Hallo allemaal
Ik heb (volgens @home) sinds 17-12-07 een totaal pakket van hun maar er gaat dan ook echt alles mis daar. Ik heb deze brief gestuurd naar @home :
Geachte heer/mevrouw,
Na aanleiding van verschillende klachten die wij over jullie hebben stuur ik jullie deze brief.
Het gaat om de volgende punten die daaronder nader worden omschreven.
1) Levering van installatie pakket
2) Afsluiting Digitale TV
3) Onterecht geld van rekening afgeschreven
4) Onterecht afgesloten door jullie
5) Samenvatting van geleden schade
6) Slotwoord
Levering van installatie pakket
Wij hebben eind november bij jullie een CombiKeuze Totaal aangevraagd (Digitaal, Internet en telefoon). We hebben hierbij verteld dat wij 12 December de sleutel van het huis zouden krijgen en 22 december gingen over verhuizen en daarom 17 december aangesloten wilden worden door jullie. Dit was totaal geen probleem volgens jullie. 17 december naderde maar nog geen installatie pakket ontvangen door jullie. Op 17 december 2007 maar eens gebeld bij jullie om te vragen waar mijn installatie pakket bleef. Deze was volgens jullie 3 december verstuurd maar zou geweigerd zijn. Wat mij helemaal niet gek lijkt omdat we pas 12 december de sleutel zouden krijgen. Maar het pakket zou nogmaals gestuurd worden maar zou steeds geweigerd worden (Dat zijn jullie woorden). Er was steeds iemand aanwezig hier van ’s morgens tot ’s avonds en er heeft nooit een kaartje van de bezorgdienst in de bus gelegen, terwijl de brief met de wachtwoorden etc. wel gewoon is aangekomen. Na volgens mij iedereen bij jullie gesproken te hebben bleek dat het installatiepakket niet bij ons werd bezorg huisnr. 44 maar bij huisnr. 34. Wel vreemd dat de post wel goed aankomt maar het installatie pakket niet. Dus we hebben maar eens even bij huisnr. 34 aangebeld en die vertelde dat ze nooit een pakket hebben geweigerd en terwijl er altijd iemand thuis is daar. Hierop hadden jullie opeens geen verklaring meer voor. Elke keer werd er weer verteld dat het pakket zouden worden verstuurd maar zodra ik een dag later belde met jullie was dit weer niet het geval. Wij werden gewoon steeds aan het lijntje gehouden door jullie. Terwijl jullie toch altijd zeggen van @home zoals het hoort. Dus dit gebeurt bij iedereen dus. Kerst naderde maar nog steeds niks ontvangen van jullie. Dus na de kerst nog maar eens gebeld en weer werd er verteld van installatie pakket word verstuurd en a.s vrijdag heeft u het gegarandeerd binnen (28 december 2007. Dus de hele dag thuis moeten blijven en vrij moeten pakken. ’s Avonds rond 17u nog steeds niks mogen ontvangen. Dus weer gebeld blijkt het pakket nog steeds niet te zijn verstuurd door jullie. Toen kregen we weer te horen van het zal dit jaar niet meer lukken dus begin januari zouden jullie het pakket binnen krijgen. Maar na zeker 3 weken te hebben gewacht ging eindelijk de duurbel en daar was het Installatie Totaal Pakket. Dus ik snel opengemaakt bleek dat er alleen internet modem inzat dus geen digitaal terwijl wij toch duidelijk een CombiKeuze Totaal had aangevraagd. Dus ik weer geen bellen met jullie bleek dat het pakket voor Digitaal helemaal niet verstuurd was en ik daarover nooit geen contact hebt over gehad met jullie. Als ik toch een totaal pakket aanvraag moet ik dan nog alles apart gaan aanvragen lijkt me niet zo. En dit terwijl wij internet voor ons werk ook nodig hebben. Dit betekend dat er ook 3 weken geen inkomsten zijn geweest. Ze zouden jullie eens 3 weken niet betalen dan gaan jullie toch ook klagen of niet dan. Maar een dag later werd eindelijk het andere pakket (Digitaal) ook bezorgd. Dus na bijna een maand hadden we alles kompleet en konden gaan genieten of toch niet ……
Afsluiting Digitale TV
2 Weken na het afsluiten van digitale TV werd ik opeens afgesloten door jullie. We bellen (ben ondertussen de tel al kwijt geraakt). Bleek dat ik via een kaart moest reageren die in de doos zou zitten. Nou bij mij dus weer juist niet. Maar wel weer een 30 minuten kwijt door weer zo’n stomme fout van jullie. Maar dit was nog niet alles ……….
Onterecht geld van rekening afgeschreven
Begin januari ging ik mijn rekening afschrift een bekijken bleek er opeens een bedrag van rond de 104 euro te zijn afgeschreven van onze rekening door jullie. Dit zou zijn van de periode van 17 december 2007 tot eind januari 2008. En dit om het nog maar even te vermelden dat we pas in januari zijn aangesloten bij jullie en tevens was de eerste 2 maanden gratis (proefabonnement) volgens jullie folders. Daarin staat namelijk het volgende vermeld bij punt 3 :
En als klap op de vuurpijl betaald u de eerste 2 maanden voor basisbellen en internetten geen abonnementskosten! Daarmee bespaart u op z’n minst € 29,90 per maand. De eerste 2 maanden is uw voordeel dan minimaal € 59,80. Uw voordeel kan zelfs oplopen tot zo’n € 140 in twee maanden als u een hogere internetsnelheid dan 1.6 Mb kiest.
Dus ik maar weer eens gebeld met jullie over hoe dit nu kan werd mij even verteld : Oh wij weten van niks maar als u dat zegt dan zal dat wel waar zijn. Worden jullie mensen niet op de hoogte gesteld van acties die bij jullie lopen ? Blijkt van niet of heb ik het nu mis ?. Dit zou volgens diegene die ik aan de telefoon had verrekend worden met de volgende maand. Terwijl deze ook nog gratis zou zijn. Ik moet eerlijk zijn dat ik daar weinig vertrouwen in heb na dit alles. Zou dit nu eindelijk alles zijn wat fout kan gaan bij jullie of kan het misschien nog erger ?
Onterecht afgesloten door jullie
Afgelopen zaterdagnacht 17 februari 2008 om 0.15 uur werd opeens de verbinding verbroken van het internet. In eerste instantie zou het een storing kunnen zijn. Maar opeens dacht ik 17 december 17 februari dat zijn precies 2 maanden (als jullie het bovenste gedeelte hebben gelezen is dit nog maar iets langer als maand) het zal toch niet waar zijn… Dus ik de volgende morgen gebeld met jullie bleek ik afgesloten te zijn bij jullie. Dus ik vroeg daarbij hoezo afgesloten ? Toen kreeg ik weer van alles te horen zoals bij (Levering van installatie pakket) staat beschreven. Eerst werd er verklaard dat we een betalingsachterstand hadden van +/- 380 euro (Terwijl de eerste 2 maanden gratis zijn). De volgende persoon vertelde dat het geen betalingsachterstand was en dat alles netjes was betaald (Er is niks betaald omdat de eerste 2 maanden gratis zijn) maar dat we het abonnement hadden opgezegd, niet door ons in ieder geval. En weer iemand anders vertelde dat we ten onrechte zijn afsloten terwijl er geen reden bij stond vermeld. Ik vroeg dus oké als ik onterecht ben afgesloten kun je me dan wel weer aansluiten. Nee dat konden ze niet. Daarna toen het gesprek was beëindigd nog maar eens een keer terug gebeld met jullie eens kijken wat ze nu weer zouden zeggen.
We waren inderdaad wel onterecht afgesloten maar ze konden ons wel weer aansluiten maar omdat er geen reden bijstond deed hij dat niet omdat hij dat zelf problemen zou krijgen.
Dit doet me weer denken aan de slogan die jullie hebben : @home zoals het hoort.
Dus als ik dit goed begrijp moet ik het op deze manier lezen : @home sluit ontrecht mensen af zoals het hoort. Sorry hoor maar hier nemen wij dus echt geen genoegen mee.
Maandag morgen 18 februari nog maar even gebeld met jullie om me toch met spoed te laten aansluiten ivm met het nodig hebben van internet voor het werk word er leuk gezet u word vandaag voor 17 uur nog gebeld. En ik kan u niet aansluiten. Dit is toch gewoon om ziek van te worden. Om 16.10 uur nog niemand gebeld, dacht ga ik zelf wel bellen. Bleek ik opeens wel weer verbinding zonder mij op de hoogte te willen brengen maar ze konden me niet zeggen waarom ik was afgesloten. Ik heb hier maar 1 woord voor : onzin. Maar diegene die mij zou hebben afgesloten durft volgens mij niet terug te bellen. Een fout toegeven is moeilijk hè. Nu bleek dat mij nog ding dwars zit over dit verhaal, dit is namelijk dat de telefoon van @home dus ook niet heeft gewerkt.
Samenvatting van geleden schade
- 4 Dagen moet vrijpakken (4 dagen * 8 uur * € 11,25 = € 360,00)
- Telefoonkosten KPN € 13,00
- Rente over het ontrecht incasseren bedrag van +/- € 104,00
- Extra diensten waar internet abonnement voor vereist is : € 11,50
- Een hele hoop stres van alle fouten die jullie hebben gemaakt.
- Van de 2 maanden gratis internet 1 maand niet gebruik van kunnen maken.
- Diverse klanten verloren door het door het niet nakomen van jullie afspraken.
Slotwoord
Door alle geleden schade en fouten die jullie hebben gemaakt en vooral de leugens die steeds werden en nog steeds worden verteld door jullie zouden we graag van jullie 4 Maanden GRATIS het Combi Totaal Pakket willen ontvangen van jullie zoals wij nu ook kunnen zeggen : @home zoals het hoort. Indien jullie het oneens zijn met de vergoeding die wij van jullie willen ontvangen dan graag schriftelijk reageren binnen 2 weken. Indien u niet reageert dan zijn wij van mening dat u dit accepteert. Mochten er daarna toch weer ontrecht geld van onze rekening worden afgeschreven dan zijn wij genoodzaakt andere stappen te gaan ondernemen.
Later ging ik ook eens kijken of mijn telefoon in de telefoongids stond wat blijkt, ze hebben mijn geheim nummer van @home ook geplaatst. 2 regels boven ons KPN nummer. Ik daarover en mailtje gestuurd en kreeg als antwoord terug. Excusses voor het ongemak, maar we kunnen er niks meer aan veranderen
Heeft iemand anders nog tips. Volgens @home hebben wij nergens geen poot om op te staan
Alvast bedankt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Al maanden gaat er alles fout bij @home
Re: Al maanden gaat er alles fout bij @home
Telefonie (toegevoegd op 11-03-08 )
Ik zat eens op de site van telefoongids.nl te kijken of mijn kpn nummer goed gewijzigd was.
Ik zoeken en wat bleek @home heeft ons nummer ook in de telefoongids laten zetten. Terwijl wij bij de aanvraag (staat ook in de brieven) een geheimnummer zouden krijgen.
We hebben meteen een mailtje gestuurd om dit ongedaan te maken. Krijgen we het volgende mailtje terug van @home :
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
Wij begrijpen dat deze situatie ongemak heeft veroorzaakt. Wij bieden u
hiervoor onze excuses aan. Het is helaas niet mogelijk om zolang een
aanvraag nog loopt om wijzigingen aan te brengen. Wij begrijpen uit uw
e-mail dat u zelf duidelijk heeft aangegeven dat u geen vermelding wenst
in de telefoongids en bij de inlichtingen. Helaas kunnen wij dit nu nog
niet rechtzetten in onze gegevens. Daarom vragen wij u vriendelijk ons
deze klacht over ongeveer een week nogmaals voor te leggen.
Dit is dus echt de zoveelste blunder waar wij als klant gewoon weer de dupe van zijn.
Totaal pakket afgesloten (toegevoegd op 11-03-08 )
Van mijn email maar weer eens door zitten lezen. Bleek ik een Factuur van @home te hebben gekregen. Ik snel openen, blijken ze weer € 100.26 te hebben afgeschreven terwijl wij van hun nog geld te goed hebben. Ik weer bellen (zou ik nu eindelijk vasteklant korting krijgen) . Ik het verhaal uitleggen zouden we opeens 2 klantnummers hebben terwijl er een totaal pakket. Wel zouden ze rond de 168 euro terug storten. Alleen wanneer ja dat weten ze niet. Ik zelf denk dat ik nog heel lang naar dat onterecht afgeschreven geld kan fluiten. Dus ik zei krijgen we rente omdat jullie dat geld onterecht hebben afgeschreven. Nee dat kunnen we niet maken zeiden ze. Ik zeg als jullie per ongeluk (zoals @home het zelf zegt) bij de helft van de abbonees dat zou doen jullie toch wel een hoop rente krijgen. Daar hebben ze dan opeens geen antwoord meer op.
Ik zat eens op de site van telefoongids.nl te kijken of mijn kpn nummer goed gewijzigd was.
Ik zoeken en wat bleek @home heeft ons nummer ook in de telefoongids laten zetten. Terwijl wij bij de aanvraag (staat ook in de brieven) een geheimnummer zouden krijgen.
We hebben meteen een mailtje gestuurd om dit ongedaan te maken. Krijgen we het volgende mailtje terug van @home :
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
Wij begrijpen dat deze situatie ongemak heeft veroorzaakt. Wij bieden u
hiervoor onze excuses aan. Het is helaas niet mogelijk om zolang een
aanvraag nog loopt om wijzigingen aan te brengen. Wij begrijpen uit uw
e-mail dat u zelf duidelijk heeft aangegeven dat u geen vermelding wenst
in de telefoongids en bij de inlichtingen. Helaas kunnen wij dit nu nog
niet rechtzetten in onze gegevens. Daarom vragen wij u vriendelijk ons
deze klacht over ongeveer een week nogmaals voor te leggen.
Dit is dus echt de zoveelste blunder waar wij als klant gewoon weer de dupe van zijn.
Totaal pakket afgesloten (toegevoegd op 11-03-08 )
Van mijn email maar weer eens door zitten lezen. Bleek ik een Factuur van @home te hebben gekregen. Ik snel openen, blijken ze weer € 100.26 te hebben afgeschreven terwijl wij van hun nog geld te goed hebben. Ik weer bellen (zou ik nu eindelijk vasteklant korting krijgen) . Ik het verhaal uitleggen zouden we opeens 2 klantnummers hebben terwijl er een totaal pakket. Wel zouden ze rond de 168 euro terug storten. Alleen wanneer ja dat weten ze niet. Ik zelf denk dat ik nog heel lang naar dat onterecht afgeschreven geld kan fluiten. Dus ik zei krijgen we rente omdat jullie dat geld onterecht hebben afgeschreven. Nee dat kunnen we niet maken zeiden ze. Ik zeg als jullie per ongeluk (zoals @home het zelf zegt) bij de helft van de abbonees dat zou doen jullie toch wel een hoop rente krijgen. Daar hebben ze dan opeens geen antwoord meer op.