LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bobmobile: oplichters

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Yasmientje

Bobmobile: oplichters

Ongelezen bericht door Yasmientje »

Hallo,

Ik worstel al een tijdje met die vervelende, ongewenste SMS-berichten. Ik krijg minstens twee keer in de week drie berichtjes van het nummer 3399. Dit nummer behoort toe tot Bobmobile, maar op de website http://www.bobmobile.nl is geen duidelijke informatie te vinden over het opzeggen van dergelijke abonnementsdiensten. Vervolgens stuur ik een e-mail naar het contactadres (hotline @ bobmobile.nl) met de vraag of deze abonnementsdienst gestopt kan worden. Eerst krijg ik een bericht waarin staat dat ik de code 'STOP ALL' naar 3399 moet sms'en. Dit had ik al verscheidene keren gedaan, maar het werkt niet. Na proberen blijkt het nog steeds niet te werken, dus weer een e-mail naar Bobmobile. Ditmaal krijg ik de volgende mail terug:
Geachte heer/mevrouw,

Kunt u het mobiele telefoonnummer toesturen waarop u de sms diensten ontvangt?
Dan kunnen wij deze per direct stopzetten.

Met vriendelijke groet,
Bob Mobile Support Team

Dit doe ik, en ik krijg een bevestigingse-mail terug:
Geachte mevrouw Wiersema,

Per direct hebben wij de sms dienst van uw telefoon verwijderd.

Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd.

Even lijkt de storm voorbij. Maar vandaag heb ik weer de bekende drie SMS'jes ontvangen. Ik vrees dat dit het werk is van ordinaire oplichters om maar even recht door zee te zijn. Heeft iemand ervaringen hiermee? Er is al vaker aandacht aan besteed, maar blijkbaar niet genoeg.

Yasmine Wiersema

seagoing racer2

Re: Bobmobile: oplichters

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Yasmientje,
Beëindiging van de Overeenkomst is op elk moment mogelijk met inachtneming van een opzegtermijn van één week. De Overeenkomst kun je opzeggen door een SMS te sturen aan de shortcode waarop je de smsjes ontvangt (bv.3600). Vermeld hierin de naam van je abonnement, voorafgegaan door "stop" (bv. Stop topgames). Je kunt de Overeenkomst ook opzeggen door te bellen naar telefoonnummer: 0900-4646464 (45cent/min vanuit het vaste net + 0,04cent/gesprek) en vervolgens kun je op basis van de daar aangegeven instructies de Overeenkomst opzeggen. Ook kun je een mail sturen naar [email protected], dan wordt je vraag z.s.m. beantwoordt. BOB MOBILE NEDERLAND is niet aansprakelijk jegens jou of jegens een derde voor de beëindiging van jouw toegang tot de Service. Als je de Overeenkomst om welke reden dan ook opzegt, kun je tot het einde van je opzegtermijn (de lopende week) je abonnement gebruiken en zal BOB MOBILE NEDERLAND geen enkel
staat er wel redelijk helder, nu nog hopen dat ze zich eraan houden

Yasmientje

Dat is dus niet helder. Hoe weet ik nou wat voor abonnement ik heb als ik er niet eens om gevraagd heb?

seagoing racer2

Ja, ik verwacht toch echt dat iemand met jouw telefoon wel degelijk een gadgets bestelt heeft. (misschien je zelf wel ... :mrgreen: )

Alhoewel de dienst het tegen oplichting aanhangt zullen ze je nooit "zomaar" een abonnement sturen

Yasmientje

Maar het punt is dat je zoiets stop moet kunnen zetten zodra je dat wilt, en dat is hier niet het geval.

seagoing racer2

Dat ben ik wel met je eens. Probeer nog eens met het 0900- nummer

Misschien heeft iemand met jouw phone je wel weer aangemeld als grap, ofzo

Laat je phone anders blokkeren voor deze SMS-diensten

Yasmientje

Hoe zeker weet ik dat het smsdienstenfilter http://www.smsdienstenfilter.nl werkt?

edit En is het niet zo dat ik weliswaar geen berichten meer zie, maar nog wel de rekening gepresenteerd krijg?

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Omdat smsdienstenfilter niet van de aanbieder van die sms'jes is maar van de telecombedrijven. Dus T-mobile, Hi, KPN, Vodafone etc. sturen die sms'jes niet meer door, ook al wil een bedrijf als bobmobile dat wel doen.

Yasmientje

Dus dan betaal ik er ook niet voor ;)

Gesloten