spoelen, er zijn diverse printers die bij elke keer aanzetten even de printkop doorspoelen, dus ook kleur gebruiken voor zwarte tekst!
Soms is een duurdere goedkoper maar kijk vooral naar verkrijgbaarheid en inhoud van de cartridge en de goedkoopste hebben meestal hoogste inktverbruik en dure cartridge....

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Voor thuis koop ik altijd een lekker goedkoop printertje bij de Kruidvat/Trekpleister/Action/MediaM. Gewoon niet zeuren. En voor 4 tientjes inclusief twee volle cartridges​. Zijn ze op? Koop ik echt gewoon een andere. Of ik nou voor 40 euro twee volle cartridges+printer koop of alleen twee cartridges, die zomaar per setje 5(!) tientjes moeten kosten.

Geip Suusje

Als je nieuw koopt zou ik ook eens kijken naar kleuren laser. Dat werkt voor veel mensen probleemlozer dan inkt.
Nadeel is dat het nogal volumineuze bakken zijn, en ze wegen iets van 20kg,
Ze kosten iets meer in aanschaf, maar ze gaan lang mee.

Ik heb nog een HP Laserjet 5L, die doet het al 20 jaar, nooit iets mis mee. Voor €32 print je 3000 pagina's. Maar dat is in z/w.
Ik merk dat ik nu vaker de Canon gebruik omdat ik graag wat kleur in mijn documenten zie, en merkloze inktkosten (PGI5 + 4xCLI8) zijn ook laag.
De Canon kan heel mooie foto's printen, maar daar moet je dan wel altijd de merkinkt voor gebruiken.
Er zit flink wat inkt 'onderweg' in de printkop, dus even de dure cartridges er in voor die ene foto als je de bulk met merkloze inkt doet, dat gaat niet direct werken.
Een ander sterk punt van Canon is de weergaloos goede duplexprint. Ik wil nooit meer zonder, je kan er veilig in 1x een pdf boek dubbelzijdig mee afdrukken, 2 of 4 pagina's per kant, dat gaat allemaal.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Laser is niet zo handig als het vooral ook om foto's gaat. Daarvoor is inkjet toch nog altijd beter.

Veel hangt ook af van hoe veel je print. Zelf heb ik een iets duurdere HP Deskjet, ik denk iets onder de 200 euro, maar die heeft erg goedkope en grote inktcartridges. Dus uiteindelijk ben ik daarmee goedkoper uit. En hij gaat nu al heel wat langer mee dan de voorgaande printers. Goedkoop is duurkoop dus.

lijfrente

Ongelezen bericht door lijfrente »

scontra schreef:L.S.

Mijn HP Photosmart 2575 All-in-One printer heeft het, na jaren van trouwe dienst, helaas begeven.
Nu moet ik op zoek naar een vervanger, maar aangezien er zoveel merken en types met sterk wisselende prijzen te koop zijn vraag ik hier advies om mijn keuze iets te kunnen vergemakkelijken.
Ook de prijzen van de cartridges kunnen medebepalend zijn.
Belangrijk is dat er goed en makkelijk foto's mee kunnen worden afgedrukt, dat vergroten en verkleinen er op zit, en dat er een max. beschikbaar is van € 100,00.
Ik ben benieuwd naar gebruikers ervaringen en de voor en tegens van die printers.

Vr.gr. scontra

Voor goedkope cartridges, dan moet je voor een Canon kiezen.

Kijk op internet naar de aanbiedingen, dan heb je al een all in One voor +- € 70.00!

Geip Suusje

[quote="witte angora"] Alhoewel ik als Canon-bezitter geen Canon fan ben, dat zeg ik er wel bij.
/quote]

Jij koopt dus niet zo maar wéér een Canon. Ik ben heel benieuwd hoe dat komt. Vertel.

Ik ben dus zeer tevreden met mijn Pixma, maar die is al jaren oud. Als hij ooit vervangen moet worden is Canon wel mijn referentie.
Heb ook ooit een 'betaalbare' HP Inkjet gehad. Dat werd een grote kliederzooi. Misschien had ik de cartridges niet moeten laten hervullen, maar ik kon echt niet tegen hun veel te dure originele HP-inkt. Dat ze je toch proberen in te klemmen via de software staat me zwaar tegen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Uit deze test bij hardware.info, blijkt de Epson XP-630 de beste afdrukkwaliteit te hebben, en die past met 99 euro online nét binnen je budget. Daar tegenover staat dan weer wel dat de printkosten in kleur het hoogste van de 8 geteste apparaten is. Wat ruimer in je prijsklasse is de Canon Pixma MG5750, die is rond de ~70 euro de beste qua kleurenafdrukken.

Als je meer naar de prijs, en dan vooral de prijs per cartridge kijkt, is Brother vaak een goede keuze. Het is dus net even wat zwaarder weegt, afdrukkwaliteit of gebruikskosten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Geip Suusje schreef:
witte angora schreef: Alhoewel ik als Canon-bezitter geen Canon fan ben, dat zeg ik er wel bij.
Jij koopt dus niet zo maar wéér een Canon. Ik ben heel benieuwd hoe dat komt. Vertel.

Ik ben dus zeer tevreden met mijn Pixma, maar die is al jaren oud. Als hij ooit vervangen moet worden is Canon wel mijn referentie.
Heb ook ooit een 'betaalbare' HP Inkjet gehad. Dat werd een grote kliederzooi. Misschien had ik de cartridges niet moeten laten hervullen, maar ik kon echt niet tegen hun veel te dure originele HP-inkt. Dat ze je toch proberen in te klemmen via de software staat me zwaar tegen.
Ze gaan hier niet al te lang mee. Anderhalf tot twee jaar. Ik vind het ook allemaal nogal ielig, heb nu de MG 2950, als je print moet je een of ander houdertje naar voren trekken, behalve dat je er niet goed bij komt is het ook nogal rammelig.

Dan koop je een andere, en dan krijg je weer dat gedoe met installeren inclusief allerlei verzoeken, programma's om foto's te beheren en weet ik veel wat voor flauwekul. Ik koop een printer om te printen, foto's beheren daar heb ik andere software voor.

Printen ben ik ook niet zo enthousiast over; het programma geeft de instellingen niet altijd goed weer als je iets anders wil. Bijvoorbeeld dubbelzijdig, of liggend printen, of een boekvorm. Uiteindelijk doe je maar wat, en dan is het toch goed. Of juist niet. Vooral dubbelzijdig is een crime, het gebeurt me regelmatig dat ik precies doe wat het scherm zegt (althans wat ik denk dat het zegt) en dan is de print toch ondersteboven. Maar ook de boekvorm, het is me niet altijd duidelijk wat het ding nu van plan is en wat er van mij verwacht wordt. En dat gaat nogal eens fout.

Plus dat de cartridges best wel duur zijn. En inderdaad, als je een tijdje niet print, zul je gegarandeerd nieuwe cartridges moeten kopen. Maar om nu te gaan printen om te zorgen dat je cartridges langer mee gaan?

sjohie

witte angora schreef:
Geip Suusje schreef:
witte angora schreef: Alhoewel ik als Canon-bezitter geen Canon fan ben, dat zeg ik er wel bij.

Ze gaan hier niet al te lang mee. Anderhalf tot twee jaar. Ik vind het ook allemaal nogal ielig, heb nu de MG 2950, als je print moet je een of ander houdertje naar voren trekken, behalve dat je er niet goed bij komt is het ook nogal rammelig.

Dan koop je een andere, en dan krijg je weer dat gedoe met installeren inclusief allerlei verzoeken, programma's om foto's te beheren en weet ik veel wat voor flauwekul. Ik koop een printer om te printen, foto's beheren daar heb ik andere software voor.

Printen ben ik ook niet zo enthousiast over; het programma geeft de instellingen niet altijd goed weer als je iets anders wil. Bijvoorbeeld dubbelzijdig, of liggend printen, of een boekvorm. Uiteindelijk doe je maar wat, en dan is het toch goed. Of juist niet. Vooral dubbelzijdig is een crime, het gebeurt me regelmatig dat ik precies doe wat het scherm zegt (althans wat ik denk dat het zegt) en dan is de print toch ondersteboven. Maar ook de boekvorm, het is me niet altijd duidelijk wat het ding nu van plan is en wat er van mij verwacht wordt. En dat gaat nogal eens fout.

Plus dat de cartridges best wel duur zijn. En inderdaad, als je een tijdje niet print, zul je gegarandeerd nieuwe cartridges moeten kopen. Maar om nu te gaan printen om te zorgen dat je cartridges langer mee gaan?
De volgevroten software was een van de redenen dat wij (naja ik, omdat ik de computers en techniek in huis wel zo ongeveer regel) van Canon naar HP zijn gegaan, om er vervolgens achter te komen dat ik ineens een programma van HP heb om cartridges te bestellen etc. :shock: Alle fabrikanten hebben van die meuk helaas. Vaak helpt het wel om de zakelijke drivers even op te zoeken, dat scheelt vaal al wel aardig.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef: Ze gaan hier niet al te lang mee. Anderhalf tot twee jaar. Ik vind het ook allemaal nogal ielig, heb nu de MG 2950, als je print moet je een of ander houdertje naar voren trekken, behalve dat je er niet goed bij komt is het ook nogal rammelig.
Ik zie dat die printer voor de kleuren met een patroon voor alle kleuren samen werkt. Is een kleur op, dan moet je de hele cartridge vervangen. Dat is vaak niet echt een handige of voordelige optie. Iets wat in dit topic nog niet was genoemd.

Bij druckosten.de kun je trouwens de kosten van de printers per pagina bekijken. En ook van patronen. Ik zie dat die Canon best wel dure patronen heeft. Maar als je niet veel hoeft te printen, dan heb je voor weinig aanschafkosten wel een printertje die weer even meegaat...

Maar per pagina komt die wel bijna twee keer zo duur uit als bijvoorbeeld een veel degelijker HP officejet 8610 (goedkoopste per pagina voor de printers tot 200 euro). Voor de prijs van anderhalf ZW-cartridge voor die Canon krijg je voor die HP meer dan vijf keer zo veel printjes. Voor de kleur ben je ook per print een stuk voordeliger uit. Maar ja, dan moet je wel eenmalig 200 euro neertellen in plaats van 75.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Misschien een heel ander advies als u verwacht. Voordat u een andere of nieuwe printer aanschaft moet u zich eens afvragen hoe veel u op jaarbasis print en wat u dat aan printerinkt kost. Inktcartridges zijn niet aan de goedkope kant en enkele sets cartridges kosten al gauw meer als een geheel nieuwe printer. Vergis u niet in de loop der jaren vormt dit uiteindelijk een behoorlijke kostenpost.

Print u op jaarbasis meer als u oorspronkelijk dacht, overweeg dan eens een kleurenlaserprinter aan te schaffen. Ook voor het afdrukken van fotomateriaal voldoen deze printers tegenwoordig redelijk. Voor de consumentenmarkt zijn voor een redelijke prijs hele leuke modellen kleurenlaserprinters te koop. Ja, ook bij dit soort printers moet u de prijs van de tonercartridges meenemen in uw overweging. Kijk daarvoor op de diverse sites per printer en wat deze tonercartridges kosten alsmede de hoeveelheid die u per cartridge er mee kunt afdrukken. Per merk zitten daar nog wel eens flinke verschillen in. Overeenkomst per tonercartridge is dat u er vele malen meer mee kunt printen als per inktcartridge. Als u niet per sé originele cartridges aan wilt schaffen, dat maakt bij toners niet zo heel veel uit, dan kunt u per afdruk nog een stuk voordeliger zijn.

Als u de prijs van een nieuwe kleurenlaserprinter toch te duur vindt, dan zijn er meer dan genoeg refurbished kleuren laserprinters te koop. Zat zaken die de afgelopen jaren failliet zijn gegaan en waarvan de gebruikte (kleuren)laserprinters nu voor een schijntje van het originele bedrag aangeboden worden. En als ik de voorkeur voor een merk kleuren laserprinter mag uitspreken, dan komen de drie merken: Brother, HP en Canon (laatste twee vaak dezelfde interne engines) boven drijven.

sjohie

BreejKC schreef:Misschien een heel ander advies als u verwacht. Voordat u een andere of nieuwe printer aanschaft moet u zich eens afvragen hoe veel u op jaarbasis print en wat u dat aan printerinkt kost. Inktcartridges zijn niet aan de goedkope kant en enkele sets cartridges kosten al gauw meer als een geheel nieuwe printer. Vergis u niet in de loop der jaren vormt dit uiteindelijk een behoorlijke kostenpost.

Print u op jaarbasis meer als u oorspronkelijk dacht, overweeg dan eens een kleurenlaserprinter aan te schaffen. Ook voor het afdrukken van fotomateriaal voldoen deze printers tegenwoordig redelijk. Voor de consumentenmarkt zijn voor een redelijke prijs hele leuke modellen kleurenlaserprinters te koop. Ja, ook bij dit soort printers moet u de prijs van de tonercartridges meenemen in uw overweging. Kijk daarvoor op de diverse sites per printer en wat deze tonercartridges kosten alsmede de hoeveelheid die u per cartridge er mee kunt afdrukken. Per merk zitten daar nog wel eens flinke verschillen in. Overeenkomst per tonercartridge is dat u er vele malen meer mee kunt printen als per inktcartridge. Als u niet per sé originele cartridges aan wilt schaffen, dat maakt bij toners niet zo heel veel uit, dan kunt u per afdruk nog een stuk voordeliger zijn.

Als u de prijs van een nieuwe kleurenlaserprinter toch te duur vindt, dan zijn er meer dan genoeg refurbished kleuren laserprinters te koop. Zat zaken die de afgelopen jaren failliet zijn gegaan en waarvan de gebruikte (kleuren)laserprinters nu voor een schijntje van het originele bedrag aangeboden worden. En als ik de voorkeur voor een merk kleuren laserprinter mag uitspreken, dan komen de drie merken: Brother, HP en Canon (laatste twee vaak dezelfde interne engines) boven drijven.
Helaas is de hoofdwens van TS, nl het printen van foto's, nou net weer de achilleshiel van de meeste (kleuren)laserprinters. :wink:

lijfrente

Ongelezen bericht door lijfrente »

Oh ja, heb nu de derde Canon printer,meestal in de prijsklasse van +- 70euro en gebruik namaak cartrigtes van 2,99 per stuk.
Helemaal goed.
Als iemand slechte ervaring heeft, maar ja...

sjohie

lijfrente schreef:Oh ja, heb nu de derde Canon printer,meestal in de prijsklasse van +- 70euro en gebruik namaak cartrigtes van 2,99 per stuk.
Helemaal goed.
Als iemand slechte ervaring heeft, maar ja...
Namaak cartridges zijn wat hit and miss bij ons thuis, door lekkende is onze Canon multifunctional er aan overleden, maar onze HP officejet 6300 slikt ze wel goed.

Gesloten