LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Avast misleid
Avast misleid
Ik ben 75 jaar en voel mij opgelicht door Avast!, ik maakte gebruik van de gratis versie en werd misleid doordat ze mij op de mouw spelden, dat ik nu moest gaan betalen. Terwijl dit niet hoeft ben ik €65,- kwijt, waar ik niets voor terugkrijg .... Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen? In ieder geval een oproep om waakzaam te zijn. Gr. Aafke Boos
Re: Avast misleid
U krijgt er heel veel voor terug. De betaalde versie biedt veel meer bescherming dan de gratis versie. U heeft nu naast antivirus ook een firewall, rescuedisk, dns-beveiliging, antispam en een software-updater. Bovendien had u zelf beter moeten lezen en heeft u zelf uw bankgegevens ingevuld. Ja, elk gratis antivirusprogramma maakt helaas gebruik van misleidende banners (de gratis-knop grijs, waardoor het lijkt dat je niet kunt klikken, en de betaal-knop groen), maar de betaalde versie van Avast is een prima product.aafkeboos schreef:Ik ben 75 jaar en voel mij opgelicht door Avast!, ik maakte gebruik van de gratis versie en werd misleid doordat ze mij op de mouw spelden, dat ik nu moest gaan betalen. Terwijl dit niet hoeft ben ik €65,- kwijt, waar ik niets voor terugkrijg .... Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen? In ieder geval een oproep om waakzaam te zijn. Gr. Aafke Boos
U bent dus niet 'opgelicht', hoogstens op het verkeerde been gezet. Oplichting zou zijn dat u wel betaald heeft voor het product maar het nooit krijgt.
Hier leest u hoe u binnen 30 dagen uw geld terug kunt krijgen:
https://forum.avast.com/index.php?topic=179517.0
Overigens volstaat de gratis versie van Avast prima in combinatie met een gratis malware-programma als MalwareBytes Anti Malware.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 04 jun 2017 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Avast, AVG, de gratis versies zijn allemaal troep. U kunt beter gratis MS Windows Defender installeren.
Avast Avg gratis zijn helemaal geen troep. meer van horen zeggen zeker? Ik gebruik avg al heel lang tot tevredenheid. En windows defender hoef je helemaal niet te insatlleren, want die maakt deel uit van windows 10.
[quote="Bob Schurkjens"]Avast, AVG, de gratis versies zijn allemaal troep. U kunt beter gratis MS Windows Defender installeren.[/quote]
Dat is pas troep!
Dat is pas troep!
Hier worden alle scanners regelmatig getest.
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/
Ik zelf gebruik al jaren met veel plezier Bitdefender.
En dan zien we dat Avast qua beveiliging in de top 5 meedraait. Ik gebruik het al een aantal jaren, en ze zijn het laatste jaar wel een stuk beter geworden moet ik zeggen, waar ik eerst met een schuin oog keek naar Avira of Bitdefender, ben ik recent toch weer voor Avast gegaan.aarie25 schreef:Hier worden alle scanners regelmatig getest.
Ik moet wel zeggen dat een anti virus persoonlijk is, wat de 1 wel bevalt vind een ander minder of niks
Zo lang het geen Windows defender is, want die staat meestal onderaan in de tests .
Maar ik ben wel van mening dat een betaalde scanner veel beter is.
Ook is het niet eens zo duur, als je een beetje oplet wat je doet. Ik heb laatst voor 3 jaar verlengt voor 42 euro.
Dit gewoon via hun eigen site.
Zo lang het geen Windows defender is, want die staat meestal onderaan in de tests .
Maar ik ben wel van mening dat een betaalde scanner veel beter is.
Ook is het niet eens zo duur, als je een beetje oplet wat je doet. Ik heb laatst voor 3 jaar verlengt voor 42 euro.
Dit gewoon via hun eigen site.
Niets mis met microsoft security essentials/windows defender. Heb je teminste geen false positives. Voor heuristics kun je evengoed malwarebytes gebruiken ofzo, maar uiteindelijk bespaar je jezelf de meeste ellende door een goede adblocker te hebben, sensible browsegedrag toe te passen en geen onnodige addons te runnen. Als je Java en Flash omzeilt heb je al een heleboel bedreigingen vermeden.
Bepaalde betaalde software is overigens ook echt troep. McAfee is daar een goed voorbeeld van. Maakt je computer nog traag ook. Kun je beter MSE hebben, dan runt je (oudere) pc of laptop teminste fatsoenlijk.
Overigens betwijfel ik of TS is opgelicht. Hij had gewoon een andere scanner kunnen pakken als hij geen zin had om voor Avast te betalen, of beter moeten lezen.
Bepaalde betaalde software is overigens ook echt troep. McAfee is daar een goed voorbeeld van. Maakt je computer nog traag ook. Kun je beter MSE hebben, dan runt je (oudere) pc of laptop teminste fatsoenlijk.
Overigens betwijfel ik of TS is opgelicht. Hij had gewoon een andere scanner kunnen pakken als hij geen zin had om voor Avast te betalen, of beter moeten lezen.
Mijn ervaringen met Windows Deventer zijn eigenlijk ook alkeen maar positief.
Moneyman schreef:Mijn ervaringen met Windows Deventer zijn eigenlijk ook alkeen maar positief.
lang leve de auto"correctie"...sjohie schreef:Moneyman schreef:Mijn ervaringen met Windows Deventer zijn eigenlijk ook alkeen maar positief.
Tsja Avast probeert gewoon zijn product te verkopen. De gratis versie is een kennismaking met beperkte mogelijkheden. Die kun je prima eens installeren als je wilt kijken of het product je bevalt...Als volledige beveiliging schiet het te kort. Ik zou iedereen dan adviseren een betaald pakket te nemen tenzij je een computer expert bent.
Verder Windows Defender is in windows 10 een stuk beter (eh minder slecht) geworden maar kan niet tippen aan de betaalde pakketten. Mijn favoriet is en blijft BitDefender vooral vanwege de zeer sterke en goed geïmplementeerde Randsomware protectie.
Verder Windows Defender is in windows 10 een stuk beter (eh minder slecht) geworden maar kan niet tippen aan de betaalde pakketten. Mijn favoriet is en blijft BitDefender vooral vanwege de zeer sterke en goed geïmplementeerde Randsomware protectie.
Onderscheid maken tussen betaald en gratis is niet geheel terecht, aangezien er ook erg slechte betaalde producten zijn.olaf79 schreef:Tsja Avast probeert gewoon zijn product te verkopen. De gratis versie is een kennismaking met beperkte mogelijkheden. Die kun je prima eens installeren als je wilt kijken of het product je bevalt...Als volledige beveiliging schiet het te kort. Ik zou iedereen dan adviseren een betaald pakket te nemen tenzij je een computer expert bent.
Windows Defender is het enige pakket dat geen betaalde / uitgebreidere versie heeft. Het zit in Windows ingebouwd maar biedt eigenlijk onvoldoende bescherming voor de meeste gevallen.Julie4444 schreef:Onderscheid maken tussen betaald en gratis is niet geheel terecht, aangezien er ook erg slechte betaalde producten zijn.
Hetzelfde kan worden gezegd over McAfee, terwijl dat niet gratis beschikbaar is. Waardeloze betaalde software, naar mijn ervaring. Daarom zet ik: onderscheid maken tussen gratis en betaald is niet geheel terecht.olaf79 schreef:Windows Defender is het enige pakket dat geen betaalde / uitgebreidere versie heeft. Het zit in Windows ingebouwd maar biedt eigenlijk onvoldoende bescherming voor de meeste gevallen.Julie4444 schreef:Onderscheid maken tussen betaald en gratis is niet geheel terecht, aangezien er ook erg slechte betaalde producten zijn.
Is het u inmiddels al gelukt binnen 30 dagen op te zeggen?aafkeboos schreef:Ik ben 75 jaar en voel mij opgelicht door Avast!, ik maakte gebruik van de gratis versie en werd misleid doordat ze mij op de mouw spelden, dat ik nu moest gaan betalen. Terwijl dit niet hoeft ben ik €65,- kwijt, waar ik niets voor terugkrijg .... Zou ik mijn geld nog terug kunnen krijgen? In ieder geval een oproep om waakzaam te zijn. Gr. Aafke Boos
McAfee heeft wel een gratis proefperiode, dan kun je het hele product gratis testen met alle functionaliteiten die erbij horen.. De betaalde versies zijn inmiddels sinds het bij Intel onder de paraplu zit een stuk beter geworden dan voorheen.Julie4444 schreef:Hetzelfde kan worden gezegd over McAfee, terwijl dat niet gratis beschikbaar is. Waardeloze betaalde software, naar mijn ervaring. Daarom zet ik: onderscheid maken tussen gratis en betaald is niet geheel terecht.