LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afsluiting tele2 ivm niet betalen maandbedrag door techn.sto

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
imaro

afsluiting tele2 ivm niet betalen maandbedrag door techn.sto

Ongelezen bericht door imaro »

28 juli j.l.zijn wij thuisgekomen van een bijna 4 weken durende vakantie in Italie.
Bij het doorlopen van de post viel mijn oog op 2 brieven van tele 2. De eerste gedateerd op 30 juni, de tweede op 13 juli 2008.
Er zou nog een factuurbedrag openstaan van € 52,10 betreffende de maand juni 2008.
Omdat wij al jaren een automatische incasso hebben lopen bij tele 2 en altijd keurig de nota's betalen was t ons onduidelijk hoe dit kon.
Bij de bank bleek dat er destijds voldoende saldo was. Daar lag t niet aan.
Diezelfde avond direct via telebankieren het verschuldigde bedrag overgemaakt. Niets aan de hand dus. Tot de dag erop (29 juli).
Vanaf 29/7 kunnen wij niet meer bellen en niet meer op internet. Dus tele 2 gebeld (2x via onze mobiel en 1 x bij een van onze ouders). Daar kregen we te horen dat er een blokkade was ingevoerd omdat genoemde rekening nog open stond.
2x werden wij doorgeschakeld het incassoburo zodat wij e.e.a. konden uitleggen, waarop telkens om een refentienummer werd gevraagd. Dit hadden wij niet en dus werd t gesprek automatisch beeindigd. Moedeloos wordt je er van.
De derde keer dat wij een medewerker van tele 2 spraken werd ons al verteld dat Tele 2 de maand juni wegens een systeemfout (bij hun), niet kon incasseren. Zij hebben daarop naar klanten de brief met dagtekening 30 juni 2008 verzonden waarop je kon reageren. Indien je n.a.v. deze brief zou bellen kreeg je een bandje te horen waarom de incasso was mislukt en dat je werd verzocht zelf dit bedrag over te maken. Aangezien beide brieven in onze vakantie ter post werden bezorgd hebben wij niet tijdig kunnen reageren. Ik vind de handelwijze van tele 2 in deze onterecht omdat wij ter goeder trouw waren. De nota over de maand juli is ook keurig (middels automatisch incasso) betaald.
Diezelfde medewerker van tele 2 gaf mij een emailadres door. Ik heb meteen een email verz. (29/7/08) vanaf de p.c. bij mijn ouders.
Van intrum justitia ontvingen we zaterdag 2 aug. met datum brief 30 juli het verzoek om voor 6/8/08 even € 114,57 te voldoen! (incl.62,47 incassok.) Na ontvangst v. brief justitia, kwam ik erachter dat ik t woord intrum in mijn verzonden email fout had gespeld. Daarom had ik ook geen antwoord gekregen, ze hadden m nooit ontvangen. Opnieuw (3 aug.)een email naar het juiste mailadres gestuurd maar nog geen ontv.bev.gekregen. Ik ben hier zo boos over! Wij bet.al jaren autom. nooit geen problemen en door een fout bij hun waarbij ze niet eens rekening houden met de vakantiemaand juli, zijn wij al ruim een week afgesloten en daar kan nog wel eens een week bijkomen. Hoe zit t met alle andere klanten van tele 2 en hun automatische incasso van juni 2008? Een aantal vrienden van ons hadden ook de eerste brief (30 juni) ontv. maar konden er direct op reageren. Zij waren (gelukkig voor hun) niet met vakantie!

TdeHond

Re: afsluiting tele2 ivm niet betalen maandbedrag door techn.sto

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik heb er eerder over gelezen. Hetzelfde als bij u. Een incasso was mislukt door een fout bij Tele2 en deze klant kreeg ook problemen met incassobureau. Ik kan het niet snel terug vinden.

Belt u er eens Consuwijzer.nl over. Het lijkt mij niet terecht dat u met incassokosten geconfronteerd wordt omdat een incasso bij Tele2 fout gaat.

Dien bij Consuwijzer een klacht in via de site.
Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

En teken schriftelijk en aangetekend protest aan bij Tele 2 over deze gang van zaken.

U kunt ook eerst overleg plegen met Juridisch loket of bureau Burgerraadslieden bij u in de buurt.

imaro

Re: afsluiting tele2 ivm niet betalen maandbedrag door techn.sto

Ongelezen bericht door imaro »

inmiddels heb ik al contact gehad met intrum justitia en is men op de hoogte van de fout. Dossier wordt gesloten en binnen 2 dagen worden we weer aangesloten. Eerst zien.

Gesloten