LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] annonieme faxberichten op telefoon
annonieme faxberichten op telefoon
Ik krijg met regelmaat telefoon, en als ik dan opneem dan is het een fax toon. Dit gebeurt ook 's-nachts, wat uiteraard zeer irritant is. Het nummer is afgeschermd en ik sta geregistreerd in het bel me niet register. Weet iemand hoe ik het nummer kan achterhalen om een einde te maken aan deze wekelijkse overlast.
Re: annonieme faxberichten op telefoon
Ik heb het ook enige tijd gehad dat iemand het nodig vond mij telefonisch lastig te vallen, toen ik nog telefoon had van KPN.ma.meer schreef:Ik krijg met regelmaat telefoon, en als ik dan opneem dan is het een fax toon. Dit gebeurt ook 's-nachts, wat uiteraard zeer irritant is. Het nummer is afgeschermd en ik sta geregistreerd in het bel me niet register. Weet iemand hoe ik het nummer kan achterhalen om een einde te maken aan deze wekelijkse overlast.
Bij KPN ging het als volgt: Men kon een procedure opstarten, je moest dan een formulier invullen en daarna na elk ongewenst gesprek een 5 (dacht ik, het is lang geleden) indrukken.
Uiteindelijk weet men dan wie er iedere keer belt en sturen zij dit persoon een bericht met het verzoek daar mee op te houden (je krijgt zelf niet te horen wie de afzender is) en als het dan op houd ben je er vanaf.
Gaat men daarna nog door hiermee, dan krijg jij als "slachtoffer" de gegevens en kun je actie ondernemen.
Bij mij is het laatste gebeurt en er bleek een psychiatrische instelling bijna het zelfde nummer te hebben als mij en mensen waren wel eens onzorgvuldig met het intoetsen van het nummer. Ik kon toen op kosten van KPN een ander nummer krijgen en dat heb ik maar gedaan.
Mocht je dus KPN als provider hebben dan zal dit de procedure kunnen zijn, maar ik ga er vanuit dat alle providers een vergelijkbare procedure hebben.
Misschien heeft een kennis of familie een fax staan die u even kan gebruiken,
Zeer waarschijnlijk heeft u dan al snel de "dader" te pakken, zodat u kontakt op kan nemen, en het het probleem hiermee uit de wereld helpt,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Zeer waarschijnlijk heeft u dan al snel de "dader" te pakken, zodat u kontakt op kan nemen, en het het probleem hiermee uit de wereld helpt,
Ulbe.
Moet dan wel een fax-nummer in de body van de fax staan, want je kunt uiteraard geen fax sturen naar een nummer dat je niet weet.Ulbe schreef:Misschien heeft een kennis of familie een fax staan die u even kan gebruiken,
Ulbe.
Het nummer is namelijk afgeschermd!
Ben het wel met u eens dat dit de beste manier is als je op de hoogte bent van het nummer, het hoeft namelijk geen opzet te zijn.