Wij wonen als gezin in de gemeente Hollands Kroon, dit is (na herindeling) 1 van de grootste gemeentes.
In 2015 kregen wij een folder van een stichting die graag glasvezel wilde aanleggen, dit zodat met name mensen in de buitengebieden ook gebruik zouden kunnen maken van snel internet. Op dit moment hebben we de keuze tussen Ziggo of KPN. Wij als gezin gebruiken KPN omdat deze vele voordelen heeft voor tv/ondemand enz en daarnaast veel voordeel biedt met mobiele nummers (het zogenaamde pakket Compleet). Echter de internetsnelheid is ver onder de maat. Voorheen zaten we bij ziggo en ook daar was de internetsneldheid bedroevend.
Wij waren dus enthousiast over het plan van de stichting en hebben ons ingeschreven. Velen met ons.
Drie jaar lang hebben ze ons op de hoogte gehouden, over overleg wat gepleegd werd, over het op zoek gaan naar partners om dit glasvezel aan te leggen, overleg met de provincie en gemeentes. Dat er eindelijk genoeg/minimaal aantal deelnemers waren.
Later het bericht dat ze eindelijk een partner gevonden hadden, dat ze steun kregen van de overheid en ga zo maar door.
Wat schetst onze verbazing toen we in maart 2018 een bericht kregen van de stichting. Alleen "witte adressen" kunnen deelnemen.
Omdat ze overheidssteun krijgen kunnen alleen die adressen deelnemen die nog geen provider hebben. Met andere woorden als er een kabel naar je huis ligt waar ziggo en/of kpn de rechten op hebben kun je dus NIET deelnemen. Nou breekt mijn klomp !!!
Dit is omdat ze de markt anders verstoren.....zelden zulke onzin gehoord.
1300 huishoudens kunnen niet deelnemen omdat het geen "witte adressen" zijn. Nu blijkt dat ze, omdat de helft van het aantal deelnemers afvalt eigenlijk een 500 nieuwe deelnemers nodig hebben/tekort komen.
Ik maak nu gebruik van kpn. Waarom kan een 3e partij die glasvezel aanlegt niet een overeenkomst aangaan met de gemeente of ziggo of kpn? En waarom is de overheidsteun een excuus? Nu zijn wij een gezin maar er wonen enorm veel mensen met bedrijf aan huis in dit gebied. Waarom worden die op deze manier benadeeld?
Zoals in de Schager Courant van 17 maart te lezen is zijn velen met mij verontwaardigd en vinden de argumenten echte onzin.
Wordt het niet eens tijd dat iemand in gesprek gaat met deze stichting om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Breedband gemeente Hollands Kroon
Breedband gemeente Hollands Kroon
Laatst gewijzigd door deuwie op 05 apr 2018 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Breedband gemeente Hollands Kroon
U maakt met uw KPN aansluiting gebruik van de kabel van Ziggo? Heel apart.
Door een monteur van kpn (die hier 1,5 jaar geleden) is geweest werd mij verteld dat het grootste deel van ons dorp via ziggo wordt "verhuurd". Of dit ook zo is heb ik zelf niet onderzocht. Ik/hij kan het natuurlijk mis hebben.
maar wat verwacht je er dan op vooruit te gaan als dit 'glasvezel' dan via dezelfde kabel gaat verlopen als je huidige verbinding?
Glasvezel is een nieuwe kabel. Waarom die niet aangelegd kan worden als er al een "gewone"kabel loopt is mij niet duidelijk.
-
Monteurs vertellen wel meer onzinpraatjes. KPN en Ziggo zijn "aartsrivalen". Die gaan elkaar echt niet helpen.deuwie schreef:Door een monteur van kpn (die hier 1,5 jaar geleden) is geweest werd mij verteld dat het grootste deel van ons dorp via ziggo wordt "verhuurd". Of dit ook zo is heb ik zelf niet onderzocht. Ik/hij kan het natuurlijk mis hebben.