via het bedrijf pro-veiling heb ik online een bod gedaan op een kampeertent voor 4 personen.
dit was een bod ter hoogte van 100 euro.
hier komen dan de kosten bij van veiling en btw. hierdoor dus totaal van 140 en een beetje.
Nu heb ik in de tussentijd een andere tent gekocht omdat die meer voldeed aan mijn wensen.
Hierdoor wilde ik dus de koop annuleren wat ik niet direct heb gedaan.
Het betreft hier een veiling van een failliet bedrijf in steenwijk.
Ik heb het product zelf niet fysiek gezien omdat ik op dat moment op vakantie was.
nu krijg ik 9 dagen na het uitbrengen van mijn bod van hun de volgende reactie op mijn verzoek om het bod/de koop te annuleren:
De wet ''koop op afstand'' waarnaar u refereert, is hier niet van toepassing. De wet '' koop op afstand '' is alleen maar van toepassing op online veilingbedrijven / webshops. Wij vallen sinds de wetswijziging van 2014, onder de regelgeving van een openbaar veilinghuis. Wij bieden namelijk ook de mogelijkheid aan om biedingen op locatie uit te komen brengen.
U kunt pinnen op de locatie en dient enkel de order mee te nemen, dit mag ook een foto/screenshot zijn.
Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
in hoeverre kan ik dit nu zien als toch een openbare veiling?
ik heb toch mijn bod online gedaan zonder het product ooit gezien te hebben?
Wanneer ze mij toch hier aan willen houden en mij een x bedrag willen berekenen, hoe kan ik hier dan op handelen?
of moet ik het product afnemen en vervolgens zelf proberen te verkopen?
Hoop hier een goede raad te mogen ontvangen.
Bij voorbaat dank.